Å gi uten lov...

Ulva

Forumet er livet
Faen jeg blir så irritert på folk!!
Satt å spiste is i går kveld, plutselig reiser ene karen seg opp, tar med seg skåla med is, går bort til Nadine å er i ferd med å stappe skjeea med is i munnen hennes. Sier til han at hun skal ikke ha is! Han ser rart på meg og stapper skjeen i munnen hennes.

5 min senere gjøre et annet kvinnemenneske akkurat det sammen men sier ikke noe før etter hun har gitt Nadine is!!

FAEN JEG BLIR SÅ IRRITERT!! [:@][:@] Kan ikke folk lære seg å spørre først og ikke ta alt som en selvfølge!! Og dette er ikke første første gang det skjer.

Oppdager også at hver gang jeg sier bastant nei, så blir jeg sett rart på og får kommentarer hvor teit jeg er! ...ungen må jo få smake... NEI det må hun ikke!!

Hva tenker dere jenter? Er jeg en fjollete mamma som bare er vrang og tverr?? [8D][;)]

Det er utrolig hvordan folk bare tar seg tilrette og gjør som de selv vil uten å prøve å vurdere om det er riktig eller ikke [:@]

Synes det er utrolig frekt å gi andres barn noe uten å spørre først. Normal oppførsel, i mine øyne.

Selv er jeg verdens strengeste mamma som ikke lar B-E få kaker og drit med masse sukker, så skjønner hva du mener med at folk ser rart på deg og bare mener man er hysterisk.

Seeeeeriøøøst jeg hadde blitt toootalt sur!!!!!!!

Foer her er det VI som bestemmer, NULL sukke rtil vi sier fra, VI bestemmer, sånn er det bare, BASTA!!!

Åååh, jeg hadde blitt sur, og lei meg faktisk, mitt barn jo....

Hadde blitt jævla provosert om noen hadde gjitt is til nicklas uten å spørr. Men her i gården skal ikkje min smake is en gang. synes han er for liten til det. so nei synes du er en flott mamma[:D][:D]

Nei altså!!! Hadde blitt passelig forbanna selv jeg!! Rett og slett fordi du sa IKKE, og de fortsatt gjorde det... Det er faktisk respektløs av dem.

Jeg blir ikke sur, Amalie får smake på nesten alt [:D]
Men synes det er opp til hver enkelt å bestemme hva ungen skal få smake på!

Nei, gidder ikke bry meg om det lenger[:)] Men her spør de først da. For jeg ble irritert da han var mindre...

Jeg synes ikke det er så farlig med sukker osv.. Nå i det siste så får han smake alt vi spiser..
MEN jeg synes det er HELT uakseptebelt at folk gjør det uten å spørre! Å i tillegg, selv om du sier nei! Hvis Daniel skal smake på noe, så skal jeg eller sambo gi det til han..
Jeg har sakt nei til folk som har prøvd å mate han mange ganger, og hver eneste gang så blir det til at de må begynne å diskutere med meg..
Men det der er skummelt egentlig.. For tenk om barnet får en allergisk reaksjon, å så vet man kanskje ikke hva som har forårsaket det, fordi folk propper ungen med alt mulig..

Her om dagen ble han matet med kake mens jeg var på do.......[8D] Kake med nøtter liksom.. Flaks for dem at de ikke ga han no særlig av nøttene.. Vil liksom vente litt med å finne ut hva han er allergisk mot..

Det hadde vært fint med et lite spørsmål ja [8|] Er jo ikke som at jeg går å dytter i f.eks tanta mi noe uten å spørre om hun vil smake [8D] Og en unge som ikke kan si ifra selv, bestemmer mora over[:)]

Jeg må jo være en utrolig nazi-mamma på akkurat dette feltet. Gutten får ikke smake søtt i det hele tatt. Så vidt han har begynt å få smake på smøreoster som det er melk i, jo. Ser ikke poenget med å venne ham på sukker tidlig. Er jo sikkert ikke farlig, men for meg er det ingen grunn til å gi ham det.

Hadde andre folk proppet i ham sukker til og med etter at jeg hadde sagt nei, ja da vet jeg nesten ikke hva jeg hadde gjort. Klikke i vinkel er nok å si det mildt....

her smaker snuppa på det meste. Men det er da respektløst å ikke spørre først og hvertfall gi hvis man sier nei. Det kan jo være at barnet ikke tåler melk f.eks. 

Jeg hadde blitt sinna altså

Skjønner ikke hva som får folk til å gjøre sånt egentlig jeg.[8|]
Hadde aldri falt meg inn å gi noe til en liten baby / et lite barn uten å spørre foreldrene om det var greit først.

Hadde blitt kjempeskuffa om noen ga han noe uten min tillatelse. Her får han smake på absolutt alt vi spiser, om det er potetball, fisk, is eller bolle. Men det som hadde gjort meg SINT er om noen hadde putta skjeia SI inni munnen hans. Det syns jeg ikke er ok. Og de skal sjekke med meg først om det er ok.

ORIGINAL: drun

Hadde blitt kjempeskuffa om noen ga han noe uten min tillatelse. Her får han smake på absolutt alt vi spiser, om det er potetball, fisk, is eller bolle. Men det som hadde gjort meg SINT er om noen hadde putta skjeia SI inni munnen hans. Det syns jeg ikke er ok. Og de skal sjekke med meg først om det er ok.

HELT ENIG.
Jeg meine at det ongen skal få smake på, det er det mamma og pappa som gir.

Det er jo utrolig dårlig av de å ikke respektere at du sier nei! det er jeg heeelt enig i!

men håper virkelig ikke at dere som er veldig nøye på sukker å godt her inne skal være det til ungene blir store, for da kan det fort bli unger som bare kommer til å ete godis når de blir store nok til å bestemme det selv[8|] ikke slemt ment, men bare sett en god venn i den situasjonen selv[:-]

ORIGINAL: rico

jeg er av det synet. ungen må jo få smake.

Men det er jo så klart opp til foreldrene å bestemme når og hvor.
så at folk bare dytter i kjeften på han blir feil. spør først.

enig her, dessuten er jeg så egoistisk at jeg vil det skal være meg som gir og ser reaksjonen. Vil at det skal være mamma og pappa som skal være "snille" og ikke måtte være de strenge som MÅ si nei hver gang fordi ungen har fått kvota si av noen andre[;)]

må legge til at det ikke er delt ut godis her enda, men det meste av mat blir smakt på[:)]

ORIGINAL: drun

sign

Jeg blir så irritert av sånt!
Skader det å spørre foreldrene?![:@]
Jeg vil gjerne at min smaker på det aller meste, men folk SKAL jo spørre oss først!

Back
Topp