Å jobbe i jula?

Jeg jobber som pleier å synes igrunnen at julen er en fantastisk dag og kveld å jobbe når man først er der.
Jeg tenker mye på at de som bor på stedet ikke kan noe for at de er der, at det er min jobb å gjøre dagen så fantastisk som mulig og at alle er positivt innstilt.

Jeg tenker på gleden når man på feks sykehjem samler alle rundt pyntet langbord i pene klær og gjerne litt sminke (eller hva de har vært vant til) på damene. Tenner lys og synger noen sanger før de får servert julemiddag med noe godt i glasset. Passer på å prate med de eldre om gamle tradisjoner og vaner. Når de legger seg etter en julekveld med best mulig stemning er det sjelden de ser så tilfredse ut som akkurat da.

Har også jobbet jul i kommunalt bofellesskap.
Det er også like koselig, de samler seg på fellesstua, ser obligatoriske julefilmer på tv, er med å pynter langbordet til kvelden og baker gjerne noe i løpet av dagvakten. På kveldsvakten er det opplading, pynting og gjøre seg klar til feiring på fellesdelen. De har gjerne julegaver til hverandre som taes med og åpnes etter middagen til alles store glede.

Somregel vil ansatte med barn ha fri, da blir det ofte de som ikke har barn som sier ja til å jobbe. Blir man ikke enige ser man på turnusen bakover i tid for å finne ut hvem som skal få slippe å jobbe :)

Har alltid fri julaften og røde helligdager. Nyttårsafta er halv dag

Her har mannen brukt å ha fri i jula, mens jeg har jobbet. I år vurderer i å bytte på det, hvis jeg er så heldig
å få innvilget permisjon uten lønn.

Her har ikke juleturnusen kommet enda, må jobbe i jula og romjula uansett. Men håper å ha fri julaften kveld :D

Skal være her inne på julaften :D
Men fra den vanlige jobben min har vi fri fra 19/12- 5/1 :D

Jeg har permisjon på mandager og tirsdager, så griseheldig med jula i år. Alltid fri julaften. Jeg mener arbeidsdagene er man-tir og halve onsdag i romjula i år. I verste fall må jeg jobbe noen timer på nyttårsaften. Men det gjør meg ingenting.

Jeg jobber som pleier å synes igrunnen at julen er en fantastisk dag og kveld å jobbe når man først er der.
Jeg tenker mye på at de som bor på stedet ikke kan noe for at de er der, at det er min jobb å gjøre dagen så fantastisk som mulig og at alle er positivt innstilt.

Jeg tenker på gleden når man på feks sykehjem samler alle rundt pyntet langbord i pene klær og gjerne litt sminke (eller hva de har vært vant til) på damene. Tenner lys og synger noen sanger før de får servert julemiddag med noe godt i glasset. Passer på å prate med de eldre om gamle tradisjoner og vaner. Når de legger seg etter en julekveld med best mulig stemning er det sjelden de ser så tilfredse ut som akkurat da.

Har også jobbet jul i kommunalt bofellesskap.
Det er også like koselig, de samler seg på fellesstua, ser obligatoriske julefilmer på tv, er med å pynter langbordet til kvelden og baker gjerne noe i løpet av dagvakten. På kveldsvakten er det opplading, pynting og gjøre seg klar til feiring på fellesdelen. De har gjerne julegaver til hverandre som taes med og åpnes etter middagen til alles store glede.

Somregel vil ansatte med barn ha fri, da blir det ofte de som ikke har barn som sier ja til å jobbe. Blir man ikke enige ser man på turnusen bakover i tid for å finne ut hvem som skal få slippe å jobbe :)

Høres kjempekoselig ut!

Jeg jobbet som resepsjonist på hotell i noen år og da kunne jeg jobbe julaften for de med barn. Jeg var uten barn.

Det var veldig koselig. Da laget kokkene masse julemat og gjestene og vi ansatte spiste julemiddag sammen i restauranten. Var et flyplasshotell så det var mange businessfolk som skulle hjem til 25.des. Og noen ganger var flyene innstilt på grunn av uvær. Da fikk de komme til oss å feire litt jul :-)

Jeg tar fri når jeg vil, så fremt jeg har ferie eller avspasseringsdager til gode.
I år tar jeg fri midt i desember og fram til over nyttår. Har sykt mange avspasseringsdager som må brukes opp før de forsvinner til nyttår.

Jeg er fortsatt i permisjon julaften i år, men skal på nattevakt nyttårsaften. Har stort sett alltid jobbet julaften eller nyttårsaften eller begge deler. Ikke hatt barn før, så har syns det har vært greit. Om ingen ønsker å jobbe må man se tilbake på hvem som har jobbet de to foregående årene, men det har stort sett alltid vært folk som ønsker å jobbe.

Hater at vi har åpent til 21 den 23.12, og åpent til 20 i romjula. Men i år har jeg permisjon så slipper å tenke på det. Vi som har barn slipper unna på julaften, er nok av ekstrahjelper som vil jobbe den dagen :)

Sambo har alltid fri. Jeg må som regel jobbe. Passer på å be om fri de årene helligdagene faller på hverdager så jeg bare trenger å bruke en eller to feriedager for å ha fri hele romjulen.

Jobber turnus, så noen vakter faller alltid på jula:D
Blir som regel permittert på julaften da..

Jeg sier jeg kan jobbe hver jul såfremt det ikke er jeg som skal ha jula ;) Så etter å ha jobba 7 julafter på rad, så skal jeg ha fri neste år på julafta ;) Da skal vi ha den så. :)

Vi har begge fri julaften og nyttårsaften hvert år. Også varierer vi hva vi gjør i romjulen. I år har vi fri fra 19 des til 05 Jan begge to, og gleder oss til det[emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jobber i bhg og de stenger i bygda her! Mannen mekaniker i lite firma, de jobber et par dager i mellomjula :)

Er student så jeg har fri. Er i perm med nyfødt da også. Mannen jobber turnus borte en uke om gangen. Skal egentlig jobbe 24-30. Men virker som om han får fri den 24. Så jobber han resten av romjula.

Back
Topp