Å bo trangt

høst+sommerbarn

Betatt av forumet
Nå har det seg sånn at vi kommer til å bo på 60 kvm en stund, med to barn. Vi skal bygge, men er ikke kommet lenger enn helt i startfasen så dette kommer nok til å ta en stund. Vi regner med 1 - 1,5 år ca.. Nå leier vi billig og tenker å fortsette med det til huset er innflyttnings klart. Noen som har tips til hvordan dette skal fungere fint ? Det kommer til å bli trangt, men jeg tenker som så at babyen ikke tar så stor plass i begynnelsen og storesøster skal jo gå i barnehagen på dagtid så da blir det bare meg og den lille. Noen som har smarte løsninger å komme med? Vi har forresten bare 1 soverom og tenker å eventuelt ha en reiseseng i stuen eller lignende.. Gleder meg stort til å få stor plass og fire soverom! Men ting tar tid!
Det jeg tenker på som et problem er egentlig hvor vi skal gjøre av rotet og holde orden i ting også sovesituasjonen...

Dere kunne jo f.eks hatt en vugge som henger i taket, de tar ikke stor plass og du kan ha mye rot under vuggen ;) ellers har jeg egentlig ingen tips og komme med, bodde i en leilighet som var sånn passe med plass, og nå klarer jeg ikke og se for meg hvordan det hadde blitt med alt av ting til baby og slikt

Hehe vi og bort trangt og venter det tredje barnet:/ vi solgte huset for å prøve oss på en ny plass:? Må klare oss her til neste sommer:p blir trangt men skal nok gå:)

Kommer nok mye ann på hvordan man er innstilt til det hele vil jeg tro:P Gjelder å være positiv! Går dessverre ikke ann å henge noe tungt i taket her.. Men tenker å ha en vugge i stuen ihvertfall... Kan jeg spøre hvor mange soverom dere har Rutla?

Viktig å utnytte veggplassen på en god måte. Trangt kan være så ulikt, alt etter hvordan leiligheten er bygd opp og innredd. Bor selv på ca 70 kvm, men har to soverom og venter nr en. Vegghengte hyller o.l er kanskje bra, for å ikkw bruke opp all golvplass? Prøve firskjelllige løsninger for møbelplassering og se hva som er mest praktisk?

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Kommer nok mye ann på hvordan man er innstilt til det hele vil jeg tro:P Gjelder å være positiv! Går dessverre ikke ann å henge noe tungt i taket her.. Men tenker å ha en vugge i stuen ihvertfall... Kan jeg spøre hvor mange soverom dere har Rutla?
Vi har to soverom, så de to vi har fra før deler rom, og lillemor vil sove inne med oss:) vi får hvertfall plass til vogga der, men det blir spennende å se når vi skal ta i bruk sprinkelsenga:p

Da Iver ble født og rem til i fjor bodde vi på 50 kvm, men med 2 soverom. Utnytt takhøyden, hyller høyt opp som du kan sette kasser oppå. En venninne av meg bodde på 50 kvm med 2 soverom med to barn til nr. to var godt over året. Det går, men som sagt, utnytt høyde og under ting. Bedrollers under senga, pakk bort i boden det dere ikke trenger til daglig.

Vi har to soverom, så de to vi har fra før deler rom, og lillemor vil sove inne med oss:) vi får hvertfall plass til vogga der, men det blir spennende å se når vi skal ta i bruk sprinkelsenga:p
En stor fordel med 2 rom! Da slipper ihvertfall babyen å vekke de andre barna. Blir vel til at en av oss "flytter" inn i stuen:P

Vi skal flytte til 66 kvm. Storesøster blir 2 år, Heldigvis med to rom, blir litt trangt ja, men vanskelig og få leid noe som er så mye større til en ok pris.. Heldigvis ikke så lenge til vi forhåpentligvis får vårt eget:))

Ja, er svindyrt å leie! Er derfor vi blir boende. Vi får bare glede oss til det blir større plass;) Forhåpentligvis når minsteman er rundt året og begynner å gå!!

Back
Topp