Å skrike seg bort

Juliette

Forumet er livet
Har dere opplevd det?

Da jeg skulle hente gutten i bhg i dag (han har rundet halvannet år), sier ped.leder til meg: "Har du opplevd at han har skreket seg bort før?"
Jeg har ikke opplevd det før, men guttungen hadde altså skreket seg bort i bhg i dag. De var usikre på selve hendelsesforløpet bak, men mente gråten skyldtes sinne/frustrasjon/trass, ikke smerte. Pusten hadde kommet tilbake etter kort tid.

Ikke akkurat ukjent for meg at denne gutten har en enorm vilje og temperament, men syns sånt likevel er litt skremmende. Må innrømme jeg er litt glad jeg slapp å være der da det skjedde, og håper jeg slipper å oppleve det alene hjemme med han, selv om jeg vet det ikke er farlig

ja det har vi her
jentungen gjorde det ofte før det eller til ho kastet opp hvis ho ikke fikk viljen sin,har roet seg nå

ja,anette gjorde det og Tuva gjør det alerede!!
Tuva bruker å vi å hente inn igjen ganske fort, men med Anette møte vi blåse hardt ned i munnen hennes så hu fekk tilbake pusten... skikkelig ekkelt[&:]

Hva gjør man når de skriker seg bort?

En gutt jeg hadde i bhg for endel år siden gjorde dette.

Han var en snill og grei gutt, men ofte når mor hentet han så trasset han mot henne. Da kunne han gråte til han datt bort. Første gang jeg så det ble jeg kjemperedd, enda jeg visste om at det kunne hende. Han gråt og moren tok han opp. Han gråt i armene hennes og plutselig så falt han sammen. Moren så på meg og sa med ro i stemmen; han kommer seg snart! Sekundet etter så begynte han å gråte igjen...

Jeg syns hele opplevelsen var kjempeekkel, men moren sa at det ikke var uvanlig når han var sliten og trøtt[&:]

ORIGINAL: Labambie

Skriker til de nesten blir blå. Slutter å puste. Er helt forferdelig de første gangene de skjer.
Har heldigvis ikke hatt det problemet med Emil, men har venner hvor jenta deres gjorde det "hele tiden"
Skummelt[X(]

Har en gutt i bhg som pleier å kjøre det når han ikke får det slik som han vil..
Da blåser vi han i ansiktet.. Pusten kommer tilbake fort...

ORIGINAL: Febbis

Skriker til de nesten blir blå. Slutter å puste. Er helt forferdelig de første gangene de skjer.
Har heldigvis ikke hatt det problemet med Emil, men har venner hvor jenta deres gjorde det "hele tiden"
Skummelt[X(]

Ja, det skjønte jeg.. Og det er creepy! Snuppa gjorde det for første gang i går... Grusomt! Jeg har hørt man skal blåse de i fjeset men det virka nesten som om det ble verre av det..

Ingenting, etter hva jeg har hørt. I bhg hadde de dunket han forsiktig i ryggen, og pedleder sa at om pusten hadde fortsatt å utebli, så hadde hun snudd han opp,ned. Jeg tror forsiktig klapping på rygg og den opp/ned, var mer for å forsikre seg om at skrikingen ikke skyldtes at han hadde satt fast noe i halsen el. Ettersom de ikke hadde sett starten på det hele.
Noen her nevner blåsing mot ansikt/munn. Kanskje det kan hindre at det utvikler seg til en besvimelse? Ikke vet jeg

ORIGINAL: Febbis

Skummelt[X(]

Ja, det skjønte jeg.. Og det er creepy! Snuppa gjorde det for første gang i går... Grusomt! Jeg har hørt man skal blåse de i fjeset men det virka nesten som om det ble verre av det..

Hvor lenge var hun "borte"? Skikkelig ekkelt, ja

Eldstejenten vår har gjort det siden hun var to dager. Var innlagt på sykehuset fordi hun skrek seg bort tre ganger da hun var to dager gammel. Men, det var altså kolikksmerter...

elstemann gjorde det ofte når han var rundt samme alder som din.
han ble blå flere ganger å vi fikk så klart panikk, gjorde alt fra å blåse i fjeset til å bryte opp munnen å blåse inn.
dro på sykehuset til undersøkelse me han. å da fikk vi beskjed om at når han ramlet bort så skulle vi holde oss helt rolig, stryke han på kinnet å snakke roligt til han. å det virket!!! problemet gikk over etter noen anfall:)

ORIGINAL: mkt

elstemann gjorde det ofte når han var rundt samme alder som din.
han ble blå flere ganger å vi fikk så klart panikk, gjorde alt fra å blåse i fjeset til å bryte opp munnen å blåse inn.
dro på sykehuset til undersøkelse me han. å da fikk vi beskjed om at når han ramlet bort så skulle vi holde oss helt rolig, stryke han på kinnet å snakke roligt til han. å det virket!!! problemet gikk over etter noen anfall:)

Ja, jeg leste det, - at man skal være helt rolig, at det er det beste[:)]

Back
Topp