Å slette venner

Dramadama

Gift med forumet
Hvorfor sletter dere venner som ikke har samme syn på ting som dere selv?
Er det virkelig så forferdelig at deres bekjente/venner ikke mener akkurat det samme som dere om f.eks innvandringspolitikken, eller at noen av de ytret et spørsmålstegn eller en anklage om at det kanskje ikke var en hvit, norsk nordmann som sto bak terroren i Oslo og på Utøya?

Jeg er så langt i fra rasist, og har ikke skrevet noe noen steder om at jeg trodde det var ekstreme islamister (?) som sto bak terroren i går.

Jeg spør bare av nysgjerrighet, så vær så snill og ikke hugg hodet av meg ;)

Ps; jeg kan forstå at dere sletter de som skriver at de hater alt av utlendinger og sier de skal banke opp den neste brune de ser.

Og et tilleggsspørsmål; Er dere villige til å miste venner pga dere er uenige?
Hvorfor ikke vente til støvskyen og aggresjonen har lagt seg og ta en diskusjon med vennene deres da?

Jeg sletter ikke folk uten grunn,.. men finner jeg ut at jeg har ekstreme rasister på lista mi så forsvinner di fort... men det er pga jeg ikke kan fordra rasister , er lavmål rett og slett. ALLE er like mye verdt , uansett hudfarge

Jeg for min del ønsker ikke å ha befatning med mennesker med et verdisyn som settere en folkegruppe (inkludert uskyldige småbarn) forann en annen.
Noen av uttalelsene som har dukket opp blandt mine bekjente har vært såpass grove at jeg slettet de både fra telefon og facebook.

Mitt barn skal ikke vokse opp blandt mennesker som ønsker å drepe..

Jeg har gjort det, rett og slett for å vise at rassisme er noe jeg ikke tollerere i det hele tatt...
Jeg vet det mest sannsynlig ikke spiller noen rolle for den personen som ble sletta, og at den mest sannsynlig sitter og flirer og rister på hodet, men det bryr meg meget lite...

Det er for meg ganske viktig å vise at muslimhat, forhåndsdømming osv er ting jeg ikke tollererer i det hele tatt, ting jeg faktisk ikke vil ha i min omgangskrets og rundt meg...

Jeg er sossialist, for alt det er vært, jeg brenner virkelig for politikk, og det er vanskelig for meg og forholde meg til mennesker som har meninger som er helt på andre siden av min. 
Diskutere er helt greit det, men det ender som oftest med i at jeg får drittslenging og at de blir sinna på meg, for jeg står hardt på mine meninger, og jeg kan mye om saken.

Ja, jeg vet jeg er meget ekstrem andre veien, men det får nå bare være... Jeg viser på min måte hva jeg tollererer av mine venner og ikke, rett og slett...

Signerer flere av innleggene over. Vil dessuten legge til at selv om man har 4-500 "venner" på vennelista si på FB er dette ikke ensbetydende med at disse er vennene mine. Tror nok det er mange som føler det sånn. 

Det er  forøvrig selvfølgelig helt greit at mine venner har andre meninger av meg, men jeg greier faktisk ikke være venn med noen som kommer med ekstremt rasistiske uttalelser. Jeg mener at det er snakk om mer enn en "mening" da, men en holdning til andre mennesker. 

Jeg er ikke venn med rasister!

Fuglen skrev:
Signerer flere av innleggene over. Vil dessuten legge til at selv om man har 4-500 "venner" på vennelista si på FB er dette ikke ensbetydende med at disse er vennene mine. Tror nok det er mange som føler det sånn. 

Det er  forøvrig selvfølgelig helt greit at mine venner har andre meninger av meg, men jeg greier faktisk ikke være venn med noen som kommer med ekstremt rasistiske uttalelser. Jeg mener at det er snakk om mer enn en "mening" da, men en holdning til andre mennesker. 

Ja, jeg tenkte ikke over at mange kanskje har flere hundre venner som de ikke kjenner ordentlig eller omgås.
Jeg er bare venn med folk som jeg faktisk kjenner og omgås nemlig :)

Dramadama skrev:

Fuglen skrev:

Ja, jeg tenkte ikke over at mange kanskje har flere hundre venner som de ikke kjenner ordentlig eller omgås.
Jeg er bare venn med folk som jeg faktisk kjenner og omgås nemlig :)

Jeg har det nemlig, nære venner kjenner meg så godt at de vet det er nyttesløst å gå inn i en politisk diskusjon med meg nemlig, så de holder bare kjeft :P
Mennersker jeg bare har der fra bv, eller som jeg ikke har sett eller ometrent snakket med på over 6år, de klarer jeg meg og helt fint uten :P

Jeg har sletta folk som har gått over streken, ikke pga at vi har forskjellige meninger, eller jo  i bunn og grunn har vi jo det å, men de som dro den altfor langt igår, og nei dette er ingen NÆRE venner:) Men man har vel alle litt flere enn bare nære venenr på fb. greit å få luka unna litt!:p 

Hadde ikke sletta besteveninna mi om hun hadde skrevet noe, men så vet jeg at hun aldri hadde funnet på å skrive noe sånt :)

Jeg har sletta folk som har gått over streken, ikke pga at vi har forskjellige meninger, eller jo  i bunn og grunn har vi jo det å, men de som dro den altfor langt igår, og nei dette er ingen NÆRE venner:) Men man har vel alle litt flere enn bare nære venenr på fb. greit å få luka unna litt!:p 

Hadde ikke sletta besteveninna mi om hun hadde skrevet noe, men så vet jeg at hun aldri hadde funnet på å skrive noe sånt :)

jeg sletter ingen venner, men jeg synes det er for tidlig å starte politisk debatt før likene har blitt kalde... først og fremst medfølelse og ta vare på hverandre. så kan man ta diskusjoner senere!

Nå er jeg så heldig at jeg ikke har rasistiske venner.

Og det er forskjell på venner og "fecebook-venner" som gjerne er bekjente eller til og med fremmede fra f.eks. bv. Jeg har jo mange sånne på fb også, og hadde noen skrevet rasistiske ting, slik jeg har sett andre klage over, som "få ut alle svartingene" osv. hadde jeg glatt slettet dem fra lista mi ja.

Det gjelder også "stem frp" som så mange skrev i går. Å velge en sånn situasjon til å fremme politikken sin er stygt.

Heldigvis så jeg ikke noe til det på fb, bare rundt på diverse forum.

Har heldigvis ikke sett noen skrive noe rasistisk på siden sin!
Men hadde de gjort det hadde jeg ikke slettet de og jeg vet noen hadde lyst. Hvorfor skulle jeg det?
Er da ytringsfrihet i Norge! Er lov til å mene hva man vil og det er også lov til å si ting som ikke er passende i sjokk!

Jeg har venner med fremmedfrykt, men de har også tusen andre sider enn bare det!! Gode sider.  Rasisme og fremmedfrykt er bare uvitenhet... og de bør opplyses, ikke slettes!!

Back
Topp