Å holde magen skjult...hvor lenge

• Trådstarter Trådstarter lurelure
  • Opprettet Opprettet
L

lurelure

Guest
Så...jenter...hvor lenge klarer du å holde magen skjult?

Spira er jo fortsatt veldig liten...men merkelig nok så dytter denne magen seg litt ut da.
Det er vel kanskje bare luft da ;)

Men de på jobb, eller familie trenger jo ikke å tenke "hun har sikkert akuratt drukket brus eller spist ett kjempemåltid".

Kjenner jeg gruer meg litt til å måtte "holde inne magen". Ønsker jo at det skal gå lengst mulig tid før de på jobb og familie skal få greie på graviditeten.

Hvordan er det med dere?
Tenkter dere på det?
Får alle vite om graviditeten med en gang?

Holde det hemmelig lengst mulig tror jeg :-) men det kommer egentlig an på formen og bekkenet. Fikk tidlig bekkenløsningssmerter med nr to..

Håper å holde det skjult i noen uker enda. Men det spørs, for formen er veldig svingende. Var såpass dårlig sist, så det skal nok ikke så mye til før de nærmeste aner noe. Dessuten er jeg veldig oppblåst, så jeg må velge klær med omhu. Kjenner såvidt toppen av livmoren like over symfysen, så det spørs om magen kommer fort denne gangen også :oops:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Klarer nok ikke holde det hemmelig så lenge. Skal en uke på ferie sammen med mamma til Sørlandet til helga. Så da blir jeg vel avslørt. Mamma ser det med en gang:/ så det forrige gang og, og da før jeg hadde testa positivt:p

Jeg bruker et trangt blyantskjørt sol uniform på min jobb og har blitt litt oppblåst i det siste. Lillesøsteren min på 7 år er overbevist om at det er en baby :) ikke så lett å ha kroppsforandringer i trange skjørt :p

Termin 08.04.14! :D

Med hun første fikk jeg mage som var lett synlig i uke 12-13. Men da begynte jeg også å kle magen synlig.
Denne gangen har vi måtte røpe det til en del folk allerede. Og blir å prøve å holde det hemmelig så lenge vi ønsker og så lenge det er mulig. jeg har allerede en tydelig babykul. og jeg er bare 5+6. De som vet det ser det tydelig, så forventer snart at folk begynner å spørr ja.

Skal til tidlig ul på kvelden neste onsdag og jordmor på dagen så håper de kan finne ut om magen min er så stor allerede fordi det er mer en 1 liten skatt, men håper mest at jeg bare er veldig oppblåst :P

Jeg har ikke fått mage så tidlige de andre gangene, så kommer nok til å holde det skjult for "almenheten" hvertfall til uke 12. Men til nærmeste veninner og familie kommer jeg til å fortelle det etter UL i uke 8, om alt er ok da.

Har heldigvis litt fett på magen så klarer nok og skjule det litt, men gubben bekreftet at jeg ser til tider veldig oppblåst ut, så funnet ut at jeg må prøve og holde meg unna brus, hvertfall fram til jeg har vært i bryllup om et par helger til, for har kjøpt stram kjole før uventet graviditet...:P

Har heldigvis litt fett på magen så klarer nok og skjule det litt, men gubben bekreftet at jeg ser til tider veldig oppblåst ut, så funnet ut at jeg må prøve og holde meg unna brus, hvertfall fram til jeg har vært i bryllup om et par helger til, for har kjøpt stram kjole før uventet graviditet...:p

Ja brus kan jeg ikke drikke... Men sånn har det vært etter graviditetene generelt. Tror ikke magemusklene har funnet hverandre helt :P

Ja brus kan jeg ikke drikke... Men sånn har det vært etter graviditetene generelt. Tror ikke magemusklene har funnet hverandre helt :P

Hehe :) spent på hvor lenge jeg klarer og skjule det da, men har på følelsen at det fungerer ikke alt for lenge, men igjen nå går man mot høsten, større klær, så da burde det bli lettere, men gruer meg til dager uten Cola, og det tror jeg mannen også gruer seg til, for jeg blir hissig :P

Forrige graviditet trodde jeg det kunne skjules til ca 4.mnd på vei, men jeg fikk mage veldig tidlig. Mulig det er fordi jeg ikke er så veldig høy? Ca 160.... Og som det sies kommer ofte magen fortere neste gang,så er spent.

Er ikke så veldig hemmelig for min del. Både familien vet det og noen venninner... Tenker at skulle jeg mistet så er det disse som hadde fått vite det da også :)
Når jeg er tilbake på jobb igjen om 1.mnd er jeg nødt til å fortelle det der også av sikkerhetsmessige grunner.
Krysser fingrene for at spiren hold seg i ro :)

<3 7.april2014 <3

Fotballfruen er jo like slank som alltid å hun er vel over 5 måneder på vei?

Forrige graviditet trodde jeg det kunne skjules til ca 4.mnd på vei, men jeg fikk mage veldig tidlig. Mulig det er fordi jeg ikke er så veldig høy? Ca 160.... Og som det sies kommer ofte magen fortere neste gang,så er spent.

Er ikke så veldig hemmelig for min del. Både familien vet det og noen venninner... Tenker at skulle jeg mistet så er det disse som hadde fått vite det da også :)
Når jeg er tilbake på jobb igjen om 1.mnd er jeg nødt til å fortelle det der også av sikkerhetsmessige grunner.
Krysser fingrene for at spiren hold seg i ro :)

<3 7.april2014 <3

Ja min første graviditet klarte jeg å holde skjult til jeg var 13 uker på vei.
Men nå med nr 3 blir det jo ett helt annet utgangspunkt.

Får satse på litt kjørlige dager fremover ;)

Vi har fortalt det til nærmeste familie. De vil få vite det hvis noe skulle skje uansett, så de er med fra starten av. Det samme med noen gode venninner. Ellers vil vi vente til etter uke 12.

Vi venter nr 3, så jeg tror ikke vi klarer å sjule det så lenge :p med nr 2 kom magen i uke 8. Hehe.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Denne gangen er jeg ikke så nøye på det. Kommer det ut før uke 12, så kommer det ut. Går ikke aktivt inn for det, men spør noen så kommer jeg til å svare ærlig :-)

Denne gangen er jeg ikke så nøye på det. Kommer det ut før uke 12, så kommer det ut. Går ikke aktivt inn for det, men spør noen så kommer jeg til å svare ærlig :-)
Samme her :)

Back
Topp