Å kjenne etter liv

Wapdodi

Andre møte med forumet
Jeg er 22+2 nå, førstegangsfødende med morkaka foran. Jeg har fått forklart at det kan ta lenger tid for meg å kjenne liv, pga morkaka. Men jeg kjenner at jeg så gjerne skulle begynt å kjenne litt på liv for å få bekreftelse på at alt er bra! Den siste tiden synes jeg at jeg har kjent "noe", som antakelig er barnets bevegelser. Men så det siste døgnet har jeg ikke kjent noe spesielt igjen. Er det andre som har det sånn, at det kommer og går litt, sånn i starten når man kjenner etter liv?

Jeg har ingen grunn til å tro at noe er galt, men skulle gjerne likt å få litt bekreftelse fra mini i blant!

Hvordan opplever/opplevde dere de første bevegelsene?
 
Jeg går med mitt tredje barn og kjenner ikke noe hver dag (uke 19). Da jeg var gravid første gang, var jeg etter uke 20 før jeg kjente noe og da var jeg ikke sikker på hva jeg kjente engang. Så jeg tror det er ganske normalt å ikke være sikker første gang
 
Jeg hadde samme med første. Kunne kjenne noe som kanskje var bevegelser, men så merket jeg ikke noe på noen dager. Når jeg endelig var sikker på at jeg merket bevegelser jevnt gikk det kanskje en uke, så kjente samboer det utepå. Så det var kort tid imellom dette.
 
Det er ikke før uke 28 at bevegelsesmønsteret anses som så etablert og forutsigbart at man anbefales å følge med på det. Mao - helt normalt at det varierer før denne tid!:happy:
 
Min erfaring (tredje svangerskap) er at når jeg først har kjent spark, altså tydelige spark hvor det ikke er noen tvil, da har jeg kjent liv hver dag etter det. Før det har det vært litt som du beskriver, at man kjenner "noe" men ikke nødvendigvis hver dag. Husk at det også vil være vanskelig å kjenne disse vage bevegelsene når man selv er i bevegelse/opptatt, osv. Det har heller ikke tatt så lang tid fra "noe" til det første sparket, så det kan godt hende du vil kjenne det om ikke så lenge.
 
Jeg har også foranliggende. Uke 22 i morgen, har enda ikke kjent liv :-( Flere ganger SYNTES jeg kjente noe, men slett ikke sikker. Var hos jordmor i går, hun sa det var helt normalt. Vil nok kjenne den innen noen få uker :)
 
jeg har kjent det i et par uker, er 21 uker idag, men de siste 3 dagene har jeg ikke kjent noe og får panikk. skal på ultralyd om et par timer så håper alt er bra.
 
Det er ikke før uke 28 at bevegelsesmønsteret anses som så etablert og forutsigbart at man anbefales å følge med på det. Mao - helt normalt at det varierer før denne tid!:happy:

Takk for svar. Helt off topic - er profilbildet ditt fra La Vila?
 
Kjente "noe" allerede i uke 21 med første, men det var ikke før i uke 27 jeg var helt sikker på at jeg kjente spark og at det var jevnlig med liv. I starten kunne det gå dager mellom hver gang jeg kjente noe, så det er nok helt normalt.
Nå med andremann kjenner kjenner jeg nå masse liv hver dag, uke 23 i dag, og har kjent spark i et par uker allerede. Men denne gangen gikk det rett på spark, hadde ikke den følelsen av "noe" til å begynne med, men det er sikkert fordi man vet hva man kjenner etter andre gangen.

Gled deg til sparkene, det er veldig hyggelig! Og betryggende! :Heartpink
 
Back
Topp