Å bli satt igang på overtid

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Hvor lang tid kan det egentlig ta? Altså.. ser at flere som blir satt igang venter 2-3-4 dager før det endelig skjer noe.. hvis man er 10/11 dager (i verste fall 14 dager enkelte steder) på overtid - skjer prosessen litt raskere da?? Har liksom hele tiden tenkt at 21./22. April er siste mulighet for fødsel (termin 10. April)..

Tror der varierer veldig fra person til person og hvor moden man er i utgangspunktet. Har både hørt om de hvor det har tatt lang tid og startet kjapt. Her er der overtidskontroll på sykehuset 7 dager over. Da blir det tatt en vurdering, så regner med de ser på modenhet da og tar det med i beregningen. Jeg har å tenkt maks 10 dager over;)

Tror der varierer veldig fra person til person og hvor moden man er i utgangspunktet. Har både hørt om de hvor det har tatt lang tid og startet kjapt. Her er der overtidskontroll på sykehuset 7 dager over. Da blir det tatt en vurdering, så regner med de ser på modenhet da og tar det med i beregningen. Jeg har å tenkt maks 10 dager over;)
Samme her.. overtidskontroll en uke etter termin (altså om 2 uker) og satt i gang den 10. Dagen som regel.. håper jo det skjer av seg selv før den tid.. men det nærmer seg jo her.. og ikkeno skjer..

Samme her.. overtidskontroll en uke etter termin (altså om 2 uker) og satt i gang den 10. Dagen som regel.. håper jo det skjer av seg selv før den tid.. men det nærmer seg jo her.. og ikkeno skjer..
Her er det nå 12 dager til termin, men føler det går mer og mer mot overtid;) Det lille jeg har av modningstegn gjør meg ikke akkurat optimistisk:p

Her er det nå 12 dager til termin, men føler det går mer og mer mot overtid;) Det lille jeg har av modningstegn gjør meg ikke akkurat optimistisk:p
Trøster meg med at mange ikke merker noe før det er igang ;-) jeg har jo ikke vært i så god form som jeg er nå på 6-7 mnd, så føles litt merkelig at det er nå jeg er nærmest fødsel :-P

Trøster meg med at mange ikke merker noe før det er igang ;-) jeg har jo ikke vært i så god form som jeg er nå på 6-7 mnd, så føles litt merkelig at det er nå jeg er nærmest fødsel :-P
Det trøster jeg meg med å!:D Her er jeg fortsatt sliten dessverre:( Har vært kvalm noen dager å... Håper det bedrer seg så jeg er opplagt og full av energi til fødsel;)

Det trøster jeg meg med å!:D Her er jeg fortsatt sliten dessverre:( Har vært kvalm noen dager å... Håper det bedrer seg så jeg er opplagt og full av energi til fødsel;)
Ja, jeg hadde en uke med kvalme og oppkast før det plutselig ga seg igjen.. rart hvordan det går opp og ned.. håper det er stille før stormen her, og han kommer på trmindato ;-)

Da satser vi på at det skjer noe neste uke;) Her har pappaen sagt at babyen må holde seg inne til etter påske for nå skulle han ha litt ferie:D
Jepp :-) neste uke passer fint :-) bare litt skummelt!

Jepp :-) neste uke passer fint :-) bare litt skummelt!
Det er litt uvirkelig at det skal skje nå. Skrekk-blandet-fryd er vel den beste beskrivelsen:D Det har jo vært så langt frem i tid hele tiden, men nå et det plutselig rett rundt hjørnet og ingen vei tilbake - babyen må jo ut! Det er jo ikke der at jeg ikke gleder meg, men kjenner veldig på spenningen og usikkerheten om dagen.

Det er litt uvirkelig at det skal skje nå. Skrekk-blandet-fryd er vel den beste beskrivelsen:D Det har jo vært så langt frem i tid hele tiden, men nå et det plutselig rett rundt hjørnet og ingen vei tilbake - babyen må jo ut! Det er jo ikke der at jeg ikke gleder meg, men kjenner veldig på spenningen og usikkerheten om dagen.
Jeg også! Berg og dalbane følelsesmessig :-) men gleder meg mest! Det går vel som det går - må bare tenke positivt! Vi kommer oss igjennom det, og så får vi verdens nydeligste premie etterpå! :-D

Jeg også! Berg og dalbane følelsesmessig :-) men gleder meg mest! Det går vel som det går - må bare tenke positivt! Vi kommer oss igjennom det, og så får vi verdens nydeligste premie etterpå! :-D
Det er det jeg tenker når 《panikken》kommer:p Det er jo så mange som har klart det før oss så da må vel vi klare det å!!:):)

Jeg var på overtidskontroll dag 7, og da ble det oppdaget at jeg hadde litt lite fostervann og at det lak litt (mest sannsynlig lekasje langt oppe siden det ikke kom mer fostervann) så jeg fikk modningstablett i skjeden. Den første kl 12 som ga meg litt mensmurringer. Kl 18 fikk jeg neste og jeg hadde da akkurat hatt den første vonde rien som jeg måtte puste meg gjennom. Og fra kl 18 haglet riene på og kl 22 var ungen ute :) så tok 4 timer med vonde rier (10 timer fra igangsettingen)
Så hvor lang tid det tar avhenger vel av hvor moden du er og hvor lett kroppen tar opp hormonene som blir gitt.
Jeg ble forberedt på at det ville ta mange dager, men det gjorde det altså ikke hos meg.

Det tok litt over 2 dager hos meg med første. Men var ikke spesielt moden. Har en positiv opplevelse av det uansett :)

Her ble det nesten 3 døgn med igangsetting, var i utgangspunktet ikke helt moden, men kom inn med 1 cm åpning. Så jeg for min del ønsker å unngå det for alt i verden...

Back
Topp