Å nei... :(

Sylvia80

Gift med forumet

Nå målte jeg blodsukkeret mitt på 10,2... for noe dritt.. er jo ikke 7 uker på vei en gang.. skal den jævla dritt svangerskapsdiabetesen komme allerede nå da... AAAAAAAAAAaaaarrrrggghhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sånn.. føler meg litt bedre... 

Så da.. håper jeg kan holde det under kontroll noen uker, bestilte legetime til den 20, da er legen min tilbake fra ferie og sykemeldinga går ut.. Huff, skjønte det måtte skje når jeg begynner å kaste opp igjen.. ingen fast føde og bare flytende = trøbbel..... 

Leit å lese at fikk for høyt resultatet. Håper du greier å holde det i sjakk..
Jeg hadde svangerskapsdiabetes forrige gang. Håpet hadde vært å slippe denne gangen.

Kan jeg få spørre hvorfor du testet blodsukker?

mklu83 skrev:

Kan jeg få spørre hvorfor du testet blodsukker?

Har hormonforstyrrelse, lavt stoffskifte og høyt kolesterol. Er ikke overvektig nå men var det før jeg fikk stoffskiftemedisiner. Alt dette henger tett sammen med blodsukker, og jeg hadde allerede før førstemann en lett insulinresistens og forhøyet fastende blodsukker. Jeg kommer nok til å utvikle diabetes type 2, spørsmålet er når.

Jeg hadde svangerskapsdia med nr 1, da ble det oppdaga i uke 20 og etter litt måtte jeg begynne på insulin. Det tok vel et halvår etter fødsel før det kom i "normalt" gjenge igjen.. Forrige gang (da jeg mista i uke 10) hadde jeg høyt blodsukker allerede i uke 7. Derfor testa jeg nå også.. Er litt redd det kan ha noe å bety for at jeg mista sist om det ikke er under kontroll, så er litt lettere hysterisk denne gangen.. 

Oki.. Då skjønner.. Begynte å lure på om det var en beskjed ved forrige gang jeg ikke hadde fått med meg om at neste gang jeg ble gravid måtte jeg ta bl.sukker selv.. :-)

Håper du greier å stabilisere det! Fikk det også påvist seint sist, og måtte tilslutt på sprøyter. Men på første kontroll etter fødsel var alt normalt igjen.

Eneste positive med svangerskapsdiabetes som krevde sprøyter var at jeg slapp overtid.. :D Prinsen er født på termindag etter igangsetting.. :D

mklu83 skrev:
Oki.. Då skjønner.. Begynte å lure på om det var en beskjed ved forrige gang jeg ikke hadde fått med meg om at neste gang jeg ble gravid måtte jeg ta bl.sukker selv.. :-)

Håper du greier å stabilisere det! Fikk det også påvist seint sist, og måtte tilslutt på sprøyter. Men på første kontroll etter fødsel var alt normalt igjen.

Eneste positive med svangerskapsdiabetes som krevde sprøyter var at jeg slapp overtid.. :D Prinsen er født på termindag etter igangsetting.. :D

Ja ganske greit å slippe overtid. Her ble jeg satt i gang to uker før. Men helt ærlig skulle jeg mye heller gått overtid enn sånn som ting ble da.. Nå blir det nok planlagt ks. En annen fordel er jo også at jeg fikk kjempetett oppfølging og alt på sykehus, med jordmor/lege/gyn og masse UL-er. Så følte meg veldig trygg da. Pluss diabetessykepleier og ernæringsfysiolog. Så det var noe hele tida.. Hehe.. Og nå er jeg jo forberedt på hvordan ting vil bli denne gangen. 

Back
Topp