Hei! Stemmer det at man «mister» av de tre ukene før termin om en får før? Altså hvis beregnet slutt på permisjonen var 28. mai, så blir det 21. mai om en får en uke før termin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er jo sant skulle likevel helst ønske at du fikk like lang permisjon om barnet kom før skjønner ikke helt hvordan det blir. Jobben har jo ansatt en vikar for hele permisjonstiden..Sniker fra november, men ja, det stemmer.
Men da mister man jo ikke antall uker med babyen, er værre om man går over tiden, for hver dag over termindato, er en dag mindre av permisjonstiden med babyen.
Selv om antall dager totalt med permisjon ikke forkortes.
SnikerDet er jo sant skulle likevel helst ønske at du fikk like lang permisjon om barnet kom før skjønner ikke helt hvordan det blir. Jobben har jo ansatt en vikar for hele permisjonstiden..
Jeg mistet 14 om det er en trøstStemmer det ja. Jeg fikk ett koselig vedtak fra nav i går. Mister 4 dager
Kjedelig! Håper likevel hun kommer litt før så får en heller ta ut noen dager ulønnetStemmer det ja. Jeg fikk ett koselig vedtak fra nav i går. Mister 4 dager
Det gjorde svigerinnen min og. Kjekt med litt kortere svangerskap, men kjedelig å miste 2 uker, når permisjonen allerede er kuttet ned på.Jeg mistet 14 om det er en trøst
Joda, men de ukene før fødsel/termin er ikke det verste. Verre å gå over og miste tid med babyenDet gjorde svigerinnen min og. Kjekt med litt kortere svangerskap, men kjedelig å miste 2 uker, når permisjonen allerede er kuttet ned på.
Nei ingen trøst for jeg merker jeg blir smått irritert på dine vegneJeg mistet 14 om det er en trøst
Kan eg spørre koffor? Dei 3 vekene før termin får du ikkje etterpå uansett då dei er låst, derfor du mister dei om du føder tidlig så permisjonen blir ikkje lenger uansett dessverre.. Med mindre eg misforstod deg, derfor eg spørrNeste gong skal eg ta ut ferie like før termin, og ikkje sende søknad om permisjon før ungen er fødd..
Hvorfor?Neste gong skal eg ta ut ferie like før termin, og ikkje sende søknad om permisjon før ungen er fødd..
Tenkte at ein vil jo få betalt for dei tre vekene før fødsel også. For ferien vil ein jo då kunne flytte på, fordi noko anna oppsto (akkurat som ved sjukemelding?). Dette må vel kanskje vera ulønna ferie/permisjon. Eg veit ikkje heilt. Kan vera eg har misforstått reglar og sånt. Eg betre syns det hørtes litt lurt ut.Kan eg spørre koffor? Dei 3 vekene før termin får du ikkje etterpå uansett då dei er låst, derfor du mister dei om du føder tidlig så permisjonen blir ikkje lenger uansett dessverre.. Med mindre eg misforstod deg, derfor eg spørr
Forstår tankegangen din, men dei 3 vekene får du ikkje ta etter fødsel uansett korleis ein vrir og vender på det dessverre, så her bruker eg ferie i permisjonen for å utsette og forlengeTenkte at ein vil jo få betalt for dei tre vekene før fødsel også. For ferien vil ein jo då kunne flytte på, fordi noko anna oppsto (akkurat som ved sjukemelding?). Dette må vel kanskje vera ulønna ferie/permisjon. Eg veit ikkje heilt. Kan vera eg har misforstått reglar og sånt. Eg betre syns det hørtes litt lurt ut.
Når det gjeld min økonomi, så klarar eg meg heilt fint nokre ekstra veker utan løn. Eg berre syns det er mektig urettferdig å gå glipp av dei vekene/dagane før termin ved for tidleg fødsel, og eg syns det er like urettferdig å bli frarøva veker/dagar etter termin ved fødsel etter termin. Syns at uansett kortid ungen kjem, så skal ikkje mor bli straffa verken økonomisk eller pliktmessig av det. Alle familiar og folk er forskjellige. La foreldra bestemme! Ikkje staten!