Å klage

Må vel kunne gå an å se an hva man klager på og hvem man klager til.
Noen klager alltid og har ddt alltid mye verre enn alle andre. Det er slitsomt.

Men det er jo igjen opp til hver enkelt hva de skriver på sin egen Facebook f.eks. og det er jo også opp til hver enkelt hva de leser og hva de hopper over. Og som her, det blir lite igjen man kan "klage" over her på generelt om man skal tenke over alle som kan ha det verre. Og stort sett så bruker jo veldig mange nettopp forum for å få ut frustrasjon, irritasjon, ting de synes det er leit.

Jeg blir litt kvalm av slike kommentarer. Man må jammen få klage/fortelle om/fortvile seg litt over det som plager en. Klart at det å miste er barn er det verste som kan skje, men å ikke få sove og i tillegg ha gråt rundt seg i ett er neimen ikke bare bare det heller. Om folk er så bitre så kan de heller klage sin nød igjen blant andre likesinnede (forum, sorggrupper osv), og så skal jeg passe meg for å ikke klage for mye over mine svangerskapsproblemer foran de som jeg vet sliter med å bli gravide. Kan være lurt å velge rett publikum når man skal klage, men jøye meg altså.

Nei, jeg setter meg ikke ned å klager over mine svangerskapsproblemer foran venninner og familie som sliter jeg heller, men jeg tenker man må ha lov til å klage litt på f.eks. sin egen facebook vegg, en gang i blant.

Men det er jo igjen opp til hver enkelt hva de skriver på sin egen Facebook f.eks. og det er jo også opp til hver enkelt hva de leser og hva de hopper over. Og som her, det blir lite igjen man kan "klage" over her på generelt om man skal tenke over alle som kan ha det verre. Og stort sett så bruker jo veldig mange nettopp forum for å få ut frustrasjon, irritasjon, ting de synes det er leit.
På fb ja, jeg snaakket om de som sa det ansikt til ansikt jeg.

Ja, det samme tenker jeg. Om noen har migrene eller helt jævlig hodepine, så føles jo det skrekkelig ille ut for de, der og da. Og det hjelper i alle fall ikke at noen svarer "slutt og klag, tenk på de som har kreft i hodet". Men selvsagt så burde man jo ikke bruke pc og mobil om man har migrene/hodepine, og skulle helst ikke skrevet på Face eller forum i det hele tatt. MEN det er jo en annen sak :p
Akkurat den med migrene lurer jeg på også. Sitte på facebook med tidens verste migrene?

Da jeg var 17 mistet jeg kjæresten min i en bilulykke, da jeg var 20 ble jeg dumpa, og tillot ikke meg selv å bli lei meg fordi, "jeg hadde opplevd verre ting" og "han lever jo ihvertfall". En klok dame sa da til meg at jeg hadde så absolutt lov til å være lei meg og kjenne på følelsene mine selv om jeg hadde opplevd verre ting før. Det gjorde godt husker jeg.
Så, har man det vondt, må man få lov til å kjenne på det uansett om "noen" har det verre, og det må være lov å snakke om det med andre. Men klaging over småting til noen som går igjennom tøffe tak er kanskje ikke så lurt alltid, og noen ganger kan det være lurt å røske litt i de som klager heele tiden, men som egentlig ikke har det så verst.. ;)

Da jeg var 17 mistet jeg kjæresten min i en bilulykke, da jeg var 20 ble jeg dumpa, og tillot ikke meg selv å bli lei meg fordi, "jeg hadde opplevd verre ting" og "han lever jo ihvertfall". En klok dame sa da til meg at jeg hadde så absolutt lov til å være lei meg og kjenne på følelsene mine selv om jeg hadde opplevd verre ting før. Det gjorde godt husker jeg.
Så, har man det vondt, må man få lov til å kjenne på det uansett om "noen" har det verre, og det må være lov å snakke om det med andre. Men klaging over småting til noen som går igjennom tøffe tak er kanskje ikke så lurt alltid, og noen ganger kan det være lurt å røske litt i de som klager heele tiden, men som egentlig ikke har det så verst.. ;)

Trist å lese at du mista kjæresten din :(

Når det gjelder å si ting i virkelig liv mener jeg også at folk må tenke seg om, men jeg tenker mest på de som svarer folk på FB, her inne og andre forum/sider. Noen klager på barnehagen, så får de til svar at de må ikke klage, man skal være glad tilbudet finnes og det er ikke alle som har slike tilbud. Eller ikke klag på skolen, for tenk på alle barna i Afrika som ikke får noen utdanning osv.

Er vel ingen som har mer eller mindre rett til å klage enn andre. Tenker det er greit å se an personen man klager til kanskje, om det er ansikt til ansikt, men på fb o.l skal folk få klage på akkurat hva de vil.

Om noen har flis i fingeren eller om de har klemt den i døra, må de gjerne få klage til meg selv om jeg har mistet 1/4 av fingeren min:p kunne ikke brydd meg mindre, for jeg syns vel det er vondere å klemme fingeren i døra enn å kappe den av og:p haha

Gjør ikke noe mindre vondt selv om andre har/har hatt det verre uansett hva det gjelder

Man klager jo på grunnlag av den livserfaringen man har tilegnet seg, det er det som har formet oss og som legger grunnlaget for hva det er vi syns er tungt her i verden.

En hendelse jeg kan se på som en filleting, kan være noe av det værste en annen har opplevd.

Det er snakk om å se at man er forskjellig, vi opplever forskjellig og oppfatter forskjellig. Jeg syns det er viktig å respektere det, at noe du nødvendigvis kun ser på som mas og ingenting å klage over, faktisk kan oppleves som veldig vanskelig for sidemannen:-)

Back
Topp