Å jobb redusert

Den ene barnet mitt er i en skogbarnehagne, så det er tidligst tilbake kl 15.45 to uker i mnd. Så fra kl 14-15 får jeg liksom ikke brukt til noe.
Kanskje 8-15 ville vært en ide. Egentlig vil jeg jobber 7-15, men det har sjefen sagt nei til.
8-15 høres bra ut. Det er verdt å jobbe mindre når barna er små om en har økonomi til det.

8-15 høres bra ut. Det er verdt å jobbe mindre når barna er små om en har økonomi til det.
Har ikke regnet på det, men tjener i utgangspunktet ingenting..så tviler på det blir så merkbart.

Et annet spørsmål: dere som jobber redusert, jobber dere aldri overtid?

Veldig sjeldent, men om det virkelig er krise på jobben, så trår jeg til. Man må jo kunne stille opp litt innimellom. Jobben min er veldig fleksibel, så man må kunne gi litt tilbake også. :) Det blir da på de dagene hvor mannen kan hente tidlig.

Jeg har jobbet 60% et år nå og er glad for at vi har råd til det.
Hadde absolutt jobbet kortere dager. Syns barna dine har veldig lange dager i barnehage :/

Veldig sjeldent, men om det virkelig er krise på jobben, så trår jeg til. Man må jo kunne stille opp litt innimellom. Jobben min er veldig fleksibel, så man må kunne gi litt tilbake også. :) Det blir da på de dagene hvor mannen kan hente tidlig.
Det er jo greit.
Vi har overtid startsett hver uke. Gidder liksom ikke å gå ned i lønn for å jobbe mer..

Jo.
Jeg har fleksitid så noen ganger jobber jeg ekstra sånn at jeg opparbeider meg plusstid som jeg bruker av når jeg jobber mindre.

I tillegg jobber jeg overtid fra nyttår til midten av februar, flere dager i uka til etter i ungene er i seng. Jeg er regnskapsfører. Men resten av året ikke overtid. Bare noe plusstid 1

Jeg har jobbet redusert i noen år nå. (70-80%) Det er jeg så glad for. Denne tiden kommer ikke tilbake igjen.

Back
Topp