Å få gaver..

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Hva syntes dere om at andre kjøper ting til babyen?

Mulig det er vi som er sære, men en del ting vi vil liksom bestemme selv. Syntes det er litt kleint når andre har handlet inn ting til den lille som ikke passer oss i det hele tatt. Og når det er nær familie så tenker jeg at de sikkert forventer og se dette i bruk..

Føler meg litt slem som tenker det, for det er jo bare godt ment av de.. :oops:

Jeg er helt enig!:D Derfor har vi vært litt frekke og spurt foreldrene våre hva de eventuelt vil gi til den lille:p mamma ville kjøpe vuggen vi hadde tenkt oss og pappa ga oss penger vi putter inn i vogna;) Jeg skjønner følelsen, men jeg har rett å slett sagt at jeg vil ha kontroll på hva som blir kjøpt inn og at vi ikke kan vente å se hva vi eventuelt får. Hvertfall når det gjelder de større og litt dyrere tingene. Klær og småting er jo ikke så nøye;)

Jeg er helt enig!:D Derfor har vi vært litt frekke og spurt foreldrene våre hva de eventuelt vil gi til den lille:p mamma ville kjøpe vuggen vi hadde tenkt oss og pappa ga oss penger vi putter inn i vogna;) Jeg skjønner følelsen, men jeg har rett å slett sagt at jeg vil ha kontroll på hva som blir kjøpt inn og at vi ikke kan vente å se hva vi eventuelt får. Hvertfall når det gjelder de større og litt dyrere tingene. Klær og småting er jo ikke så nøye;)
Hehe. puh :P Da var det ikke bare her!

Kjenner jeg blir litt stressa av det. Svigerforeldrene mine sier med et hint i tonen "slapp av, dere kommer sikkert til å få såå mye" Og det er stor familie på den siden.. Uff :( Føles jo frekt og bytte ting også..

Mulig det er vi som er sære, men en del ting vi vil liksom bestemme selv. Syntes det er litt kleint når andre har handlet inn ting til den lille som ikke passer oss i det hele tatt. Og når det er nær familie så tenker jeg at de sikkert forventer og se dette i bruk..

Her har vi for det meste fått penger til å kjøpe det vi selv vil ha, sikkert fordi familien min kjenner meg såpass godt :p
Jeg er ikke redd for å bytte ting jeg ikke liker, bedre de enn at pengene deres blir liggende ubrukt.

Hmm.. jeg har vel egentlig en familie som spør først.. mamma og pappa kjøpte vogna vi ville ha og svigers sprinkelseng.. ellers er det vel bare klær, og der tar vi imot.. ikke kommet noe jeg ikke har likt enda nei..

Her har vi for det meste fått penger til å kjøpe det vi selv vil ha, sikkert fordi familien min kjenner meg såpass godt :p
Jeg er ikke redd for å bytte ting jeg ikke liker, bedre de enn at pengene deres blir liggende ubrukt.
Det er svigers som er verst ;) Og der er det nok ikke rom for bytte ting osv uten at noen tar seg nær av det..
Svigerinnen min hadde svart noe taktisk når svigermor hadde mast på henne om noe babyting, men husker ikke hva det var altså :P

Kjenner jeg blir litt stressa av det. Svigerforeldrene mine sier med et hint i tonen "slapp av, dere kommer sikkert til å få såå mye" Og det er stor familie på den siden.. Uff :( Føles jo frekt og bytte ting også..
Det er akkurat den kommentaren vi å fikk i jula!:D Så da sa jeg rett ut at de fikk si hva de ville gi så jeg kunne krysse det av lista:p Vi kan ikke vente til babyen kommer med å se hva vi får! Jeg må vite hva jeg har i hus før den kommer:):)

Man må jo bytte om man får dobbelt opp.. jeg er ikke bekymret for det i alle fall.. kommer også til å gi ut spesifikke ting vi ønsker oss om noen spør :-)

Det er svigers som er verst ;) Og der er det nok ikke rom for bytte ting osv uten at noen tar seg nær av det..
Svigerinnen min hadde svart noe taktisk når svigermor hadde mast på henne om noe babyting, men husker ikke hva det var altså :P

Svigermor strikker en del ting til oss, men ellers lite innkjøp enda. Hun kjøpte dyne til sprinkelsengen enest, men det er greit :)
Svigerinnen har kjøpt noe sengetøy, men ellers lite. Hun driver og prøver å få oss til å arve ting som hun brukte til sine barn (10år-18år), og bllr litt fornærmet når jeg takker nei. Men hallo (!) hun har hatt sin sjanse, og nå er det vår tur ;)

har sagt ifra om hva de evt kan få kjøpe/lage men også hvilken stil jeg liker ting i.. samtidig som jeg la ved at jeg er jo ikke som de fleste i klær osv og liker sære ting.. dumt å kjøpe noe som ikke blir brukt :) familien har innrettet seg etter det og spør før de lager noe om farger og mønster! helt greit :)
- svigermor presterte å lage en "dress" med paljetter da.. men den var det kjæresten som sa klart i fra at den ble ikke brukt :)

Svigermor strikker en del ting til oss, men ellers lite innkjøp enda. Hun kjøpte dyne til sprinkelsengen enest, men det er greit :)
Svigerinnen har kjøpt noe sengetøy, men ellers lite. Hun driver og prøver å få oss til å arve ting som hun brukte til sine barn (10år-18år), og bllr litt fornærmet når jeg takker nei. Men hallo (!) hun har hatt sin sjanse, og nå er det vår tur ;)
Svigermor prøvde å gi oss en skinnpose som alle barna og søskenbarna på den siden har brukt:p Og den vil jeg ikke ha!!! Heldigvis har det ikke vært mer snakk om den:D

Syntes et virker som enkelte har et helt desperat behov for kjøpe/lage/gi bort noe :P Vil nok bare hjelpe til på en eller annen måte. Men jeg blir litt overveldet av det :P Vil ikke såre noen, vet ikke helt hva man skal svare. Jeg er ikke noe god på og svare pent. Blir ofte veldig rett ut sånn at andre kan bli litt satt ut, så da er jeg heller stille og smiler :angelic:

Svigermor prøvde å gi oss en skinnpose som alle barna og søskenbarna på den siden har brukt:p Og den vil jeg ikke ha!!! Heldigvis har det ikke vært mer snakk om den:D

Her er svigermor ganske okey slik, veldig forsiktig og søt :)

Svigerinnen mente vi kunnd arve hennes 18år gamle (grønne) vogn og voksipose. Heldigvis fikk vi vogn og pose av min far, så hadde unnskyldning til å takke nei :p

Her er svigermor ganske okey slik, veldig forsiktig og søt :)

Svigerinnen mente vi kunnd arve hennes 18år gamle (grønne) vogn og voksipose. Heldigvis fikk vi vogn og pose av min far, så hadde unnskyldning til å takke nei :p
Da er du heldig med din svigermor der. Min er veldig overkjørende, med litt dårlige sosiale antenner :P

Da er du heldig med din svigermor der. Min er veldig overkjørende, med litt dårlige sosiale antenner :P

For å si det slik, alle de kvalitetene jeg elsker ved samboeren har hsn arvet av sin mor! Hun er et fantastisk menneske. Rolig, behagelig og veldig forståelsesfull..

Mamma pleier å spørre om hva vi trenger og om det hun har tenkt på blir brukt. ;) Jeg syns det er litt greit, men tenker ikke så mye over at svigers ikke gjør det. Som regel får vi ting som vi trenger, da, så er heldige sånn sett. ;)

Her spleiser mormor på søskenvogn.
Vi kjøper seng og bilstol selv, og jeg har kjøpt noe klær.
Svigermor ville ha liste over ting vi mangler, så skrev ned klesliste. Sagt hva slags mønster osv vi ikke vil ha. :-)

Hvis jeg får noe jeg ikke liker så bruker jeg det ikke/bytter jeg det. Sier da pent ifra til de det evt gjelder at håper det er greit om jeg feks bytter til noe annet fordi vi ikke trenger/likte den fargen.

Jeg synes det er bedre å bytte ting til noe vi liker og kommer til å bruke. Enn å bare ha det liksom. Da får de heller bli litt fornærmet, om de er nærtakende.

Ellers sier jeg rett ut til mine foreldre (og får mannen til å si til sin mor) hva de "kan få lov å kjøpe". Eller hvis de tilbyr seg noe, så prøver jeg å si den og den synes vi er fin.

De er heldigvis ganske enkle å ha med å gjøre, de nærmeste:)

Jeg er ganske avhengig av å få ting brukt eller i form av gaver, dette fordi jeg er ung og økonomien må prioriteres på det som er viktig. Legger heller mer penger i vogn og bilstol, og på andre ting som er viktig for å bevare sikkerhet og god utvikling. Resten er jeg bare glad for å få hjelp til, selv om det ikke alltid er ting jeg selv ville kjøpt betyr det ofte mye for den som gir å se at det blir brukt :)

Back
Topp