Å måtte gå gjennom spontanabort..

M-40458930

Andre møte med forumet
Dette er utrolig vondt, jeg var 11+3 da jeg fikk veldig vondt i magen, plutselig kjente jeg masse blod renne ned over foten, da jeg satt meg på do så visste jeg hva som skjedde og ropte på mannen min…jeg mistet så mye blod at jeg følte meg dårlig og så blei alt svart, når jeg kom til meg selv igjen var vi i sykebilen.. når vi kom fram så måtte de suge ut restene fra fosteret… det var såklart en mannlig lege, vi prøvde å forklare at jeg har ptsd men det var bare han som var på jobb. Det hele var en veldig traumatisk opplevelse, og smerten når han sugde ut restene var helt grusom.. jeg kastet opp og besvimte igjen…
Hvordan skal vi tørre å prøve igjen etter dette? På en måte vil jeg bare prøve igjen med engang. På en aen side frykten for at dette skal skje igjen, skremmer livskiten ut av meg.. og hvorfor føler jeg meg så dum? Akkuratt fortalt det til foreldrene mine og svigers og nå føler jeg meg bare dum eller skjems liksom at vi ikke klarte det..er det andre som har vært i samme båt som vil fortelle at alt gikk bra til slutt? Tenk om vi blir det paret som prøver og prøver og aldri får det til. Jeg er så redd og trist og tom akkurat nå
 
Så fælt at du måtte oppleve dette!! Jeg har også nettopp gått gjennom en MA og kjenner på akkurat den samme, vonde følelsen. Usikkerheten for fremtiden. Det eneste som hjelper meg nå er å prøve å tenke statistikk. Statistisk sett så er det størst sannsynlighet for at det vil gå bra med både deg og meg i fremtiden :Heartred Vi får prøve å komme oss tilbake både fysisk og psykisk og så ha fokus på å prøve på nytt når vi er klare. Et evt neste svangerskap blir kjempeskummelt, men livet ER skummelt og uforutsigbart.Vi må bare hoppe i det. Forhåpentligvis har vi begge en frisk baby i magen i løpet av 2023. Dette ble en peptalk til både deg og meg:laughing002:Heartred Varme tanker og styrkeklemmer til deg!
 
Jeg vet det er lite snakk om, men hvorfor? Hvorfor skal jeg føle meg dum og føle på skam , vi har jo blitt forsikret av lege og jordmor at det ikke er
Så fælt at du måtte oppleve dette!! Jeg har også nettopp gått gjennom en MA og kjenner på akkurat den samme, vonde følelsen. Usikkerheten for fremtiden. Det eneste som hjelper meg nå er å prøve å tenke statistikk. Statistisk sett så er det størst sannsynlighet for at det vil gå bra med både deg og meg i fremtiden :Heartred Vi får prøve å komme oss tilbake både fysisk og psykisk og så ha fokus på å prøve på nytt når vi er klare. Et evt neste svangerskap blir kjempeskummelt, men livet ER skummelt og uforutsigbart.Vi må bare hoppe i det. Forhåpentligvis har vi begge en frisk baby i magen i løpet av 2023. Dette ble en peptalk til både deg og meg:laughing002:Heartred Varme tanker og styrkeklemmer til deg!
Så fælt at du har gått gjennom det samme! Men samtidig så godt og ikke vær alene! Tusen takk for den peptalken trengte hvertfal jeg! :Heartred
 
Jeg vet det er lite snakk om, men hvorfor? Hvorfor skal jeg føle meg dum og føle på skam , vi har jo blitt forsikret av lege og jordmor at det ikke er

Så fælt at du har gått gjennom det samme! Men samtidig så godt og ikke vær alene! Tusen takk for den peptalken trengte hvertfal jeg! :Heartred
Bare skriv privat melding til meg om du ønsker å prate :) :Heartred
 
Kan du ta kontakt med helsestasjon og be om samtale med jordmor for å bearbeide aborten? Evt lege?
Jeg har aldri opplevd, men jeg kan forestille meg at det blir et traume. Det er jo ganske viktig å få pratet om det, spesielt siden opplevelsen på sykehuset også var ganske dramatisk for deg. Kan hende du også kan få ekstra oppfølging ved neste svangerskap; noen er veldig restriktive på hvem de gir oppfølging, men ser mange får en ekstra ultralyd for å berolige, etter slikt.

Men ja. Prøv å få tak i noen du kan gå gjennom det medisinske OG det psykiske med..!

Sender deg gode klemmer..! ❤️
 
Back
Topp