Å gå lengre med andremann enn hva man gjorde med første

Aléria

Gift med forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junilykke2018
Marshmallows2021
Med førstemann startet fødselen med vannavgang på termindatoen og han kom drøye fire timer over datoen. Nå er jeg gravid med andremann og hadde termin igår. Jeg hadde vel en forventning om at andremann skulle komme tidligere enn første, så har vært skikkelig i ventemodus i et par uker allerede.. Har fått vaginal undersøkelse to ganger den siste uken og livmormunnen er fortsatt bakovervendt og relativt fast. Ikke særlig moden med andre ord :shifty:
Andre som har erfart å gå lengre med andremann enn de gjorde med første?

Jepp. Første kom sju dager før, andre kom fire dager etter. Lange dager.

Jepp. Første kom sju dager før, andre kom fire dager etter. Lange dager.

Ja, jeg mistenkte vel at jeg ikke var den første i verden til å oppleve dette :p Men ja, svært lange dager.. :sour:

Huff overtid er tøft

Ja, jeg vet jo at jeg egentlig ikke har rett til å klage.. Jeg er tross alt kun én dag over termindatoen. Men man hører jo at andremann "alltid" kommer tidligere, så det skaper jo en viss forventning. Og når man da går like lenge og lengre uten at det skjer noe og i tillegg får beskjed om at man er ganske umoden.. Da blir man litt frustrert..

Med førstemann startet fødselen med vannavgang på termindatoen og han kom drøye fire timer over datoen. Nå er jeg gravid med andremann og hadde termin igår. Jeg hadde vel en forventning om at andremann skulle komme tidligere enn første, så har vært skikkelig i ventemodus i et par uker allerede.. Har fått vaginal undersøkelse to ganger den siste uken og livmormunnen er fortsatt bakovervendt og relativt fast. Ikke særlig moden med andre ord :shifty:
Andre som har erfart å gå lengre med andremann enn de gjorde med første?
Jepp. Gikk 8 dager over termin med førstemann. Da startet fødselen av seg selv med rier. Nå ligger jeg på sykehuset og venter på å bli satt igang, er 42+0, og dermed 11 dager over termin. Så da får jeg ikke lov å gå lenger...

Første kom 20 dager før termin, andre kom 2 dager før. Var deilig å faktisk få permisjon før fødsel, men det vart lange dager med venting siste veka.

Min venninne fikk førstemann 4 dager før og andremann 8 dager over. Men det skal sies at mensterminen stemte ganske godt med når andremann kom, så kan ha vært en litt feil måling når hun ble flyttet på oul.

Du må holde oss oppdatert! Jeg gikk seks dager over med første barnet, og selv om jeg ikke har termin før september tar jeg meg i å Google om overtid med nummer to fordi jeg virkelig holdt på å gå i bakken av ventetiden med nummer en:eek:

Fødte 35+2 med første. Ingen grunn. Frisk og rask. Fødte nummer 2 39+4 eller noe sånn. Følte jeg var langt på overtid, så føler med deg. For jeg var jo ikke på overtid engang. :cool::p:D:hilarious:

Fødte 2 dager før med første
Fødte 3 dager før med andre
Fødte 6 dager over med tredje :P

Lengste 6 dagene i livet mitt

Hos meg var første 11 dager over, nr to og nr tre 3-4 dager før termin, nr fire var seks dager etter termin og nr fem var dagen før termin.. har et håp om at nr seks blir to veker før men holder meg til termindato for å ikke bli alt for skuffet :hilarious:

Ja :) med nr 1 gikk vannet 2 dager før termin (født 23 timer etter) med nr 2 ble jeg strippet 3 dager etter termin og var ute morgenen etter :P spent denne gang på nr 3 :P

Jeg fødte første ei uke før, altså 39+3, nå er jeg straks 40+1. Lange dager for tiden..

Hvordan går det med deg nå? Håper du koser deg med baby i armene ❤️
40+3. Altså termin i dag og ingen baby enda :( Var på sykehuset på tirsdag og fikk en sjekk etter en ultralyd. Da var livmorhalsen myk og 1,5 cm lang i tillegg til 2 cm åpning. Ble tøyd i fosterhinna, men endte bare med masse kynnere..

40+3. Altså termin i dag og ingen baby enda :( Var på sykehuset på tirsdag og fikk en sjekk etter en ultralyd. Da var livmorhalsen myk og 1,5 cm lang i tillegg til 2 cm åpning. Ble tøyd i fosterhinna, men endte bare med masse kynnere..
Så sykt surt.. Nå mååå det skje noe snart!!

Back
Topp