Å bli innendørs etter fødsel

Tror det vil variere ift hvordan ungen er, formen jeg er i og storebror :)

Ingen spesielle planer, vi tar det som det kommer ^^
 
Å være bare inne er ikke et alternativ, da går jeg på veggen! Vi har hund som må luftes, og i tillegg har jeg ambisjoner om å få tatt stallarbeidet for hesten selv 3-4 dager i uka i alle fall (trening har jeg satt bort frem til 2018, men det er jo fremdeles en del jobb med hest).
 
Jeg håper formen min er grei etter fødsel, for jeg blir smårar av å være for mye inne! Dessuten har vi tre hunder som trenger tur, og jeg vil gjerne bidra der så samboeren slipper å ta all jobben med dem. Jeg håper derfor å være kjapt ute på trilleturer eller med lille i sele/bæresjal :)
 
Jeg har hørt om den kinesiske tradisjonen tidligere, høres veldig trasig og usunn ut!

Jeg har ikke noen intensjon om å stenge meg inne. Helst vil jeg ta det som det kommer, avhengig av min form og hvordan babyen er. Jeg håper også babyen er i god form. Viktigst er å få ro og fred og bli kjent med babyen. Fysisk sett håper jeg at jeg er i god nok form til både å styre litt rundt her hjemme og gå trillleturer.

Har planer om å fylle fryser med både en del bakst og middager før fødsel slik at vi har det tilgjengelig. Har lurt litt på om en slik matkasse kan være lurt. Har prøvd både Adams matkasse og godt levert, tror jeg likte sistnevnte best.
 
Da satser jeg på at min bestilling blir like vellykket som din! :) Tenker forøvrig at baby i elastisk sjal kommer til å være en god løsning når hu'mor skal lese og skrive oppgave. Greit med to frie hender, liksom! :D

Bærejakke hørtes ut som en lur investering, særlig siden du ser for deg å bære mye ute, og disse babyene våre kommer i den kalde årstida. Håper det blir mange gode turer på deg i frisk oktoberluft (og i månedene som kommer etter)!

Krysser fingre for det blir som bestilt, hehe :) Sjal kommer du nok langt med uansett :happy112

Ja, det er akkurat det. Med regn, kulde, vind og alt som hører med høstens forfriskende vær, så er det greit å ha noe osm beskytter både mor og baby :P Heldigvis er det ikke så ofte det er mer enn 10- vinterstid her, så staser på at vi får vært mye ute da også :jokercolor
 
Skal i hvertfall ikke gjøre som kineserne...

Regner med det blir mye tur. Skal levere begge gutta på skolen og hunden må luftes, så det er ikke noe hvilehjem dette :) Frøkna må nok være med på mye fra tidlig av, håper bare formen min og hennes tillater det. Ellers skal jeg NYTE dagene :D
 
Jeg gikk trilletur på dag 3 med førstemann og håper at jeg føler meg i form til det tidlig denne gangen også! Jeg blir småsprø av å sitte inne hele tiden. Liker å variere mellom å sløve på soffaen med babykos, og treffe venninner med babyer på senteret/kafe eller trille tur! Synes dagene blir ekstremt lange dersom man kun er hjemme hver dag uten noe sosialt. Nå fikk jeg baby i mai sist, så det er mulig det blir litt annerledes å komme seg ut nå når det nesten er november før jeg har termin. Så vet man jo aldri hva slags baby man får. Jenta mi hadde kolikk, så den første babytiden var absolutt ikke noe rosenrødt og jeg fikk ikke gjort noe særlig av det jeg så for meg. Så jeg tror ikke man skal ha alt for mye planer før man ser hvordan det blir! :)
 
Jøss, takk for deling av interessant artikkel. Dette hadde jeg aldri hørt om før.

Forrige ble født i februar, og da jordmor hjem kom på besøk tre dager etter fødsel, sa hun at vi burde holde baby inne i ca to uker pga at lungene fremdeles ikke var i stand til å omdanne den kalde lufta til varm raskt nok eller noe sånt. (Er ingen naturviter ;)) Vi syntes det var rart at ingen av de andre jordmødrene på KK hadde sagt det, ei heller venner eller familie, men som førstegangs er man jo lydhør overfor profesjonelle råd. Heldigvis skjønte vi fire-fem dager seinere og i takt med at vi holdt på å gå på veggene, at alle andre gikk tur og at det gikk helt fint. Så planen denne gangen er å se an min og baby sin form og gå turer/ta i mot besøk etter dagsform. Og kanskje ikke ta alle råd like bokstavelig :)
 
Jøss, takk for deling av interessant artikkel. Dette hadde jeg aldri hørt om før.

Forrige ble født i februar, og da jordmor hjem kom på besøk tre dager etter fødsel, sa hun at vi burde holde baby inne i ca to uker pga at lungene fremdeles ikke var i stand til å omdanne den kalde lufta til varm raskt nok eller noe sånt. (Er ingen naturviter ;)) Vi syntes det var rart at ingen av de andre jordmødrene på KK hadde sagt det, ei heller venner eller familie, men som førstegangs er man jo lydhør overfor profesjonelle råd. Heldigvis skjønte vi fire-fem dager seinere og i takt med at vi holdt på å gå på veggene, at alle andre gikk tur og at det gikk helt fint. Så planen denne gangen er å se an min og baby sin form og gå turer/ta i mot besøk etter dagsform. Og kanskje ikke ta alle råd like bokstavelig :)

Man skal være forsiktig med å dra baby ut hvis det er bikkjekaldt da. Men da er det vel snakk om nærmere 10 minus og mer.

Men om du har baby i bærejakke i bæretøy, eller i vogn godt innpakket slik at de ikke puster direkte kald luft så skal det går greit. Men skal liksom ikke ha veldig nyfødte babyer slik at de får direkte mer enn -10 grader. Så litt rett hadde hun kanskje, men alt med måte ;)

Jeg har investert i mamalila softshell bærejakke! Kan også brukes som gravidjakke med gravidinnlegg så den er genial. Fant den på salg på ei dansk nettside. [emoji173]️ Så gleder meg veldig til å komme ut og gå tur med nyfødt [emoji173]️
 
Man skal være forsiktig med å dra baby ut hvis det er bikkjekaldt da. Men da er det vel snakk om nærmere 10 minus og mer.

Men om du har baby i bærejakke i bæretøy, eller i vogn godt innpakket slik at de ikke puster direkte kald luft så skal det går greit. Men skal liksom ikke ha veldig nyfødte babyer slik at de får direkte mer enn -10 grader. Så litt rett hadde hun kanskje, men alt med måte ;)

Jeg har investert i mamalila softshell bærejakke! Kan også brukes som gravidjakke med gravidinnlegg så den er genial. Fant den på salg på ei dansk nettside. [emoji173]️ Så gleder meg veldig til å komme ut og gå tur med nyfødt [emoji173]️
Glemte å nevne at vi bor i Bergen. Her er det maks et par minus, og det var plussgrader på dette tidspunktet. Men viktig at det ikke er for kaldt, ja.

Har faktisk nettopp kjøpt meg Mamalilla jakke selv, men gikk for hardshell. Gleder meg veldig til å bære med den. Jeg fikk den ikke på tilbud, foråsiresånn... :( Hvor handla du?
 
Man skal være forsiktig med å dra baby ut hvis det er bikkjekaldt da. Men da er det vel snakk om nærmere 10 minus og mer.

Men om du har baby i bærejakke i bæretøy, eller i vogn godt innpakket slik at de ikke puster direkte kald luft så skal det går greit. Men skal liksom ikke ha veldig nyfødte babyer slik at de får direkte mer enn -10 grader. Så litt rett hadde hun kanskje, men alt med måte ;)

Jeg har investert i mamalila softshell bærejakke! Kan også brukes som gravidjakke med gravidinnlegg så den er genial. Fant den på salg på ei dansk nettside. [emoji173]️ Så gleder meg veldig til å komme ut og gå tur med nyfødt [emoji173]️

Hvor gammel må ungen være for å gå tur i kaldere tempraturer enn -10.
Jeg sitter og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det til vinteren med hunder som må på tur og barn når mannen må på jobbreiser
 
Glemte å nevne at vi bor i Bergen. Her er det maks et par minus, og det var plussgrader på dette tidspunktet. Men viktig at det ikke er for kaldt, ja.

Har faktisk nettopp kjøpt meg Mamalilla jakke selv, men gikk for hardshell. Gleder meg veldig til å bære med den. Jeg fikk den ikke på tilbud, foråsiresånn... :( Hvor handla du?

haha. ok, da var den kommentaren over the top ;)

http://mamaslife.dk/category/overtoej-19/

:)
 
Oi, se der, ja. Vet du hvor mye du betalte totalt med frakt og moms?

nei, fordi det har seg sånn at søskenbarnet mitt bestilte ei fra tyskland. Hu bestilte litt kjapt og oppdaget akkurat for sent (var sendt fra butikken) at hu burde hatt xs og ikke S. Så sa jeg at greit, jeg har ikke bestilt enda. Jeg må tydeligvis ha S. Hvis du vil kan jeg kjøpe xs, også kan vi bytte. Det spiller ingen rolle for meg, men da må jo du vente. Så jeg venter meget utålmodig på at jakka hennes skal ankomme, for jeg føler ikke at min er 'ordentlig min' før hu får hennes [emoji23] Men jeg antar det blir nærmere 17-1800kr totalt ifølge tollkalkulatoren.
 
Aha. Ja, da blir det vel faktisk omtrent som den jeg kjøpte fra Bæreglede. Investering, men når man bor i Bergen og har planer om å bære, har man egentlig ikke noe valg ;)
 
Jeg føler også at jeg ikke har noe valg med to hunder. Kan ikke tusle asfalt det neste året.

Har bare ikke helt funnet ut hvilke av jakkene jeg skal ha. Hadde jo vært fint med en som kunne brukes fra høst til vår ;)
 
Jeg føler også at jeg ikke har noe valg med to hunder. Kan ikke tusle asfalt det neste året.

Har bare ikke helt funnet ut hvilke av jakkene jeg skal ha. Hadde jo vært fint med en som kunne brukes fra høst til vår ;)

Jeg kjøpte hardshell fordi den ligna mest på jakker jeg ville gått med ellers. Jeg kjøpte M og er vanligvis mellom 38 og 40, og jakka er romslig uten å være uformelig, så jeg har plass til ull under til både meg og tøtta. Tenker jeg kan bruke den hele året i Bergens-klimaet ;)
 
Jeg kjøpte hardshell fordi den ligna mest på jakker jeg ville gått med ellers. Jeg kjøpte M og er vanligvis mellom 38 og 40, og jakka er romslig uten å være uformelig, så jeg har plass til ull under til både meg og tøtta. Tenker jeg kan bruke den hele året i Bergens-klimaet ;)

Jeg tror jeg begynner med hardshell jakka ja, så kan jeg evt ønske meg den ulljakka til jul :)

Jeg bor i winter fuckings wonderland :P. Her blir det kaldt og masssse snø
 
Back
Topp