Å klemme på magen

InisNaGall

Blir kjent med forumet
Dette  er jo første svangerskapet mitt og vet jo ikke så mye om det som skjer ;-) Er 27+4 i dag. Når jeg klemmer/trykker litt på magen er den jo relativt hard, men merker liksom at det presser rundt i magen og er litt ubehagelig. Er dette normalt? Kjønner jo at babyen begynner å bli større og plassen minde. Føler også at magen (særlig på ene siden) presser seg opp mot rebbeina og gjør det ubehagleig i noen sittestillinger.
 
Det er helt normalt.. Livmora er jo som en vannfyllt ballong inni der, og når du da dytter litt her og der, vil den jo bevege seg og trykke inntill andre plasser..
 
Jeg vil også si at det er helt normalt. Her så skyter plutselig rumpa til babyen ut, og da strammer det litt alle steder og det synes jeg er veldig ubehagelig.. Spes hvis hu skyter rumpa opp mot ribbeina :-S
 
Lurer på litt i samme duren bare litt annerledes..
Når dere på en måte kjenner "foten"(eller noe annet) til babyen i magen som buler ut sånn at det syns og trykker den inn igjen, er det farlig? Trykker jo ikke hardt, men vet jo ikke helt hvor mye de små tåler. Om noen skjønner?
 


RangLa<3 skrev:
Lurer på litt i samme duren bare litt annerledes..
Når dere på en måte kjenner "foten"(eller noe annet) til babyen i magen som buler ut sånn at det syns og trykker den inn igjen, er det farlig? Trykker jo ikke hardt, men vet jo ikke helt hvor mye de små tåler. Om noen skjønner?


Sist jeg var gravid så kunne jeg ta tak i hæla eller rumpa på babyen og "riste" litt ;)
Jordmoren min gjorde det samme, og man får jo ikke akkurat "tang-grep" på ungen.. Så det er nok ikke farlig tror jeg! Hehe. Må huske på at de skal ut gjennom et bittelite hull på slutten, så de er tøyelige.
Og jeg tror at når vi dytter på de når "noe" stikker ut så bare spretter de unna som et såpestykke.

(Og en trenger ikke sitte og dytte på de hele dagen heller) :P
 
Hihi, når jeg kjenner noe som presser utover så hender det at jeg dytter på det. Og så er det masse bevegelser:-D
 
Jeg tenker at når jeg klemmer på magen så hilser jeg på lille nurket og får masse respons. Jeg trykker langsomt og forsiktig og får små dytt tilbake - veldig koslig.
 
Back
Topp