Ja eg er brutal i ordbruken min. Det er fordi det kjem fram så mykje drit på dette forumet som fokuserer på mors beste istadenfor barnets beste.
Grunnen til at eg er tøff mot oek er på grunn av dette -> Vi har felles foreldreansvar, noe jeg angrer på at jeg sa meg enig i
Eg tipper oek har utbetalt over 18000kr netto i månaden og då bør ho greie å bu greit i ein storby.
Jeg har ikke utbetalt mer enn et par tusenlapper i mnd som da er fra den bittelille arbeidsstillinga jeg har, siden jeg ikke får flyttet fra eksen enda. Nav betaler ikke ut noe så lenge vi fortsatt deler adresse. Grunnen til at jeg angrer på at jeg sa meg uenig i felles foreldreansvar, er fordi eksen min ikke vil at jeg skal flytte noe annet sted enn innenfor denne kommunen, i verste fall nabokommunen. Jeg har allerede vært på uttallige visninger, vist meg fra min beste side og alt som hører til, men de velger allikevel studentene fremfor noen andre.
Så når jeg tittet over i nabofylket, viser det seg at prisene er langt lavere enn her i forhold til både størrelse og beliggenhet, men dette sier eksen min seg brått uenig i. Han prøver å nekte meg, fordi det vil bli for langt å kjøre for han (halvtime-tre kvarter en vei) Og når det kommer til barnets beste, så er faktisk det beste bare å få funnet seg en leilighet, så han slipper å høre noe mer krangling fra foreldrene sine. Det setter virkelig en knute i magen å vite at han hører oss.
Vi har delt omsorgen opp i annenhver helg, og jeg har INGEN planer om å ta ungen fra faren sin. Det er tross alt min sønns rettighet å se faren sin, og ingen ting jeg gjør eller sier, kan komme i veien for dette. Men ansvaret er jo fortsatt delt, og dermed har jo eksen noe å si når jeg skal flytte. Han gjør det klinkende klart at jeg ikke kan bo med han, og han har prøvd å kaste meg ut, selv om dette er imot loven. Jeg har pratet med advokat ang. utkastelse, og jeg har større rett på denne leiligheten enn det eksen min har, selv om den står i hans navn. Men jeg vil ikke bo her, det er dårlig bussforbindelser og langt å gå til byen, for ikke snakke om de bratte bakkene om vinteren.
Så, om du fortsatt ser en grunn til å pisse på meg, så let me know.