Å sole seg...

*hage*

Gift med forumet
Nå er det jo så varmt og jeg har jo ikke lyst til å gå glipp av all sola. Likevel lurer jeg litt på hvor lenge jeg bør være i sola av gangen. Jeg orker ikke så lenge, men vil jo ikke overopphete ungen... Kanskje 20 min av gangen, maks. Hva gjør dere? Liker best å ligge på magen, da slapper jeg best av også. Noe som bringer meg over på et annet spørsmål. Noen som ikke klarer ligge på magen så tidlig? For noen uker siden var det vondt å ligge på magen, nå er ikke det noe problem, og jeg håper at noen gir tegn fra seg den dagen det å ligge på magen ikke er aktuelt lenger....

Om du passe på å få i deg nok veske og ikke bli overopphetet kan du sole deg med god samvittighet [:)]
Det jeg har hørt er at du kan ligge på magen så lenge det ikke er ubhagelig for deg.
Men pass på at huden kan reagere annerledes på sola nå som du er gravid

Jeg er ingen ekspert på dette området, så koriger meg om jeg har sakt noe feil her[8|][:)]

Har sittet i sola i dag fra kl. 14 til 17. Brukte solfaktor 10 og er rød som en hummer [8D] Kjenner kroppen tar mye fortere farge nå enn det noen gang har gjort..
Også fikk jeg en skjold på den ene arma for et par uker siden. [&:]

Så pass på å ikke ligge for lenge når sola tar mest, smør ofte med høy solfaktor til å begynne med, også KAN det hende man er uheldig og får ujevn farge.

For min del får det så være [8D]

Jeg også får jo bare SÅ rare skjolder i spesiellt ansiktet.
Sånn flott stripe over begge kinnben og nesa..
og en enda flottere ring rundt munnen..ser jo helt...ja..gravid ut! Hehe..

Ellers sa jordmor til meg da jeg var på ultralyd at man kunne ligge på magen til babyen kom ut, så lenge d ikke var ubehagelig for meg. Men, tviler vel STERKT på at noen klarer å ligge på magen så lenge..hehe :P

Lykke til :)

Jeg gikk høy gravid i fjor sommer og solte magen mye...Gjør det nå og..Men viktig med mye veske...Og jeg blir mye fortere brun når jeg er gravid enn ellers..Til og med litt solbrent noe jeg aldri blir ellers..Jeg er ikke flink å smøre meg[:o]

Med første så lå jeg på magen til uke 30.

Er ikke så glad i sole, men smører meg godt og blir ofte litt i sola. Er i grunn alt for varmt til å sole seg nå synes jeg da. Så ser jeg at jeg har begynt å få små pigmentflekker på under armene, teite hormonene som gir meg dem, urk...

sundt med sol[:)]
får masse D-vitaminer i kroppen, men viktig å kjøle seg ned innimellom på de varme dagene som er nå[;)]

Back
Topp