Å snu bilsetet...

ORIGINAL: *Fru H*

Men en annen ting er om man blir stoppet i kontroll og bruker klips; tror ikke det hjelper å skylde på at trygg trafikk sa at det var greit å bruke det, egentlig. Men jeg skjønner jo også at man må løse problemet på en eller annen måte..

Får man bot om man bruker klips??? [8|]

Det kan jo godt hende man slipper med en advarsel, men om det er ulovlig så er det jo ulovlig...?
Jeg aner ikke hva konsekvensen av det hadde vært jeg, altså, men det er jo stort sett konsekvenser for alt som er ulovlig, og sikring av barn i bil er og bør være en viktig del av arbeidet politiet gjør når de stopper folk i trafikken, synes jeg.

Har aldri hørt om at de sjekker det, da syns jeg heller de må ta de som ikke sikrer barna i bil i det hele tatt. Skal spør en kopis som er politi jeg ang den klipsen.

Men jeg vet uansett om politi som gir feil råd når det gjelder sikring og som ikke vet hva som faktisk er reglene...

Kanksje de trenger en oppfriskning i hva som er rett og galt da.

Jeg tror det er flere enn foreldre som trenger kurs fra Trygg Trafikk [:D]

Det er jo ganske alvorlig om ikke politiet kan jobben sin da. Vet ihvertfall hvor viktig det er i mitt yrke å oppdatere seg på nye retningslinjer og lover og regler.

Men jeg vet uansett om politi som gir feil råd når det gjelder sikring og som ikke vet hva som faktisk er reglene...

Hvilke råd var det de gav som var feil?

ORIGINAL: beibi08og11

Hvilke råd var det de gav som var feil?

Jeg har ikke fått feil råd, altså, er bare folk jeg har hørt om.
F.eks at det er greit at altfor små barn sitter med kun bilbeltet som sikring, bare det er en kort biltur...

Hørtes fryktelig rart ut at politiet har sagt at det var greit. De kan ikke ha vert ute på mange alvorlige ulykker[8|]

What???? trodde man kunne stole på og ha tillit til politiet, men sier de ting som det er det hoderystende!

ORIGINAL: Tuttelure

What???? trodde man kunne stole på og ha tillit til politiet, men sier de ting som det er det hoderystende!

Kan ikke tro at dette er vanlig... de skal og må følge sine retningslinjer!

Må ikke gre hele politiet under samme kam. Er nok ganske sikker på at de fleste kan reglene, HÅPER JEG!!!

Men de eksempelene du nevnte er jo ikke noe bra!!

ORIGINAL: Prinsesse Jasmin

har en nabo her med et barn som er like gammelt som våres, han er lang for alderen, men ikke unormalt.
i våres blei de stoppa i kontroll av politiet, og fikk da beskjed at det ikke var lov å ha sønnen i et bakovervendt sete når han var så lang at han måtte bøye beina.....de har et besafe sete fra if, aner ikke hvem type det er, men det er et med standar størrelse.....

jeg må si at jeg klikka nesten i vinkel når jeg fikk høre hva han politimannen sa[:@][:@][:@]

heldigvis så hørte de ikke på han, men bruker fremdeles det samme setet.....og gutten har jo ikke blitt noe kortere [8D]

Dette er jo bare SÅ feil som det kan bli da..
Jeg er enig i at vi ikke må skjære alle over en kam, men jeg blir bare mer og mer overrasket...

Kanskje ikke sikkerheten er like bra når han ikke har plass til bena?[8|]

Back
Topp