Å DØMME...

Mayb31

Elsker forumet
Å dømme...

Dømm meg gjerne du for at jeg røyker, tror du virkelig at din dom er hardere enn min egen?

Fortell meg gjerne hva jeg gjør mot mitt lille barn, tror du dine ord kan gi meg mer skyldfølelse enn jeg allerede har?

Fortell meg hvor enkelt det er å slutte, tror du virkelig at jeg ikke vet at jeg er en taper?

Fortell meg hvor svak jeg er som ikke slutter, tror du virkelig at jeg ikke vet det?

Hvems tårer tror du kommer rennende hver kveld?
Hvem tror du dømmer meg hardest, du eller jeg?
Hvems skyldfølelse tror du spiser meg opp innenfra?
Hvem av oss tror du mener at jeg er den største taperen og det svakeste menneske her?
Hvordan tror du at jeg virkelig har det ? Hva tror du er mitt ønske?

Ja du er heldig som ikke røyker,men døm meg ikke for min svakhet, hjelp meg heller å overvinne den.
Ingen dom du kan komme med vil være strengere enn den jeg allerede selv har satt.

--- INSPIRER IKKE INSTRUER! ---

Utrolig flott sagt!!!

Stor klem

kunne ikke sagt det bedre selv!![:)]

Jeg har vært en røyker selv så jeg vet hva du føler. Klarte å slutte for snart 4 år siden, men har fortsatt røykesug. Den blir nok aldri borte.. Røykesuget mitt kommer med alkohol og nå er det jo ikke noe drikking, så suget er gudsjelov ikke her nå. Kommer sikkert tilbake når jeg har født og skal ta mitt første vin glass... Kommer ikke til å begynne igjen[:D]

Den var knallbra mayb31!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:D]

Helt enig, det er skjeldent en god ting å dømme. Enten det gjelder dårlige vaner eller andre faktisk mer allarmerende ting.

Synest dette var utroli fint skreve.

utrolig fint sagt [;)]

Ja, det var utrolig bra sagt!!!
Har vært røykfri kun i 3 mnd, så jeg vet hvordan du har det...

Men stå på! Du klarer det sikkert etterhvert!!!

Mange klemmer

ORIGINAL: mayb31

Å dømme...

Dømm meg gjerne du for at jeg røyker, tror du virkelig at din dom er hardere enn min egen?

Fortell meg gjerne hva jeg gjør mot mitt lille barn, tror du dine ord kan gi meg mer skyldfølelse enn jeg allerede har?

Fortell meg hvor enkelt det er å slutte, tror du virkelig at jeg ikke vet at jeg er en taper?

Fortell meg hvor svak jeg er som ikke slutter, tror du virkelig at jeg ikke vet det?

Hvems tårer tror du kommer rennende hver kveld?
Hvem tror du dømmer meg hardest, du eller jeg?
Hvems skyldfølelse tror du spiser meg opp innenfra?
Hvem av oss tror du mener at jeg er den største taperen og det svakeste menneske her?
Hvordan tror du at jeg virkelig har det ? Hva tror du er mitt ønske?

Ja du er heldig som ikke røyker,men døm meg ikke for min svakhet, hjelp meg heller å overvinne den.
Ingen dom du kan komme med vil være strengere enn den jeg allerede selv har satt.

--- INSPIRER IKKE INSTRUER! ---

Det må vel være den mest inspirerende tråden til nå. Det som er blitt sagt tidligere har for meg bare gått inn det ene øret og ut det andre. Denne derimot satte seg en smule fast må jeg si. [&:]

Takk skal dere ha alle sammen.
Husker sååå utrolig godt hvor vondt det gjorde da jeg var gravid og røyka...
Må si at det var ikke få tårer som rant.
Det var så mange som ikke forstod at det gjorde meg faktisk utrolig vondt å ha dette problemet!

Utrolig flott skrevet!!!

Sluttet aa royke den dagen legen sa jeg var gravid og var kjempe stolt av meg selv... Men saa stakk jo barnefar i uke 20 (som de fleste her vet) og da var det rett tilbake...

Skammer meg skikkelig over det!!!

Nydelig! [:)] Bedre lesetoff enn annet man har vært borti.... [:)]

ORIGINAL: toveli6

Kjempfint sagt...[:)] ( selv om jeg er en stolt aldri-ikke-røyker... )

signerer denne!!

klapp klapp klapp[;)]

Takk takk takk, bukker nikker å neier....

Håper nå at dette blir tenkt over, ikke bare når det gjelder røyking, men også andre ting som kan komme på trykk her inne...

Kjempefint skrevet... dette satte seg fast på en måte siden jeg kanskje er en av dem som dømmer dere som røyker under svangerskapet mest!!
Innrømmer at det er det værste jeg ser men forstår nå at noen av dere ikke greier å slutte men faktisk vil.

Jeg vet at det finnes dem der ute som lever på den troen at røyking ikke er farlig og hvorfor pokker skal dem slutte med det der?? Hvis dem vil skade barnet sitt så får det være dem sin sak, og dem drar gjerne opp barn som er helt friske selv om moren brukte narkotika under svangerskapet... Er vel dem jeg ser mest ned på.
Men jeg vet også at man ikke alltid skal dra alle over en kam, dette fikk meg til å huske det litt bedre..

Takk [:)]

Flott skrevet. Det var som om jeg leste om meg selv.

Back
Topp