B
bekymret
Guest
Kjenner til et par som dumper barna sine på besteforeldre og nesten ikke ser barna sine. Mor skylder på mye overtid, men dette er noe hun har nødt å skrive seg på liste for å få. Far har ugunstig arbeidstid, men ser ut til å prøve å gjøre det beste ut av det. Men når han begynner veldig tidlig, er han jo avhengig av at mor kan levere i bhg. Det er faktisk så ille at besteforeldrene nesten har hatt hovedomsorgen i flere perioder. Det har blitt litt bedre etter at far fikk ny jobb, men det virker rett og slett ut som om mor ikke har lyst å se barna sine. Besteforeldrene vil ha mer frihet, er opp i åra og føler seg ferdige med barn og er fortvilte og har prøvd å si ifra uten forbedring. De har jo selvsagt vanskelig for å si nei foran barnebarna for at de ikke skal føle seg uønsket av dem også. Det er seriøst slik at besteforeldre må legge vekk sine planer fordi de plutselig må hente i barnehagen og de har hatt de nesten kontinuerlig i flere uker i strekk i perioder. Jeg kjenner ikke til "saken" kjempegodt, men såpass at jeg reagerer. Dette startet allerede i babyperioden, og jeg tenker det kan føre til tilknyttingsvansker i lengden. Barnemor hadde for en stund siden jobbet såpass mye at hun ikke hadde sett ungene nesten i ett par uker, og når de var på besøk hos besteforeldre ble hun sint på barna fordi de var litt krevende. Da bare gikk hun, kjørte hjem, pakket en bag og dro vekk for noen dager. Jeg vil ikke si for mye, for jeg har ikke lyst at alt dette skal bli gjenkjent. Men jeg kjenner at jeg reagerer.
Ville dere prøvd å snakke med henne? Eller hva ville dere gjort? Ignorert? Jeg synes dette er så trist for barna sin del. Og jeg mener ikke noe stygt om noen av foreldrene. Men kanskje mor har det vanskelig og trenger hjelp?
Ville dere prøvd å snakke med henne? Eller hva ville dere gjort? Ignorert? Jeg synes dette er så trist for barna sin del. Og jeg mener ikke noe stygt om noen av foreldrene. Men kanskje mor har det vanskelig og trenger hjelp?