Å jogge med baby

Synne1233

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid med første baby (20+6), men er veldig nysgjerrig på måter man kan trene med baby. Feks jogging med vogn. Når kan man begynne med det? Hvilke vogner er gode til dette? Evt vogner som er gode til å gå på fjellet med? Mener da selvsagt fjellVEIER, der biler også kan kjøre - ikke stier, det skjønner jeg at kan bli litt vanskelig :P

Thule urban glide 2!! Helt nydelig på alt av underlag, godkjent for jogging med bag også :)

Jeg begynte å jogge 6 uker etter fødselen. Er vel 6 uker som anbefales som generell regel (lengre om det er keisersnitt), jeg følte meg klar kanskje en uke eller litt mer før, men ventet til 6 ukers kontrollen for å få klarsignal fra legen, og hun sa det var bare å kjøre på. Bør ha god knipekontroll og sting bør være ok. Jeg gikk mye i ukene før jeg kunne løpe.

Jeg har tfk joggster Adventure og er fornøyd med den som løpevogn. Jeg ville ha hovedvognen som løpevogn og da synes jeg denne fungerer bra siden den fungerer godt som «vanlig vogn», har ikke prøvd egne løpevogner så kan ikke si mye om de, men de virker veldig lange/store så vil tro de er litt verre å navigere dagliglivet (feks. Buss/butikk/heis osv.) og tror de kommer med bare sittedel. Tre store lufthjul med svingbart fronthjul og håndbremse synes jeg er godt å ha. Tåler også litt terreng så tenker den fungerer på fjellveier, har kjørt på liknende skogsveier uten problem. Ellers har den en romslig bag og sittedel som jeg liker, veldig god å kjøre. :)

Tror rene joggevogner kun kommer med sittedeler. Mener å ha lest av grunnen er at jogging med vogn frarådes når de ligger i baggen (her får noen korrigere meg hvis jeg tar feil). Ellers er rask gange med vogn i motbakke på fjellveier super trening i seg selv, så får du gradvis tyngre vogn etterhvert som barnet vokser.

Bæreturer er også et fint alternativ på stier og i fjellet, ikke til jogging, men rask gange i ulendt terreng er også super trening med baby på magen og etterhvert på ryggen :) Ellers har jeg trent mye styrke med baby, brukt baby som vekt endel og det er supert og gøy for baby :)

Tror rene joggevogner kun kommer med sittedeler. Mener å ha lest av grunnen er at jogging med vogn frarådes når de ligger i baggen (her får noen korrigere meg hvis jeg tar feil). Ellers er rask gange med vogn i motbakke på fjellveier super trening i seg selv, så får du gradvis tyngre vogn etterhvert som barnet vokser.

Nei, de kommer med bag også :)

Jeg er gravid med første baby (20+6), men er veldig nysgjerrig på måter man kan trene med baby. Feks jogging med vogn. Når kan man begynne med det? Hvilke vogner er gode til dette? Evt vogner som er gode til å gå på fjellet med? Mener da selvsagt fjellVEIER, der biler også kan kjøre - ikke stier, det skjønner jeg at kan bli litt vanskelig :p

Thule sine vogner. Har du mye penger å bruke på vogn ville jeg anbefalt den løpevogna deres som er sykkelvogn og pulk også, hvor ryggen kan legges ned så barnet kan sove der. Med infant innlegg kan du jogge med den fra rundt 6 mnd.
Men vil du jogge før med babyen i bag, da skal man bare se til at veien ikke er særlig ujevn, anbefaler jeg thule urban glide 2, den har babybag.

Så bra at noen korrigerte meg :)

Men, jeg har også hørt dette med at man skal være forsiktig med å løpe før de er 6 mnd. Ikke funnet noe forskning eller sånt på det, vare "hørt det".
Men ren asfaltvei burde jo funke da :) kan umulig humpe så mye.

Back
Topp