Å, faen!!!

helen79

Forumet er livet
Jeg skrev jo et innlegg om munntørrhet nettopp.
Søkte litt på det, lommelegen blant annet.
For å si det sånn, jeg er jo endel overvektig, sikkert vel 40 kg.

Tror faen meg at dette er et symptom på DIABETES, jeg.

Helvete[:'(][:(][&:][:@][:o][:(]

Nå skal jeg til legen neste fredag, for noe annet!
Ikke noen andre symptomer, tror jeg.
Drikker nok altfor lite, ja. Kanskje 2 liter, avogtil mindre.[&:]

Er du mye tørst??
Man tørster jo veldig når man har diabetes...

Har vært mye tørst de siste tre dagene nå. Men det hjelper ikke noe særlig på munntørrheten.

ORIGINAL: novembersnuppe

ORIGINAL: helen79

Ring legen og spør om du kan få ta en glukosebelastningstest + sjekke c-peptid samtidig. Er ikke sikkert at det er noe, men det er jo greit å sjekke hvis du er bekymra.

Ånei, sånn glukose dritt er jo ekkelt, men men.

det er nesten de samme symptomene som med nyresvikt.
Tørst,dårlig matlyst, tisser mye,slapp.....

har ikke lest den andre tråden din... men det begynte slik hos meg
kom deg til lege du

Skal til legen neste fredag, så kan jo høre med henne da!

ORIGINAL: Tøsa

du må ikke ta sorgene på forskudd nå.
trenger ikke gi deg selv den diagnosen selv om du har ETT symptom på den vet du[;)]
men du kan jo gå til legen og si at du har mistanke, så får du svar.

Neida, sant det. Er bare sånn at jeg har på en måte ventet på noe, siden jeg er en del overvektig, at noe skal ta over livet mitt liksom. Å som kan gi meg et sinnsykt spark i ræven liksom...[&:][8|]

ta deg ein tur til legen. men vanlig for en voksen person er å drikke 1 1/2 -2 liter væske hver dag. men unntar om en er syk f.eks feber da må en ha mer væske. så eg tror ikkje det er det at du har fått forlite væske. hehe nettopp lest om væskebehov ser du.. hehe

Kjenner en litt overvektig mann som tilfeldigvis fikk vite at han har diabetes 2 etter en helsjekk hos lege. Mistenkte ingenting og hadde/har ingen symptomer utenom at man ser det på blodprøver.

ORIGINAL: Undrer

Kjenner en litt overvektig mann som tilfeldigvis fikk vite at han har diabetes 2 etter en helsjekk hos lege. Mistenkte ingenting og hadde/har ingen symptomer utenom at man ser det på blodprøver.

Åja. Nei det er vel sånn ofte og, så får man det sjokket liksom. Uff, kjedelig.[&:]

kjøp Xeroxdent på apoteket.Sugetab som hjelper mot munntørrhet. Div medisiner kan gi munntørrhet....

Takk. Har noen andre tabletter mot det.[;)]

ORIGINAL: helen79

er ikke altfor lite om det er rent vann.

Sjøgrens sykdom gir også munntørrhet.. Men det trenger jo ikke være noe galt for det men lurt å få legen til å sjekke deg.

Back
Topp