Å fortelle venner familien: Er det noen som har begynt å tenke på det?

Prøve å holde det hemmelig for familie/venner frem til jul (selv om jeg tviler på det går :p), men må si det på jobb på mandag da jeg trenger tilrettelegging med en gang :)

Jeg tenker ikke å si noe før i jula. Jeg veit jo ike om den komme til å sitte. Også blir drt så. Mye fokus på det før jeg har eksamen og tar juleferie fra jobb. Så kan jeg si det på jobb etter nyttår. :) MEN, trur Hu jeg deler kontor med kommer til å ha mistanke før det. :p

Hun kommer nok til å gjøre set hvis hun har vært gravid før :P Det var o hvert fall tilfellet da jeg var gravid sist. Alle viste de selv om jeg fortalte det ikke i flere uker.

Jeg venter til etter oul, vil være sikker på at alt er bra med baby... Jeg opplevde å få se en død baby på oul en gang..

Min nærmeste venninne vêr om det da..

Det var fryktelig synd. Jeg kan skjønne at det er viktig å ha den tryggheten at alt er faktisk som man håper ❤️

Er det noen annet enn meg som skal holde svangerskapet ‘hemmelig’ intim uke 12?

Jeg ser det er rett før jul for meg og begynner å tenke om hvordan jeg skal ‘annonsere’. Flere enn meg?
Jeg skal lage et E-kort med bilde "god jul og godt nytt år fra oss fem" også bilde av oss med et par sko eller noe forran magen. :) har ikke bestemt meg helt enda. Men blir noe morsomt. Eller en bolle i ovnen som lillebror står å ser på.

Tenkte å holde det skjult frem til jul, om det lar seg gjøre. Tenkte å kjøpe kopper til de som skal bli farmor, farfar, oldemor og oldefar. Det samme med bestekompisen til kjæresten som skal få lov å bli gudfar :Heartpink Min mamma vet jo :knegg: Tør ikke si noe til foreldrene til kjæresten ennå, ettersom svigermor hadde hjerneblødning i juni og skal på opptrening rett før jul :Heartred

Har veldig lyst å holde det skjult til jul/julaftener annonsere det for familie da, men vet ikke om jeg klarer det :hilarious:

Mamma tar seg mest sannsynlig en langhelg til oss første helga i desember, da er jeg 10 uker + på vei. Så da kommer vi til å fortelle henne det ❤️ Blir fint å kunne fortelle face-to-face til tross for at vi bor langt unna hverandre.

Haha, jeg sa det i telefonen til mamma morgenen 10 dpo, da hadde jeg fått svaak strek kvelden før. Sa det til den ene søsteren min også i telefon samme dag "det kaaan være jeg er blitt gravid".

Nå vet egentlig de aller fleste det, også venner som ikke er så veldig nære.

Alle vet at vi prøvde, så det er fint å ha en heiagjeng for at spiren holder seg fast, og at alle vet hva vi går gjennom akkurat nå :)

Har sagt det til 3 av mine nærmeste kollegaer og de på legekontoret såklart Vil egentlig si det til mange. Men litt morsomt å ha en hemmelighet også ❤️

Jeg gleder meg veldig til å si det, men skal vente. Holdt nesten på å glippe et par ganger.

ei venninne fikk vite det fordi jeg skal i middag til henne med et par venninner, så greit at det ikke serveres mat som ikke er gravid-vennlig

Vi blir nok å fortelle det på julaften når hele familien er samlet, da er jeg vel 12 uker + 5 dager. Tror ikke vi skal gjøre noe stor deal ut av det da det er størst for oss selv. Og jeg vet fra tidligere når søstre av meg har annonsert graviditeter og gjort mye ut av det, så har det egentlig bare vært kleint da dem selv forventer at man skal bli dritglad og begynne å grine osv. Men det ble bare sånn vanlig "så koselig, grattis"

Vi venter så lenge som mulig, sist fortalte vi det til familie 11+6, etter 2 tul. Jobb fikk vite det i uke 16, fordi jeg trengte å være mere sykmeldt.
Denne gangen holder jeg det så lenge som mulig, har jeg like svake symptomer som siste går det helt fint :) da var jeg bare småkvalm de første timene på dagen, utenom bekkenløsning jeg fikk i uke 6 :)

vi har hatt en MA i 2016, og det er grunnen til at vi venter med å fortelle :)

Jeg skal lage et E-kort med bilde "god jul og godt nytt år fra oss fem" også bilde av oss med et par sko eller noe forran magen. :) har ikke bestemt meg helt enda. Men blir noe morsomt. Eller en bolle i ovnen som lillebror står å ser på.

Kan jeg stjele denne ideen? Synes det var supert

Jeg klarte ikke å holde det inn og endte opp med å fortelle mamma på telefonen hehe. Hun har lovet at hun skal holde det hjemlig til jeg er klar til å overraske resten av familien

Har sagt d til ei venninne, og har ufattelig lyst å si det til søstra mi. Tror jeg skal vente til uke 8 med søster, og mamma/pappa, samboers barn og svigers de til lilejulaften. Er 12 uker da:). Vil dra på tidlig ultralyd og pakke inn ett UL-bilde og gi de.
Resten av verden vil jeg dele det med i romjula.
Spørs om en av sønnene til sambo lukter lunta før den tid, er ufattelig kvalm:depressed:

Har sagt d til ei venninne, og har ufattelig lyst å si det til søstra mi. Tror jeg skal vente til uke 8 med søster, og mamma/pappa, samboers barn og svigers de til lilejulaften. Er 12 uker da:). Vil dra på tidlig ultralyd og pakke inn ett UL-bilde og gi de.
Resten av verden vil jeg dele det med i romjula.
Spørs om en av sønnene til sambo lukter lunta før den tid, er ufattelig kvalm:depressed:

Jeg er samme som deg, 12 uker på lille julaften :santa Har bestilt tidlig ultralyd til 21.desember. Håper den lille klorer seg fast:love7 Det blir den fineste julegaven i år!:rendeer:Heartred

Er så usikker på om jeg skal fortelle det nå som jeg er på besøk hos mamma(jeg bort i utlandet, hun er syk og vi sees sjelden pga corona, vi kan ikke feire jul sammen, men mulig hun kommer til oss etter julaften.....), planen var hun skulle vite det julaften som med nr 1..men vet ikke om det blir personlig nok over messenger video, da jeg vet mamma kommer til å 1. Få sjokk, 2.gråter, 3. Ler, 4. Spørr masse osv... Kan være dumt hvis hun åpner "gaven med overraskelsen" hos min bror på julaften, da vi vet de ikke kan få barn og det er kanskje et sårt tema, selvom de ville bli kjempe glade på våre vegne da!

Jeg har fortalt det til mamma og pappa, men det er fordi jeg er dårlig og synes det er godt med litt støtte da kjæresten er borte mandag til torsdag. Pappa begynte forøvrig å grine, det blir isåfall hans første barnebarn ❤ er 4+3 i dag.

Back
Topp