Å fortelle venner familien: Er det noen som har begynt å tenke på det?

sno2018

Blir kjent med forumet
Er det noen annet enn meg som skal holde svangerskapet ‘hemmelig’ intim uke 12?

Jeg ser det er rett før jul for meg og begynner å tenke om hvordan jeg skal ‘annonsere’. Flere enn meg?

Jeg tenker jeg får ta det med god jul mld vi gleder oss til familie vokser til sommeren

Har flere som vet om det allerede, men det er gode venner av oss som uansett får vite det om vi evt. skulle miste. :) magen er allerede ganske oppblåst, så vet ikke om det er mulig å skjule det til uke 12 for familien :hilarious:

Ventet til uke 12-18 med å fortelle det sist, denne gangen kommer det ut når storesøster ønsker det skal komme ut:hilarious:

Har fortalt det på jobb fordi kvalmen har kommet som smått og må ha en liten ekstra pause for å spise for å ikke bli mere kvalm.

vi skal fortelle det til bonusgullet på mandag, han er mest negativ og har uttrykt at han ikke ønsker småsøsken, så skal han få fortelle det til mine på fredag neste uke når de kommer hjem til oss :shy::shy:

Har fortalt det på jobb fordi kvalmen har kommet som smått og må ha en liten ekstra pause for å spise for å ikke bli mere kvalm.

vi skal fortelle det til bonusgullet på mandag, han er mest negativ og har uttrykt at han ikke ønsker småsøsken, så skal han få fortelle det til mine på fredag neste uke når de kommer hjem til oss :shy::shy:

Så fin ide at han skal få fortelle det. Da blir han medeieren av den gode nyheter!

Tror du at det kommer ut tidligere eller senere?
Er heldig om det ikke blir sagt før uke 12! Frøkna er veldig stolt og gleder seg veldig til å bli storesøster:happy: Planen var å vente til uke 12 med å si noe, så ventetiden ikke ble så lang(for eldste jenta) og risikoen for spontanabort skulle gå ned, men samboeren klarte ikke å la hver å si noe når testen var positiv :hilarious:

Sist fikk storebror fortelle de fleste. Det var skikkelig gøy, så for de aller fleste tipper vi at det er slik vi gjør det denne gangen også.

sist snakket svigermor under julefrokosten at hun mente vi burde gi han småsøsken. Da sa han ganske nonchalant «mamma og pappa tror det er ei jente, men jeg VET at det er en gutt».

Store øyne rundt bordet da ja. :hilarious:

Sist fikk storebror fortelle de fleste. Det var skikkelig gøy, så for de aller fleste tipper vi at det er slik vi gjør det denne gangen også.

sist snakket svigermor under julefrokosten at hun mente vi burde gi han småsøsken. Da sa han ganske nonchalant «mamma og pappa tror det er ei jente, men jeg VET at det er en gutt».

Det var fantastisk :hilarious:

Åå, så herlig! :hilarious:

Så koselig! Nå fikk jeg lyst til å gjøre det samme her, og la eldstemann få dele det :) Han er 3 år, og synes sikkert det blir spennende å få fortelle andre :)

Så koselig! Nå fikk jeg lyst til å gjøre det samme her, og la eldstemann få dele det :) Han er 3 år, og synes sikkert det blir spennende å få fortelle andre :)
Veldig fin måte å inkludere de på :happy:

han var 6 år så i julestrømpen hans stod det en lappe «du skal bli storebror».

Veldig fin måte å inkludere de på :happy:

han var 6 år så i julestrømpen hans stod det en lappe «du skal bli storebror».
Kjempekoselig :) Han var bare 1 år sist vi annonserte småsøsken, så da ble det en storebror- skjorte, men glemte jo helt å tenke på at han selvsagt kan snakke denne gangen :hilarious:

Vi planlegger å vente til etter oul denne gangen. Sistmann nå, så vi ønsker å kose oss med hemmeligheten aleine så lenge som mulig denne gangen. Visst det lar seg gjøre da:joyful:

Vi planlegger å vente til etter oul denne gangen. Sistmann nå, så vi ønsker å kose oss med hemmeligheten aleine så lenge som mulig denne gangen. Visst det lar seg gjøre da:joyful:

Det er jo koselig å ha det som en hemmelighet for bare dere en stund. Det skjønte jeg med min første.

Jeg venter til etter oul, vil være sikker på at alt er bra med baby... Jeg opplevde å få se en død baby på oul en gang..

Min nærmeste venninne vêr om det da..

Last edited:
Sist fortalte vi det tidlig til den nærmeste familien. Det var jo på en måte fint at de visste når det endte med MA, men denne gangen tror jeg at vi kommer til å være litt seigere med å fortelle.

Har veldig lyst til å fortelle det til jul❤️ Men vi har hatt ivf, så både mamma/pappa og svigers vet jo det.. Vanskelig å lyve på dem nok en nedtur:rolleyes: Tenker også at hvis det er 2 i magen, så kan vi gi dem nyhetene etter tul, men spare på antall til jul:joyful:

Jeg tenker ikke å si noe før i jula. Jeg veit jo ike om den komme til å sitte. Også blir drt så. Mye fokus på det før jeg har eksamen og tar juleferie fra jobb. Så kan jeg si det på jobb etter nyttår. :) MEN, trur Hu jeg deler kontor med kommer til å ha mistanke før det. :p

Back
Topp