Å puste

Lois

Forelsket i forumet
Oftere og oftere, nå flere ganger om dagen opplever jeg at jeg får en følelse av at jeg ikke får nok luft. Det er utrolig ubehagelig og jeg må virkelig jobbe med meg selv for å ikke bli stresset over det når det skjer, for at det ikke skal bli verre.
Jeg får den følelsen både når jeg ligger og sitter. Nå sist hos frisøren tidligere i dag. Det får jo over, men det er så ubehagelig og veldig slitsomt nå som det skjer flere ganger om dagen. Noen fler som har det slik? Hadde det ikke med førstemann for 1.5 år siden.

Får legge til at jeg snart er i uke 23 og bærer tvillinger. Skal uansett til legen i morgen og tenker å høre med han da også.
 
Off ja. Jeg føler det er tungt, vondt, vanskeligere å puste. Enkelte ganger hiver jeg etter pusten.
Virkelig plagsomt :(
Skal til jordmor i morgen, må ta det opp da :) for har ikke hatt det slik med de to andre som jeg husker :)
 
Off ja. Jeg føler det er tungt, vondt, vanskeligere å puste. Enkelte ganger hiver jeg etter pusten.
Virkelig plagsomt :(
Skal til jordmor i morgen, må ta det opp da :) for har ikke hatt det slik med de to andre som jeg husker :)
Huff, det er så tungt og slitsomt! :/
 
Sliter med det samme, i tillegg har astma og allerede Puste problemer fra før . I det siste dagene kjenner som det er skikkelig press under ribbeina og i brystkassen. .
Uansett om ligger sitter eller går. Prøv å streche litt, ha armene over hode for å åpne luftveier . Kan hjelpe litt :)
 
Jeg føler innimellom at jeg ikke klarer å trekke pusten "dypt nok". Merkelig følelse, har hatt ser både forrige graviditet og nå. Litt stressende i øyeblikket, noe som resulterer i enda vanskeligere å puste.. Vanskelig å forklare altså..noe lignende som dette du har erfart?
 
Jeg føler innimellom at jeg ikke klarer å trekke pusten "dypt nok". Merkelig følelse, har hatt ser både forrige graviditet og nå. Litt stressende i øyeblikket, noe som resulterer i enda vanskeligere å puste.. Vanskelig å forklare altså..noe lignende som dette du har erfart?
Ja, det er akkurat sånn. Enda det blir litt verre i øyeblikket når jeg puster dypt inn for da får jeg en følelse av at "jeg henger etter" på en måte. Som også gjør at jeg stresser der og da.
 
Sliter med det samme, i tillegg har astma og allerede Puste problemer fra før . I det siste dagene kjenner som det er skikkelig press under ribbeina og i brystkassen. .
Uansett om ligger sitter eller går. Prøv å streche litt, ha armene over hode for å åpne luftveier . Kan hjelpe litt :)
Takk for tips! :)
 
Jeg føler innimellom at jeg ikke klarer å trekke pusten "dypt nok". Merkelig følelse, har hatt ser både forrige graviditet og nå. Litt stressende i øyeblikket, noe som resulterer i enda vanskeligere å puste.. Vanskelig å forklare altså..noe lignende som dette du har erfart?
Ja, det er akkurat sånn. Og de gangene jeg puster dypt inn får jeg en følelse av å "henge etter" på en måte, og da stresser jeg litt igjen. :p
 
Ja, det er akkurat sånn. Og de gangene jeg puster dypt inn får jeg en følelse av å "henge etter" på en måte, og da stresser jeg litt igjen. :p
Merkelig det der altså! Ikke hørt noen andre hatt det før. Kan ikke skylde på stor mage som presser på organene oppover heller, har hatt dette helt fra tidlig i svangerskapet..
 
Her fikk jeg det tidlig, lenge før magen var stor! Jm sa at det hadde med at det var trykk på hovedpulsåren som gjorde det :) Opplevde det ikke med førstemann selv som høygravid. Men det som hjelper her er å legge meg på siden eller sette meg fremoverlent :)
 
Samme problemet her, tungt å puste og mange ganger hiver meg etter pusten. Det er ikke hele tiden, men ganske ofte. Kjempe slitsomt. Bare jeg går opp trappa hjemme føles det som jeg har løpt hel maraton prøver å ta lange pustepauser, men hjelper lite
 
Signerer. Hadde det mye forrige svangerskap og samme nå. Går ofte til et vindu og bare puster frisk luft eller drikker kaldt vann for å føle at jeg blir litt "forfrisket".
 
Får av og til sånn "anfall" der det i en liten perioder (typ 10-15 sekunder) er vanskelig å puste og føles ut som at eg nettopp har løp litt fort :p også er det over .. Rare greier :p
 
Back
Topp