Å gå opp i vekt

Fordelen med å gå opp mye i vekt er at man føler seg sykt tynn når man blir normalvektig igjen :hilarious:

:happy:
Bare ikke bry deg. Jeg gikk opp 26 kg sist og jordmor kommenterte det aldri. Alt forsvant få mnd etterpå, samme startvekt som deg og 168 høy. Har en annen jordmor denne gang og er vel litt «føre var» denne gang og fortalte på første timen at jeg gikk opp så mye sist, jeg prøver å unngå det denne gang men at det ikke er sikkert jeg klarer. Håper du klarer å ikke ta deg nær av det. Så lenge du gjør så godt du kan ifht å spise sunn mat og aktivitet kan du ikke gjøre mer. Jeg klarer ikke være særlig aktiv pga låst bekken og spiser så sunt jeg greier, men koser meg og. Og er fornøyd fordi jeg gjør så godt jeg kan :) det må du og være!

Jeg har spist litt mye godt, så jeg vet noen av de kiloene kunne vært unngått. Men syns uansett at det er en litt ubehagelig kommentar fra jordmor. Skjønner hun bare vil mitt beste, men hun kunne ha sagt det på en annen måte. Prøver å ikke bry meg, men det er vist ikke så lett når alle gravidhormonene raser rundt:p Skal uansett prøve å begrense godteri inntaket fremover, så får vekta bare være som den blir. :happy:

Uke 21 her, gått opp litt over 10 kg. Fikk kommentar fra jordmor at jeg kanskje burde passe på litt. Normalvektig før graviditeten(høyde 165, veide ca. 64-65kg). Kjenner jeg ble litt lei meg, ser jo at jeg har blitt litt større, men det stakk litt. Trives veldig dårlig med vektoppgangen, så det kjentes ikke så mye bedre ut da hun kommenterte det. Var mye sulten i første trimester + jula, så det er nok derfor. Men har holdt meg i aktivitet og spiser sunt ellers utenom endel godis på kveldene...
10 kilo er jo ikke mye når du er normalvektig da. Og noen legger på seg mer i begynnelsen, mens andre gjerne legger på seg mest på slutten så det er da ikke noe å måtte passe på så lenge du er frisk ellers ;) jeg fikk beskjed av legen om at noen ekstra kilo er bare bra til ammingen dersom man skal det, og jeg er litt overvektig og har fått svangerskapsdiabetes begge svangerskapene.. tror det er veldig avgjørende hvem du møter på kontroller, men det var kanskje ikke helt god formulering av jordmoren..

Uke 21 her, gått opp litt over 10 kg. Fikk kommentar fra jordmor at jeg kanskje burde passe på litt. Normalvektig før graviditeten(høyde 165, veide ca. 64-65kg). Kjenner jeg ble litt lei meg, ser jo at jeg har blitt litt større, men det stakk litt. Trives veldig dårlig med vektoppgangen, så det kjentes ikke så mye bedre ut da hun kommenterte det. Var mye sulten i første trimester + jula, så det er nok derfor. Men har holdt meg i aktivitet og spiser sunt ellers utenom endel godis på kveldene...
Sniker
Jeg veide over 100 kg da jeg ble gravid og gikk opp 40 kg!! Ingen som sa noe til meg... Enda jeg forventet det. Så det beror vel på jm, noen legger på seg mye uansett hva de gjør :eek: jeg la på meg fordi jeg ble sykmeldt, hjemmesittende og gomla godteri hele dagen så de burde vel ha tatt tak i det :shifty:

Back
Topp