Å så irriterende!

Rødtopp86

Gift med forumet
I dag har eg og samboeren min vært på nav for å være sikker på at vi har fyllt ut søknadsskjemaene våre rett...det hadde vi ikke, så det må gjøres på nytt...eg må sende inn et søknadsskjema for engangsstønaden, samboeren min må sende inn et for foreldrepenger og et tredje når Sigurd er født om gradert uttak...

Men det var ikke det største problemet...vi har regnet litt på det, og hvis Sigurd kommer på datoen, så er det 4 uker fra fødselen til eg må begynne på skolen igjen. Jeg har jo rett på de 6 første ukene etter fødselen, men jeg kan ikke ta de alle sammen, så vi spurte om samboeren min kunne begynne sin permisjonen sin tidligere, men det går ikke. Vi ba ikke om at han skulle overta ukene, men begynne på sine uker tidligere, men nei da...han må enten ta ute ferie eller så må vi få foreldene våre til å hjelpe oss..for meg betyr det at mora mi må ta ut ferie og greier og det har eg ikke samvittighet til å be om....

arg...hvorfor må alt være så vanskelig...sorry, måtte bare få det ut....

Fytti, de er så lite hjelpsomme[:@] Først får man intrykk av at de absolutt skal få folk ut i jobb, men i det andre så er de lite hjelpsomm. Da sikter jeg til at du skal på skole for å så komme ut i jobb senere. Nei NAV er så utrolig A4 og [:'(]

Fatte likssom ikke hvorfor det skal være så sinnsykt vanskelig...eneste grunn som var gyldig for at samboeren min kunne begynt permisjonen sin tidligere, var viss vi ventet tvillinger....

Trodde likssom at skole var god nok "unnskyldning" for at han skulle få lov, men nei...NAV er noe dritt...og de nye reglene og alt det der, det er en jungel syns eg!

de er SÅ firkanta på sånne kontorer ass!
så utrolig irriterende!

håper dere finner en løsning da!

Alle sånne kontorer som nav er skikkelig firkanta! Helt tragisk hvor vanskelig ting kan gjøres hvis de bare går inn for det.....og det gjør de som regel!

Blir så eitrandes forbanna når jeg hører om slikt. Himmel så vanskelig det skal være, og når det egentlig ikke trenger å være det.

Har selv i perioder vært mye i kontakt med nav, blant annet var jeg på attføring når jeg ble gravid med jenta mi. Heldigvis hadde jeg en kjempekjekk saksbehandler som må være en av få, jeg var jo syk hele svangerskapet (hypermesis), skulle ha permisjon osv osv. Grudde meg som en hund for rabalderet det kom til å starte. Men han kjempa som en løve for meg, greit jeg gjorde en del arbeid jeg også. Men han fikset det slik at jeg fikk rett på svangerskapspenger, fikk være syk osv osv. Som han sa avogtil finnes det unntak. (Gjorde en lang historie veldig kort nå)

Ta kontakt med ffou er det ikke det det heter, hvis jeg har fått med meg noe av historien din så har du problemer med en arm eller noe. Så kanskje ffou (må sjekke om det er rette navnet jeg skriver...) kan hjelpe deg. Ikke gi deg med første svaret de kommer med, klag (skriftlig) og håp at de tar til vett.

Håper det ordner seg for dere

linnea123, er kjempesikker på at du gjør en god jobb jeg[:)] (misunner deg litt som har den jobben, har lyst å jobbe i nav selv jeg)
Forstår at du blir litt irritert når vi skriver slik og dere har regler og følge, men grunnen til at jeg avogtil blir så forbannet på noen av nav sine saksbehandlere er at noen dømmer deg før de har lest papirene og det er sårt. Har mange eksempler på det, de behandler deg som en sak ikke et menneske. Har hatt to saksbehandlere som behandlet meg som et menneske og ikke som en sak. Ikke at de gjorde det enkelt for meg fordi om, hu ene var kjempestriks.  Også har jeg hatt mange som har dømt meg nedom og hjem før de har lest mappa mi, og der er det litt å lese der...

Men det er så mye lettere å slenge ut kritikk i øst og vest og ikke ros... vi er rare slik vi mennesker...

ORIGINAL: VokserOGgror

Hvorfor har du ikke permisjon fra skolen?

Jeg velger å fortsette fordi det ikke er så lenge til jeg er ferdig og kan komme meg ut i jobb, og siden samboeren min har rett på 39 uker permisjon, så fant vi ut at det var best. Jeg har ikke så mye skole egentlig, mest selvstudier, så da kan eg være mye hjemme [:)]

Og Linnea123: De fleste på NAV gjør nok en god jobb, det er bare det at jeg har vært i "systemet" lenge pga cp, som handikappet mitt heter, og det er ikke alle saksbehandlere som har bahandlet meg like bra. Har av og til følt at de ser på meg som en snylter på systemet når eg egentlig  bare har vært ute etter å få det jeg vet at jeg har rett på.

Back
Topp