"Å gi barnet sitt navn" - hva skal dere gjøre?

Navnet er sånn passe klart. Vi får se om det passer når han kommer ut.

Hadde navnefest for storesøster så regner med vi skal ha det denne gangen også. Men om formen er dårlig så er det ikke noe must.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi har ikke bestemt enda, siden barnet skal ha dobbelt navn. Jeg gir forslag til første delen, mannen min bestemmer andre. Så slår vi sammen og ser hva som passer. Det tar tid :)
 
Vi har ikke bestemt oss for noe enda, verken navn eller om vi skal ha dåp eller navnefest.
Samboeren min er ikke døpt selv og vil ikke ha dåp,mens jeg er døpt og vil ha dåp.
Kjenner jeg gruer meg til denne avgjørelsen må tas på alvor. Men en av delene blir det værtfall :p
Angående navnet til lillejenta har vi vell noen alternativer det står mellom, men jeg klarer ikke å bestemme meg, så vi venter nok til vi ser henne:)
 
Her er navnet klart, tok litt tid før vi ble enige ;)
Vi skal ha dåp, storesøster er døpt så for oss er det en selvfølge : D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sebastian skal han hete ❤️ og skal ha dåp i kirken :)


Sendt fra min IPhone 5C :)
 
Vi har funnet navn nå, tror jeg :)
Blir nokk tradisjonell dåp :)

Ja var veldig vanskelig å finne navn denne gangen :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Navn er ikkje bestemt, men blir dåp her! Dei to andre er også døypte ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde en del navn før ordinær ul, fikk da vite at det var en jente så da falt noen navn naturlig bort. Etter det hadde vi 2-3 navn som vi begge synes var fine og kunne like begge to. Og nå har vi bestemt oss for å faktisk bruke to av navnene:) Her blir det dåp da vi er kristne :) Blir kanskje før jul eller på starten av nyåret :)
 
Vi har en neve med navn vi liker. Så ser vi hvem han er om ca 2 mnd :)

Vi skal ha dåp, blir i romjulen i hjembyen som blir mest praktisk for oss som har nærmeste familie spredd i hele landet. Blir kirken jeg og mine søsken er døpt i, og kjolen vi brukte som også mine søskens barn er døpt i. Lokalet er ikke reservert men jeg vet hvor jeg vil ha det og håper det er ledig :) Èn fadder er klar, er i tenkeboksen på begge sider pga stor familie\mange søsken :) Må bare planlegge rett og slett, for å rekke alt til romjulen. Så skal pusle med invitasjoner og bordkort siden jeg er sykemeldt.

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Her er jente navn ganske klart om det blir jente, men skrekk og gru om det blir gutt, ( føler nesten det er det....) vi er ikke litt enig i noe navn der, mannen har to han liker, og de er helt uaktuelle... Så vi får ta den diskusjonen hvis det blir en gutt, når han kommer...:)
Ellers så blir det Dåp her, min familie er veldig religiøs, og det er noe jeg ønsker for vårt barn, så blir vel i slutten av november tenker jeg, før den værste julestria starter, også har vi litt vei for en del av familien, så tenker sjansen er stor for at ikke det er kommet altfor mye snø da enda...:) men vi får se på formen og alt hvordan det passer...;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har ikke helt bestemt oss, men har noen mulige navn.

Kirkedåp blir det ikke, det er vi enige om. Ingen av oss som føler de blir rett. Mulig det blir navnefest, men vi har egentlig ikke snakket noe om det.
 
Vi har ikke snakket om navn enda, av den enkle grunn at vi diskuterte det MYE ved sist svangerskap og ble aldri enige. Tok ett par uker før vi bestemte oss etter at jenta var født også, og da ble det ett helt annet navn enn de vi hadde diskutert på forhånd. Hun passet ikke til noen av de :p Så denne gangen venter vi til babyen har kommet så vi ser "hvem hun er". Men jeg har selvsagt med meg ei liste med forslag jeg skal slenge i bordet når vi er ferdige på føden! ;)

Og så blir det dåp i romjula hvis alt går etter planen!
 
Back
Topp