Å definere seg selv ut i fra yrke...

Hønni Bønni

Glad i forumet
Til dere her inne som definerer dere selv ut i fra hvilken jobb/hvilket yrke dere har, velger dere venner og omgangskrets på det grunnlaget også?

For meg,som ikke jobber,som bare er hjemme,vil det si at jeg er for dere en totalt uinteresant person?

(For meg er det mennesket som intereserer,ikke hvilken jobb man har i det daglige liv. Min omgangskrets er svært variert,og jeg har venner i alle sosiale lag i samfunnet,og alle er like mye verdt! Mine to beste veninner er totalt forskjellige i livsvalg,og sosial status... Den ene er omsorgsarbeider,lavtlønnsyrke,den andre er direktør i et STORT firma,med meeeget god lønn. De er likeverdige som mennesker!)

Bryr meg midt i ræven hva mine venner jobber med så lenge jeg trives med dem og har det godt sammen med dem.. Vi er flere med samme yrke, men det tror jeg bare var en ren tilfeldighet.. Er innflytter i en annen by så visste jo ikke hva de drev med..

Jeg bryr meg midt i ryggen om hva folk jobber med. Ja, jeg kan godt spørre nye mennesker om hvilket yrke de har, men er mest for å ha noe å snakke om [8|][8D]

nå "valgte" jeg mine nærmeste venner før jeg var ferdig på barneskolen - og hva vi skulle bli når vi var store var ikke akkurat bestemt den gangen..
tilfeldighetene ville ha det til at alle i trioen vår har utdannet seg/utdanner seg til noe innen helsevesenet - en fysioterapeut, en helsefagarbeider/legesekretær og meg som skal bli sykepleier..

vennene jeg får nå i studietiden er logisk nok sykepleierstudenter.. og så har jeg en mann som er skipsmegler og som opererer i en helt annen "liga" sosialt sett enn det jeg noen gang har gjort..
men det er ikke noe problem.. man finner alltid noe å snakke om - alle mennesker er spennende/kjedelige uavhengig av hva man jobber som, men at man kanskje har mer - faglig sett - å snakke om med en innen samme yrkesgruppe er jo ikke til å stikke under en stol.. med mindre man greier å holde seg oppdatert på alt som skjer i verden og alltid har noe å snakke om med alle (enkelte mennesker er jo sånn..) [:D]

(Og for å svare på ditt første spørsmål.. Nei, du som hjemmeværende husmor er ikke en for meg totalt uinteressert person.. derimot beundrer jeg deg (Og andre hjemmeværende husmødre) for at de får gjort noe [:D]  Jeg har nemlig vært hjemme i 2,5 mnd i sommer, og jeg får gjort like lite da som jeg får gjort når jeg studerer fulltid resten av året [8D])

hehe nei e jo heimeværanes å få ser på d som ett yrke[;)]
æ bryr mæ ikkje ka di jobba som, nån a vænnan mine veit æ faktisk ikkje ska di jobba som [8D]
d e personen di e som æ bryr mæ om, ikkje status, lønn eller ander materielle goda

Er ped. leder på jobb, mamma etter arbeidstid, Marit etter sønnens leggetid, hore på sengekanten og husmor hver torsdag....
Om jeg lar meg derfinere av jobb???????? [8|][;)][:D]

Jeg velger ikke mine venner etter hva de jobber som, men likevel vil jeg jo si at hva man jobber med har mye og si for hvem man er. 

Back
Topp