Å lage kostyme selv

Jeg hadd heller ikke lagt ut bilde av jentungen, så det forstår jeg godt!
Kan jo ta bilde uten at det sitter på? :) (Er kanskje ikke alle kostymer som vises så godt da?)

Guttungen sitt er enkelt
Ta ett svart og kvit stripet putetrekk
Lag hull til ben og armer
Broder eller skriv på Siktet hvetemel (akkurat som på pakkene i butikken)
Ta trekket utenpå en pappkartong og stryk det med myyyye stivelde (evt kan du bruke en hjemmelaget metallform for å holde trekket noenlunde firkantet.
Putt inn barn og fyll på med fyllmasse (bomull osv) for å unngå kollaps.
Så tar en en B-gjeng maske i ansiktet

Jentungen sitt fikk hun hjelp til av noen på elektro og søm linjen på skolen sin (hun går på kunstlinje)

Guttungen sitt er enkelt
Ta ett svart og kvit stripet putetrekk
Lag hull til ben og armer
Broder eller skriv på Siktet hvetemel (akkurat som på pakkene i butikken)
Ta trekket utenpå en pappkartong og stryk det med myyyye stivelde (evt kan du bruke en hjemmelaget metallform for å holde trekket noenlunde firkantet.
Putt inn barn og fyll på med fyllmasse (bomull osv) for å unngå kollaps.
Så tar en en B-gjeng maske i ansiktet

Jentungen sitt fikk hun hjelp til av noen på elektro og søm linjen på skolen sin (hun går på kunstlinje)
Meget kreativt! :D

Eg lagar sjølv. Likar å gjere sånt.

I år blir guttungen Link frå The legend of Zelda, eg og lillesøster er tigere.

6fe1e2f2d70b57733372c45292a4a463

f6b0955759eff6132601ddb314d6312a

Da er det visst ikke bare sy genet jeg mangler, men kreativitet også! :p
Haha, det kan jeg ikke si noe om. :-P Men enten må man ha kreativitet, eller så må man være en dreven ''Pinterester'' ;-)

Altså - jeg kan ikke å sy i en knapp engang, så noen store prosjekter har jeg ikke på kostymefronten :)
Laget trollkostyme til sønnen da.

Til meg selv har jeg laget svampebob kostyme ved å bruke en madrass som jeg har skjært hull til meg selv og malt da ;)
Også var jeg smurf i år.. Da kjøpe jeg de ulike "delene" til kostymet (som jeg ikke allerede hadde i skapet), farget klær og fikk ordnet smurfelue - så kostymet var jo ikke ferdigkjøpt, men heller ikke hjemmesydd

Svart t-skjorte med sløyfe i livet utenpå strikkegenser og bukse ble heks med selskap av en hatt til 50 kroner.
Hvitt opprevet laken med hull til øyne og nese surret i livet med en sløyfe ble helt gratis spøkelse.

Jeg gjør det ikke. Husker mamma lagde kostyme til meg en gang (et skjørt av noe slag. Ville være prinsesse, men.. Ble lagd av gammelt sengetøy eller noe ><).. Synes det ble så stygt, også hadde alle kjøpeskostymer som var sååå bra.. Så, det var for meg skikkelig skuffende..
Skulle gjerne lagd om jeg trodd det ble bra! Og hadde orket.. forsåvidt..

Jeg lagde kostymer til henne i barnehagen og har aldri kjøpt kostyme når hun har reist på karneval men heller brukt noe vi har.

Men med maglende tid og ork er jeg veldig glad for å få kjøpt i år. Senere år kjøper jeg om det er noe der hu ønsker seg ellers så lager jeg det.

Back
Topp