Å reise langt hjemmenfra i uke 36...

Ellise

Flørter med forumet
Min samboer sin familie bor 7 timer unna, og vi vurderer å dra på besøk til dem til helga. Jeg hater å virke hysterisk, men har begynt å tenke på om det kanskje er litt tett opp mot fødsel? Hva tenker dere? Må også legge til at jeg er konisert 2 ganger (operert bort litt av livmorhalsen) og det KAN føre til for tidlig fødsel sånn i utgangspunktet.

Hvor langt er du på vei? Klarer du å kjøre bil så langt? Er det langt unna alt mulig?

Jeg er førstegangs da, men er 37 uker nå.. jeg klarer ikke å reise så langt pga kroppen, men tenker som så at det er alltid et sykehus i nærheten og alt ordner seg hvis noe skjer. Ta med fødebag og bilsete... men bare om du er komfortabel med det!

Personlig sa jeg stopp da vi var på tur for noen uker siden. Var 4t kjøretur. Energien min og stresset gjorde at jeg ikke klarer flere turer.

Tror jeg ville vært litt skeptisk, men de har vel mulighet til å ta i mot en baby hos svigers?

Hvor langt er du på vei? Klarer du å kjøre bil så langt? Er det langt unna alt mulig?

Jeg er førstegangs da, men er 37 uker nå.. jeg klarer ikke å reise så langt pga kroppen, men tenker som så at det er alltid et sykehus i nærheten og alt ordner seg hvis noe skjer. Ta med fødebag og bilsete... men bare om du er komfortabel med det!
Jeg er i uke 36. Vi skal bo en liten halvtime unna Kristiansand sykehus, men har fryktelig lite lyst til å evt føde der.. Men sjansen for at fødselen starter akkurat til helga er vel liten.. Mulig jeg er hysterisk ;-)

Jeg er i uke 36. Vi skal bo en liten halvtime unna Kristiansand sykehus, men har fryktelig lite lyst til å evt føde der.. Men sjansen for at fødselen starter akkurat til helga er vel liten.. Mulig jeg er hysterisk ;-)
Det er jo liten sjans, men det kan skje... man er så forskjellige når det kommer til sånt.. jeg er ganske avslappet til det, og hadde nok ikke hatt så store problemer med det.. men det er meg.. her er det formen som begrenser meg.. har ikke energi eller lyst til å dra på eller få besøk for tiden.. nå skal det være rolig frem til fødsel her i huset!

tror det er noe du å kjæresten må kjenne å føle på rett å slett!
selv dro jeg bort på tur med litt over 7t en vei... når jeg til og med samme dag hadde vært å undersøkt ifht sterke kynnere som kunne føre til fødsel (34 uker på vei) vi tok med barnestolen i tilfelle og jeg tok noen forhåndsregler som å ikke gå for mye :)
jeg tenker som så at om du er usikker eller kjæresten ikke føler dette er helt grei så kan dere heller utsette turen til babyen er født - kan da være like koselig det :)

tror det er noe du å kjæresten må kjenne å føle på rett å slett!
selv dro jeg bort på tur med litt over 7t en vei... når jeg til og med samme dag hadde vært å undersøkt ifht sterke kynnere som kunne føre til fødsel (34 uker på vei) vi tok med barnestolen i tilfelle og jeg tok noen forhåndsregler som å ikke gå for mye :)
jeg tenker som så at om du er usikker eller kjæresten ikke føler dette er helt grei så kan dere heller utsette turen til babyen er født - kan da være like koselig det :)
Ja, sant det :-) jeg får bare ta sjansen! Kommer han så kommer han. Viktigste er jo at det er et sjukehus i nærheten :-) skal prøve å være mindre hysterisk! Hehe..

Ja, sant det :-) jeg får bare ta sjansen! Kommer han så kommer han. Viktigste er jo at det er et sjukehus i nærheten :-) skal prøve å være mindre hysterisk! Hehe..

Det er helt lov å være hysterisk.
Og jeg skjønner godt hva du tenker. Men så lenge det er helsevesen dit du skal så er det ingenting å bekymre seg for i teorien:) kommer an på hvor komfortabel du er selv.

Jeg var på ferie i Lofoten i uek 35 sist gang, med barnesete på slep ;) Hadde også lyst til å dra på fjellet i påska, er 37 uker til uka.. Så lenge det er et sykehus i nærheten hadde jeg ikke bekymret meg, men dette er noe du må kjenne på selv.

Takk for synspunkt! Jeg tar sjansen, så vi drar i formiddag. Så da får jeg bare knipe igjen :-) god helg!

Back
Topp