Å få barn i 30-årene øker sjansene for å få sunnere og smartere avkom

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Jeg syns dette er teit "forskning".
De kvinnene som anses som smart velger oftere å utsette det å få barn på grunn av utdannelse og karriere, en resten.
Den gruppen kvinner vil derfor gjennomsnittlig få barn senere.
Hvor smart man er er arvelig.

Tror med dette skyldes hvilke gruppe kvinner som velger å få barn sent, enn alderen på moren i seg selv
 
Stakkars mini, jeg fikk unge for tidlig :p han kommer til å bli skikkelig dum ;)

Er det rart folk får psykiske problemer..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det hadde jo vært veldig fint for meg om det var sant! ;)
 
Jeg syns dette er teit "forskning".
De kvinnene som anses som smart velger oftere å utsette det å få barn på grunn av utdannelse og karriere, en resten.
Den gruppen kvinner vil derfor gjennomsnittlig få barn senere.
Hvor smart man er er arvelig.

Tror med dette skyldes hvilke gruppe kvinner som velger å få barn sent, enn alderen på moren i seg selv
Tenkte akkurat det samme.

I tillegg til den arvelig intelligensen, så påvirker miljøet også.

Kvinner med høyere utdannelse har ut i fra statistikk fått en bedre oppvekst selv, har et sunnere kosthold, er i bedre fysisk form, færre av de røyker ift de med lav inntekt...osv
 
Jeg syns dette er teit "forskning".
De kvinnene som anses som smart velger oftere å utsette det å få barn på grunn av utdannelse og karriere, en resten.
Den gruppen kvinner vil derfor gjennomsnittlig få barn senere.
Hvor smart man er er arvelig.

Tror med dette skyldes hvilke gruppe kvinner som velger å få barn sent, enn alderen på moren i seg selv

Enig her, det ligger altså en del logikk bak, rett og slett.
 
Er jo ikke alderen som har så mye å si, mer at kvinnene med utdanning, stabile forhold, økonomi etc. er i 30 årene.
 
Vel jeg fikk datteren min når jeg var 19, hu gikk tidlig, pratet tidlig, var en av de med best motorisk utvikling i bhg og scorer nå på topp i klassen på alle prøver... Teitere påstand skal en leite lenge etter :p
 
Djeez.
 
Jeg syns dette er teit "forskning".
De kvinnene som anses som smart velger oftere å utsette det å få barn på grunn av utdannelse og karriere, en resten.
Den gruppen kvinner vil derfor gjennomsnittlig få barn senere.
Hvor smart man er er arvelig.

Tror med dette skyldes hvilke gruppe kvinner som velger å få barn sent, enn alderen på moren i seg selv
Tenker det samme. Og blir egentlig litt oppgitt over hvor mye rare ( og opplagte?) ting som forskes på. Tenk så mye penger denne forskningen koster?
 
Tenker det samme. Og blir egentlig litt oppgitt over hvor mye rare ( og opplagte?) ting som forskes på. Tenk så mye penger denne forskningen koster?
Hadde vel blitt rabalder å sette ekstra fokus på oppfølging av unge mødre uten forskning å vise til som sier at barna har dårligere forutsetninger enn barn av eldre mødre...
 
Ja, og neste år mener de motsatt. :p Sånt tar jeg med en klype salt. Forskerne leter etter svart/hvite svar ofte, syns jeg, men egentlig er det vel mange faktorer som former et menneske.
 
Back
Topp