Å reise med fly..

Lilleprins2011

Forelsket i forumet
Hvordan er det å reise med fly når man er gravid? Er dette noe man bør unngå, eller er det helt trygt? Har en venninde som gjerne vil at jeg skal komme på besøk, men dette krever en times flytur. Tenkte igrunn ikke over om dette kunne være farlig når jeg sa ja til å komme, men nå har jeg begynt å tenke litt.. Hvordan er det med trykket for barnet i magen?

http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet

Ikke noe farlig. Jeg pendlet med fly hele forrige svangerskap (inntil 3 uke før termin ). Tungt på slutten men ikke farlig.

Du kan fly til ca uke 34 (sa jordmoren min), men flyselskapene har forskjellige "grenser".

er ikke noe problem!!! men flyselskap har grenser på når man ikke får fly.. tror det er 6 eller 4uker før termin. men de kan nekte dej likavel når du skal stige inn på flyet... så ej ville ikke dradd når det begynner å nerme seg! selv nekter ej mej selv å reise når det er 6uker igjen til termin. men vet ej har til tider følt at babyen blir litt tyngre på en måte, men ikke noe vondt eller farlig. har flydd ca 2ganger i mnd i de to foriige svangerskapa, å i det siste så satt jo storebror på fanget med!

Jeg fløy tur/retur Bergen-Barcelona rundt svangerskapsuke 24 sist jeg gikk gravid. Gikk helt fint det. Men så var jeg frisk som en fisk, da... [:)]

Ikke noe problem å fly.Jeg er i et høyrisikosvangerskap og fløy til Tenerife og tilbake for 3 uker siden.Det er over 5,5 t herfra.Jeg går på blodfortynnende og tok i tillegg blodfortynnende via sprøyte.Så brukte jeg støttestrømper og prøvde å bevege meg litt underveis..

Så lenge det er bare en time er det nok null problem men kanskje støttestrømper hadde vært greit og drikk vann og kanskje beveg deg underveis
Lykke til [:D]

Tusen takk for svar dere:)

jeg er snart 27 uker på vei, og befinner meg for øyeblikket i afrika.. :D så  det gikk helt greit å fly :) støttestrømper er tingen når man flyr over lengre tid.. :) og for en times tid skal det ikke være noe problem, så lenge du ikke er utsatt for blødninger osv tidligere i svangerskapet :)

Viktig å sjekk reglene for landet du besøker.... Var i Praha i forrige uke, å de var ikke noe fornøyd med å sende meg med fly.... (Jeg løy av meg en måned i skranken også)
Har også hørt om folk som har problemer med å reise fra andre østblokk land, så greit å sjekk opp det med flyselskapet.....[:D]

ORIGINAL: Bewolf

Viktig å sjekk reglene for landet du besøker.... Var i Praha i forrige uke, å de var ikke noe fornøyd med å sende meg med fly.... (Jeg løy av meg en måned i skranken også)
Har også hørt om folk som har problemer med å reise fra andre østblokk land, så greit å sjekk opp det med flyselskapet.....[:D]

Oi det har jeg ikke tenkt på[:D] Vi hadde tenkt oss en tur til Brussl i påsken, da skal jeg sjekke hvordan det er og komme seg hjem derfra med fly. Det blir jo åtte uker før termin[:)]

Ikke at dette har sååå mye med det å gjøre men for mange år siden var jeg og eksen og familien hans på lang weekend til Istanbul og da jeg skulle fly derfra løp de nærmest etter meg i køen på ombordstigningen og spurte om jeg var gravid.Og det var jeg faktisk IKKE!Hadde noen kg for mye og en uheldig genser så det var kjempepinlig!NEI sa jeg og ho stakkars dama som spurte ble sikkert flau ho og..

DA jeg kom hjem meldte jeg meg inn i SPENST [:D]

Hva som hadde skjedd HVIS jeg var gravid vet jeg ikke...

ORIGINAL: Mariawk

Ikke at dette har sååå mye med det å gjøre men for mange år siden var jeg og eksen og familien hans på lang weekend til Istanbul og da jeg skulle fly derfra løp de nærmest etter meg i køen på ombordstigningen og spurte om jeg var gravid.Og det var jeg faktisk IKKE!Hadde noen kg for mye og en uheldig genser så det var kjempepinlig!NEI sa jeg og ho stakkars dama som spurte ble sikkert flau ho og..

DA jeg kom hjem meldte jeg meg inn i SPENST [:D]

Hva som hadde skjedd HVIS jeg var gravid vet jeg ikke...

Haha, jeg fikk en lignende i påska i fjor. Vi skulle ned i et basseng for å bade med delfiner og magen var vel ikke akkurat borte enda da jeg hadde født for 6 mnd siden. Da sa intruktøren :" Oh - you are.... are you... ? No ??  Jeg ble så flau at jeg lata som jeg ikke forsto hva han antydet. Vet heller ikke om jeg hadde blitt nektet om jeg så hadde vært.   

Back
Topp