Å fortelle nyheten til de andre barna

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Vi har en gutt fra før som nå er 6 år. Han forstår veldig mye og har nok vært noe bekymret pga min dårlige form som har vart siden uttak. Etter uke 6 har jeg vært betraktelig verre form og jeg tror han tenker mye på dette. Jeg er også i byen 1 gang i uken på UL, noe som ofte resulterer i overnatting da vi bor langt unna. Dette spør han mye om.
Vi tenker derfor at vi kanskje heller bør være ærlige å fortelle sannheten. Jeg er nå i uke 8 og har sett ett bankende hjerte tre uker på rad. Alt ser ut til å gå bra.. Og det kan jo gå galt helt fram til fødsel også.. Ikke alt man klarer å beskytte de fra uansett....
Svigermor som er HS anbefaler oss også å fortelle det...
Hva tror dere?

Eg ville fortalt det :-) bedre at han får vite det, enn å gå å tenke hva det kan være selv :-)

Vi fortalte det med en gang til vår 5 åring, synes han kan være med på hele prosessen. Går det galt så får vi forklare det også å la han ta del i det. De forstår jo mye mer enn hva vi tror :)

Jeg ville nok også fortalt det.
Kjenner på det selv.
Kommende storebror og storesøster blir bekymret fordi jeg er så mye dårlig, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir frisk snart.
Så det blir nok å fortelle de etter første tidlige UL :)

Vi fortalte det med en gang til vår 5 åring, synes han kan være med på hele prosessen. Går det galt så får vi forklare det også å la han ta del i det. De forstår jo mye mer enn hva vi tror :)

Vi er nok litt mer tilbakeholden pga historien vår... 4 SA og 1 exu bak oss og disse vet han ingenting om..

Vi valgte å fortelle det i går ved kveldsmaten og nyheten ble tatt godt imot

http://www.susannekaluza.com/?p=8231

Jeg synes dette blogginnlegget beskriver hvordan man kan involvere barna på en fin måte!

Fin måte det, men ikke helt hvordan jeg velger å gjøre selv. Men tok såklart forbehold om at han skulle bli storebror dersom alt gikk bra...
Følte samtalen gikk veldig greit. Han forstår veldig mye for alderen så tror nok det skal gå greit dersom det ikke går veien også..

Back
Topp