Å kjenne leie ut fra spark

habibti

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Oktoberbarna 2021♡
Vet dere hvilket leie babyen har i magen nå? Hvor kjenner dere mest spark? Hvor kjenner dere hikking for eksempel? :)

Prøver å forstå hvordan den lille i magen ligger, men blir virkelig ikke klok på det. :hilarious:
 
Jeg kjenner hikking nederst i magen, og dytting under ribbeina på høyre side, så jeg TROR hun ligger i hodeleie igjen :p
 
Tverrleie her. Så det dyttes mest ut mot sidene.
Hodet og armer til høyre og beina til venstre.
 
Vet dere hvilket leie babyen har i magen nå? Hvor kjenner dere mest spark? Hvor kjenner dere hikking for eksempel? :)

Prøver å forstå hvordan den lille i magen ligger, men blir virkelig ikke klok på det. :hilarious:

Her føler jeg meg minst like lite klok som deg :p Skjønner ikke hvordan man kjenner forskjellen :s
 
Her føler jeg meg minst like lite klok som deg :p Skjønner ikke hvordan man kjenner forskjellen :s

Baby har enda grei plass, og noen turner godt opp, ned og hit og dit. Noen orker ikke engang finne noe fast leie før fødsel engang. Mens andre holder seg mer stabilt, og fester seg tidlig.
Men enda god plass altså. Så kan være baby enda vrir seg mye :)
 
Han er i forskjellige stillinger- beveger seg mye rundt ennå:p Han legger seg både i hodeleie og tverrleie, mye bevegelse og turner rundt:joyful:
 
Frøkna her er over alt :p Nå har også klikkelydene jeg hadde i forrige svangerskap kommet her også:rolleyes: Er det flere som hører en klikkelyd/knekkelyd når det er mye bevegelse der inne? Det høres likt ut som når noen "knekker opp" fingrene.
 
Her er det bevegelse overalt! Kan kjenne ryggen vri seg rundt om hele magen, og noen dager kjenner jeg «spark» samtidig nede på Venstre side nederst i magen og øverst i magen høyre side.. men hikking kan jeg kjenne nede i bekkenet. Spurte jm i går hvordan hun mener han ligger, hun synes det er tidlig og være helt sikker på leie, men hun mente han lå med hode ned. Hun sa de fortsatt har god plass og lett kan snu seg rundt i magen ennå.
 
Jeg tror babyen ligger i tverrleie. Kjenner hovedsakelig spark på høyre side og det jeg tror er rompa rundt navelen. Kjenner aldri hikking fra denne ungen.
 
Her kjenner jeg mye spark oppe. Det kjennes også ut som at noe stort presser oppover (hode eller rumpe). Samtidig kjenner jeg også hikkingen høyt oppe. Jeg blir så veldig forvirret. :hilarious: Kjenner omtrent ingenting nede i bekkenet.
 
Frøkna her er over alt :p Nå har også klikkelydene jeg hadde i forrige svangerskap kommet her også:rolleyes: Er det flere som hører en klikkelyd/knekkelyd når det er mye bevegelse der inne? Det høres likt ut som når noen "knekker opp" fingrene.
Ja, og det har jeg hørt med alle tre :hilarious:
 
Noen som har lyst til å beskrive hvordan hikkingen kan kjennes ut? her sparkes det alle veier, uke 29 nå mest ubehagelig når det føles ut som hun skal sparke seg ned og ut
 
Jeg innbiller meg at han har snudd litt på seg siste uka. Før kjente jeg mesteparten av sparkinga helt nederst i magen, mens jeg nå kjenner mer oppe. Kjente at han snudde seg i forrige uke da jeg kjente veldig til spark på sidene i magen. Fremdeles tre uker til neste jordmortime, så får vente til da for å finne ut noe mer om hvordan han ligger.
Men syns det er vanskelig å kjenne godt.
 
Tror han ligger i tverrleie her :rolleyes:
Hodet på venstre side litt bortenfor navelen og rumpa på høyre side opp mot ribbeina mine. Er hvertfall der det stikker skikkelig ut ved kynnere, så magen blir helt skeiv :p
Kjenner ofte enten spark eller krafsing med hendene langt ned i underlivet. Ganske ubehagelig innimellom, virker som han treffer nerver eller noe, jeg rykker hvertfall til hver gang :hilarious:
 
Her kjenner jeg 95% av alle bevegelser over navlen, så jeg håper hun ligger i hodeleie, men jeg vet ikke.
Hikking har jeg kun kjent to ganger dette svangerskapet, og det er flere uker siden sist. Men da kjente jeg hikking nede ved bekkenet.

Skal på 32-ukers kontroll i morgen, håper å få vite det da.
 
Mini er overalt. Kommer neppe til å feste seg før midt under fødsel en gang. Var i hodeleie da jeg var på ultralyd, men nå har hun helt sikkert snudd seg igjen
 
Jeg kjenner hikking nederst i bekkenet og rompa til høyre for navlen. Så sparkes det litt over og på andre siden av navlen ;) Vært på samme sted i litt over ei uke nå :joyful:
 
Ja, og det har jeg hørt med alle tre :hilarious:

Å alle har vært friske og bra ved fødsel? Har lurt på om den lyden kunne ha en sammengheng med HD, da nr 1 kom ut med HD grad 2D. Er derfor redd for å få enda en putekriger nå:sorry:
 
Back
Topp