Å skaffe valp - trenger råd!

Vi har JRT. Vet ikke hva du mener med terrier eller ikke?[:-]
Er vertfall fornøyd med vår jrtr, Veldig snill og rolig[:)]

Jeg føler jeg gjentar meg selv hver gang det er snakk om anskaffelse av hund, men jeg tar det gjerne igjen!

Les om de forskjellige hunderasene, canis er en fint sted å begynne. Lag dere en oversikt over hva DERE kan tilby en evt hund, og gå utifra det når dere skal se etter raser. Det er forferdelig mange som skaffer seg en hund, og rett og slett neglisjerer den jobben det er å ha en hund. En ting er hva hunden kan tilby, en annen og mye viktigere ting, er hva dere kan tilby til den hunden dere velger.

Jeg ville valgt en dansksvensk gårdshund fremfor en P/JRT. Terriere kan være en håndfull som førstegangshund, mend DSG jevnt over har et lettere gëmytt.

jeg har en cavalier og den elsker sønnen vår. De går kjempe godt sammen og gutten min er 1,5 år.

Cavalier King Charles Spaniel e en herlig rase! Hadde sånn før..

Men vær obs, e mye hofte feil blandt dem, har vært borti en del som har vært døv.. Våres døde pga. en eller anna sykdom.Mulighens kreft.. Han klare ikke nåkka sjøl mer på slutten[&o]

Hva med en Japansk spisshund? De blir ikke store[:)] Masse god pels!

Om du må absolutt ha en av de 3 andre rasene.. ville jeg ha gått for terrieren[:D]

jack russel er en hund som trenger mye morsjon og trening. kjempe fine hunder, men ikke en jeg vill valgt for å være ærlig.
har ei i familien som har mops, de frøser og spytter. ÆÆÆÆSJ!!! og man må vaske dem bak og mellom valkene og under øynene ofte for at det ikke skal bli sopp og div dritt.

cavalier er jo kjempe fine selskaps hunder. Jeg ville anbefalt den! Jeg har rottweiler, men det er en stor hund og krever sitt. det er ikke bare bare å ta den med seg overalt[8D]

hva med en papillon?

Siden alle skriver om rasene, får jeg skrive litt om min erfaring med tidspunkt[:D] Vi har bare hatt en hund, og den fikk vi før barna. Det første året med hund går det med veldig mye tid til hunden. Vi har nå to barn, minsten er 2 år. Orker ikke tanken på å anskaffe valp igjen ennå. Tenker at minsten må bli litt større først. Så skulle jeg valgt igjen ville jeg fått hunden først, minst 1 år før barn. Men sikkert bakdeler med det også. Antakelig fordel at valpen blir vant med småbarn fra starten av.

Staff er jo ikke stor. Tispene er ganske små og hannhundene middels store.
Staff er super med barn:)
Har en hannhund selv

jeg vil anbefale staffe har selv old staffordshire bullterier tispe som blir nå 5 år.. har ei datter som er litt over 2 år og de er bestevenner.. er så kjekt å se at huden beskytter datteren vår men er ikke over beskyttene å tåler om hun drar henne i halen eller tar pinnen fra henne (legger til at de kaller rasen for nanny dog) men selvfølgelig må jo passe på dem å lære hunden opp men jeg kommer KUN til å ha staffer i framtiden ikke er de for store ikke krever de noe form for stell , røyter svært lite å trivs med små og store barn!! Elsker å gå tur i skog å vei å er hendig å ha med seg på tur med barnevogn å effektiv med å dra unger på akebrett (ikke vår da hun er litt one of a kind hehe) men alt du kan lære de elsker jo å få komandoer !!! så anbefaler STERK staffordshire bullterier fra sverige har mangen på finn.no som skal selge =)

Lykke til på hunde jakten!

Jeg ville ikke hatt noen av rasene.
Mye sykdom med mops og cavalier. Jack Russel krever masse og ut i fra de jeg kjenner er de utrolig rastløse/slitsomme.

Men hva i all verden mener du med at en staffe er for stor? [&:]

Jeg ville nok tatt en ekstra titt på Tibetansk Spaniel og Dansk-svensk gårdshund.

Vi skaffet oss en cavalier den samme måneden jeg ble gravid. Hun er verdens nydeligste hund (så klart) Verdens snilleste. Sønnen vår er nå 15 mnd og skjønner ikke alltid åssen han skal være snill med hunden, men hun er sååå tålmodig. Han kan til og med ta fra henne godteriet hennes og hun ser bare på han og venter på å få igjen. Har aldri vært redd for hvordan de skal gå overens.

For å si det som er negativt også så kommer det myye hundehår fra henne. Og så bjeffer hun en del når noe lager lyd utenfor (Oppdragelse???) Ellers er hun verdens fineste og snilleste sad-sam-hund[:)]

Back
Topp