Å bli kastet ut

det er ikke noe lovverk på dette. hadde vært noe annet om det var utleier som kastet ut.
Håper alle som er samboere og leser dette skriver seg en samboerkontrakt!
Hun må bare få hentet tingene sine. De er hennes, men kun kan ikke kreve at han skal oppbevae dem lengre enn hun har betalt sin del av husleien

mamma*88 skrev:
det er ikke noe lovverk på dette. hadde vært noe annet om det var utleier som kastet ut.
Håper alle som er samboere og leser dette skriver seg en samboerkontrakt!
Hun må bare få hentet tingene sine. De er hennes, men kun kan ikke kreve at han skal oppbevae dem lengre enn hun har betalt sin del av husleien

Det er faktis helt feil. Jeg ble kastet ut og jeg fikk grei beskjed av både NAV og boligkontoret om at han ikke kunne kaste meg på gaten. Jeg flyttet jo hjem da, men det var siste utvei. Vi var ikke registrerte samboere. Hadde ikke samme adresse engang. Og før noen sier noe, så var dette ETTER at stønadene mine for LJ opphørte av seg selv.

Har vel ikke lov og kaste henne på gata,men skulle vel ha ventet til hun hadde en plass å bo,men hun kan da ikke bruke uendelig tid på å komme seg ut,men med samboer kontrakt hadde det blitt enda vanskeligere.....

Nei han sa hun kunne være der for ungens skyld til hun har noe å flytte til.
Men nå nekter hun rett og slett å flytte. Sier hun skal kontakte advokat..
Stakkars mann!!

Sjøløvetann skrev:
Noen jeg kjenner er midt oppi et samlivsbrudd..
Der er det mannen som har kastet ut kjerringa. De har ett barn i
skolealder.
Depositumet der er betalt av mannen sine penger, hun har ikke penger
til å kjøpe han ut av dette, derfor kastet han ut henne.

Nå lurer han på om han har gjort noe ulovlig, hun sier han ikke har lov til
å kaste henne ut siden de har barn.

Han vil at hun skal komme og hente tinga sine, han har fått nye ting han vil ha inn.
Hvis hun ikke gidder, kan han da sette tingene ute? Får jo ikke inn sine nye ting før..

Takker for hjelp!

Det er ikke lov å tvinge noen ut på gaten ihvertfall, så om hun ikke har noe sted å dra kan det være han bryter loven. Kaster han ut ungen også eller?

Sjøløvetann skrev:
Stakkars mann!!

Det må hun vel gjerne gjøre, da finner de ihvertfall ut hvem som har krav på hva og hvordan slikt skal foregå. Kanskje like greit.

Knøttebærer skrev:

Sjøløvetann skrev:
Stakkars mann!!

Det må hun vel gjerne gjøre, da finner de ihvertfall ut hvem som har krav på hva og hvordan slikt skal foregå. Kanskje like greit.

men om de krangler for mye om dette, så kan de jo risikere å ende opp med at den som leier ut til dem, sier opp hele avtalen?

Knøttebærer skrev:

Sjøløvetann skrev:
Noen jeg kjenner er midt oppi et samlivsbrudd..
Der er det mannen som har kastet ut kjerringa. De har ett barn i
skolealder.
Depositumet der er betalt av mannen sine penger, hun har ikke penger
til å kjøpe han ut av dette, derfor kastet han ut henne.

Nå lurer han på om han har gjort noe ulovlig, hun sier han ikke har lov til
å kaste henne ut siden de har barn.

Han vil at hun skal komme og hente tinga sine, han har fått nye ting han vil ha inn.
Hvis hun ikke gidder, kan han da sette tingene ute? Får jo ikke inn sine nye ting før..

Takker for hjelp!

Det er ikke lov å tvinge noen ut på gaten ihvertfall, så om hun ikke har noe sted å dra kan det være han bryter loven. Kaster han ut ungen også eller?

Kaster ikke ut ungen nei.Hun kan bo hos mora si. Hun nekter han å ha ungen. Sier han ikke får ha han og hun velger da å ta med seg ungen.  Denne ungen har vært med faren sin på jobb hver dag i to uker fordi mora ikke orker å ha ungen på dagtid.. hun jobber ikke. Nå skal hun ha advokat for å nekte faren ungen i det hele tatt!  Dette er en meget syk dame, hun har store problemer med psyken altså!! Jeg blir virkelig bekymret...

Back
Topp