Å spy uten å klare å kaste opp....

*Stella*

Forumet er livet
Ja, overskriften er vel advarende nok for dem som ikke orker lese slikt, anse dere herved som advart...

Jeg har vært uvel hele svangerskapet, i går var jeg regelrett kvalm, ved en anledning trodde jeg at jeg skulle kaste opp, men det gikk over. Ved leggetid var det som vanlig vanskelig å svelge vitaminpillene mine, jeg brakk meg på den første omega3-pillen. (jeg tar en alt-i-ett løsning for gravide, som har 4 piller, to er omega 3, en multivitamin med alt vi trenger, og en kalsiumtablett som jeg alltid har problemer med å svelge...)

Jeg kom meg da i seng, men våknet etter en god time av at jeg var så kvalm... innen jeg var våken nok til å skjønne hvor kvalm jeg var og at det var derfor jeg var våken, var jeg også våken nok til å skjønne at jeg måtte gå på badet. Og rakk akkurat bort til do før jeg brakk meg, men det kom jo ikke noe...
Det er fælt, å brekke seg og brekke seg og brekke seg, uten den "befrielsen" det tilslutt er å tømme seg. Jeg fikk tilslutt opp svært begrensede mengder som først så ut som om det var blodholdig, men jeg kom på den multivitaminpillen, med blåbærekstrakter, den gir deg rødfarge på fingrene om du ikke klarer svelge den på første forsøk...så det var nok den som farget de få restene av banankveldsmaten min røde.

Fysj, å spy er ekkelt, men når det ikke engang egentlig kommer noe... ikke galle engang... jeg har spydd galle før, når jeg ikke har spist noe særlig, det smaker fælt, men dette brant veldig i halsen altså. Så godt som ingenting. Fæl opplevelse.

Uff da. Her kom det heldigvis noe når jeg brakk meg[:'(] PYTON..

Det er jammen ekkelt![:'(]

Ja det synes jeg er litt håpløst nå også, er kjempe kvalm men får liksom ikke opp noe.. [&:]

sitter på jobb og er kvalm, og håper jeg ikke blir såååå kvalm at jeg brekker meg, for de skal jo helst ikke vite det på jobb enda... men om jeg først ligger der over toalettskåla og brekker meg, så hører de det, om jeg får opp noe særlig eller ei... Beholdt i alle fall frokosten i dag, men synes den truer nå...

Uffda, det er ganske ekkelt, ja!!

Sympatiklem!

Frokosten er beholdt, nå er det tid for lunsj. Som skal inntas sammen med kolleger... jeg som ikke klarer gjennomføre et måltid uten å stirre tomt på maten og vente på at matlysta skal komme såpass at jeg klarer trykke i meg en bit til før jeg blir kvalm... som som regel gir meg når det er et par biter igjen, fordi et par til vil være et par for mye...

Jaja, jeg er suuuuuuulten, har siktet på fristende lunsj, så kanskje?

ORIGINAL: *Stella*

Frokosten er beholdt, nå er det tid for lunsj. Som skal inntas sammen med kolleger... jeg som ikke klarer gjennomføre et måltid uten å stirre tomt på maten og vente på at matlysta skal komme såpass at jeg klarer trykke i meg en bit til før jeg blir kvalm... som som regel gir meg når det er et par biter igjen, fordi et par til vil være et par for mye...

Jaja, jeg er suuuuuuulten, har siktet på fristende lunsj, så kanskje?

Jeg hadde det sånn forrige uke... heldigvis MYE bedre fra og med lørdag! Utrooolig deilig!! [:D] For meg hjelper det at jeg passer på å ALDRI bli ordentlig sulten..

God bedring! *klem*

Jeg fikk da i det minste i meg lunsjen uten noen mistenkelige spørsmål eller blikk, for jeg klarte svelge ned. (Hadde bevisst satset på en ikke så stor porsjon da)

en dag til med jobb, så er det ferie til august, så jeg satser på å ikke avsløre meg. Om jeg da bare klarer å la være å spy på jobb. Kvalm er jeg, men det har holdt seg bra så langt.

det hender at jeg brekker meg så kraftig uten at det kommer opp noe uten luft. og det kommer ikke opp noe før magen er "tom" for luft.

ORIGINAL: turteldue

det hender at jeg brekker meg så kraftig uten at det kommer opp noe uten luft. og det kommer ikke opp noe før magen er "tom" for luft.

Ekkelt, rett og slett!

ORIGINAL: turteldue

Ekkelt, rett og slett!

hos meg så har det vært sånn igjennom hele svangerskapet til no. så egentlig er det ikke så rart at jeg er så dårlig som jeg er.

Fysj da, jeg gjorde det første, og så langt eneste, gang i natt jeg.

Å våkne en time etter at man har sovnet, og bruke noen sekunder på å skjønne hvorfor, og deretter innse at man trenger toalettskåla snarest, er i alle fall ikke noe jeg liker...

Den kan deles i to, den har jo brekke-strek....

Jeg tar dem om kvelden fordi jeg ikke orker å gå kvalm hele formiddagen, det er bedre å legge seg sånn, da sovner jeg jo... Ja, jeg flyttet det til kvelden etter at jeg spydde av dem på morgenen en gang for lenge siden da... i ikke-gravid tilstand.

Hørtes ubehagelig ut for å være ærlig. Er glad jeg har sluppet unna den spyfølelsen...ønsker deg god bedring, eller rettere sagt, at kvalmen gir seg [:)]

Klem [:)]

jeg syns den mørke tabeletten smaker pyton.... så lenge jeg får i meg mat stopper kvalmen... men i helgene er jeg mye kvalm men kommer ikke opp noe.... og da er det faktigst bedre å spy da har man det herlig en liten stund etterpå..

Men er det ingen som bruker ingefær? det hjelper på kvalmen...

Den kan deles i to, den har jo brekke-strek....

Jeg tar dem om kvelden fordi jeg ikke orker å gå kvalm hele formiddagen, det er bedre å legge seg sånn, da sovner jeg jo... Ja, jeg flyttet det til kvelden etter at jeg spydde av dem på morgenen en gang for lenge siden da... i ikke-gravid tilstand.
Det står jo også på pakka at den hvite pilla burde tas på kvelden. pleier å tygge de, jeg selv om det smaker dritt. eller knuse de såpass at den er lettere å svelge :)

Ja, den hvite om kvelden fordi den er kalsium og magnesium, som hjelper mot leggkrampe, som oftest er et nattproblem.

Det står de andre bør tas om morgenen, men jeg fatter ikke hvorfor det. Når alternativet er å spy dem opp om morgenen er jo det neppe særlig fornuftig uansett, så...

jeg pleier å ta de 2 omega, og den svart litt ut på dagen. . og den hvite på kvelden. kan jo utsette å ta vitaminene til etter at spysjauet er over, eller ta de på kvelden f.eks. Ser jo at poenget med å ta de på morran er borte når de kommer i retur igjen.

Back
Topp