Å ikke sove

RedElf

Elsker forumet
Nå er jeg så sliten at jeg nesten ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg får ikke sove og når jeg først sovner våkner jeg etter bare 2 - 3 timer. Da får jeg ikke sove mere.
Har en del å tenke på og grubler mye, men ikke sånn at det burde gå utover nattesøvnen.

Har jo irritert meg en stund da siden jeg blir innmari sliten og lett irritert av å gå i underskudd på søvn hele tiden. Nå etter hvert er det jo blitt sånn at folk kommenterer at jeg ser sliten ut. Jeg har mye vondt i hodet. Dagene er veldig slitsomme.

Så ....

Er det noen av dere som har sliti med nattesøvnen og har noen gode tips og råd til meg? Har bestillt legetime om 14 dager, men tenkte jeg kunne sjekke her etter et godt råd. [:)]

Uff-det der er IKKE moro altså!

Noen tips:

-Ikke bli liggende å vri deg i senga og gruble
-Stå opp etter 20 minutter og sett deg i stua el lign uten å gjøre noe som helst annet enn å slappe av.
-Legg deg igjen med en gang du kjenner du er litt trøtt.

-Ta samme runden om igjen helt til du sovner.

Ja-det kan ta tid. Nei-du kommer ikke til å sove noe særlig de første nettene med dette opplegget.

Det er verdt å prøve-tro meg!

Og ang de 20 minuttene: Ligg for all del ikke å stirr på klokka, hehe, det gjorde jeg de første nettene med dette opplegget-tror du jeg ble enda mer sliten eller?!

Masse masse lykke til i alle fall!

Uff, føler med deg, er så slitsomt å ikke få sove. Jeg har det sånt når mannen er i nordsjøen, våkner av hver minste bittelille lyd og har problemer med å få sove igjen etterpå. Veldig kjekt å stå opp med to propeller før fuglene skiter om morgenen da. Merker stor forskjell på meg sjøl iforhold til tålmodighet og humør. Men kan prøve å gi noen tips jeg har fått;

Gå en lang tur på dag/ettermiddag(men du er vel mye ute i frisk luft du som har både barn og jobber i barnehage)

Stå opp til samme tid hver morgen

Legg deg når du er trøtt og ikke når du føler du må..da bare ligger en å vrir seg i senga(da tar det ihvertfall enda lenger tid for meg)

Drikk beroligende TE på kvelden og ikke drikk kaffi på ettermiddag/kveld(vet det ikke er like enkelt hvis en er glad i kaffi)

ORIGINAL: Pearl81

Uff, føler med deg, er så slitsomt å ikke få sove. Jeg har det sånt når mannen er i nordsjøen, våkner av hver minste bittelille lyd og har problemer med å få sove igjen etterpå. Veldig kjekt å stå opp med to propeller før fuglene skiter om morgenen da. Merker stor forskjell på meg sjøl iforhold til tålmodighet og humør. Men kan prøve å gi noen tips jeg har fått;

Gå en lang tur på dag/ettermiddag(men du er vel mye ute i frisk luft du som har både barn og jobber i barnehage)

Legg deg når du er trøtt og ikke når du føler du må..da bare ligger en å vrir seg i senga(da tar det ihvertfall enda lenger tid for meg)

Drikk beroligende TE på kvelden og ikke drikk kaffi på ettermiddag/kveld(vet det ikke er like enkelt hvis en er glad i kaffi)

Koffeinfri fra friele er verdt å prøve.. om man MÅ ha kaffe,

quote:

ORIGINAL: Pearl81

Koffeinfri fra friele er verdt å prøve.. om man MÅ ha kaffe,

Jepp er den nok sikkert! har ikke prøvd den selv da jeg er gravid og klarer ikke kaffi for tiden [:D]

Takk for mange gode tips. [:)]
Den 20 minutters regelen er nok noe jeg må prøve ut.
Og kanskje jeg skal kjøpe ny vekkerklokka til mannen. Har sånn fancy som viser klokkeslettet i taket vettø. Må innrømme den stresser meg litt. [&o]

Drikker ikke kaffe om kvelden legre. Drakk latte før, men har gått over til kakao nå så det kan ikke være det. Kakao og vann. [:)]

Er bare så ergelig. For jeg blir så utslitt på ettermiddagen og på kvelden er jeg jo så overtrøætt at jeg ikke får sove i det hele tatt. Et uheldig mønster det der altså.
Så jeg sovner vel rundt 2 om natta og våkner rundt 5 om morran og får ikke sove mere. [&o]

Herk. [:'(]

ORIGINAL: RedElf

Takk for mange gode tips. [:)]
Den 20 minutters regelen er nok noe jeg må prøve ut.
Og kanskje jeg skal kjøpe ny vekkerklokka til mannen. Har sånn fancy som viser klokkeslettet i taket vettø. Må innrømme den stresser meg litt. [&o]

Drikker ikke kaffe om kvelden legre. Drakk latte før, men har gått over til kakao nå så det kan ikke være det. Kakao og vann. [:)]

Er bare så ergelig. For jeg blir så utslitt på ettermiddagen og på kvelden er jeg jo så overtrøætt at jeg ikke får sove i det hele tatt. Et uheldig mønster det der altså.
Så jeg sovner vel rundt 2 om natta og våkner rundt 5 om morran og får ikke sove mere. [&o]

Herk. [:'(]

Ville droppa kakaon og sjokolade generelt om kvelden, virker oppkvikkende.
Min sambo slet litt en periode og for han hadde sove teen fra helsekosten god effekt.[:)] Den funka forresten på snupien her også når ho drev å våkna 100 ganger pr natt.
Havre har også beroligende effekt.[:)] Så havregrøt til kvelds, 10 havredråper og en kopp sove te kan jo være verdt å prøve.[:)]

Jeg å plages veldig med søvnen, har prøvd alt av gode tips men til ingen hjelp. Å det er ille når man sitter å gruer seg for å gå å legge seg selv om man er trøtt.

ORIGINAL: 3 stars

Jeg å plages veldig med søvnen, har prøvd alt av gode tips men til ingen hjelp. Å det er ille når man sitter å gruer seg for å gå å legge seg selv om man er trøtt.

Ja det er ille! Uff-lykke til du også. Ikke godt.

Back
Topp