Åååh! Skikkelige smerter..

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
inni rompebenet.. Eller, hva heter d? Se for deg korsryggen, og starten på rumpa(rumpesprekken..) INNI beinet på venstre rumpeball der.. ( hah, håpløs på å forklare! :p ) Sinnsyke smerter som bare blir værre!
Fikk det etter jeg gikk en lengere tur her forleden, tenkte bare d var muskulært.. Men, det blir jo bare værre. Når jeg tråkker ned med venstrefoten oppstår det en slags ilning inni der, og litt nedover..

Blir gal. Går liksom og halter, og det kan ikke gjøre det bedre ift belastningen på den andre siden igjen.. Bah :(

Kan dette være bekkenløsning? DER liksom?
Og så tidlig? ( 11+6 )

Flere som har vært plaget med dette, eller hørt om det?

Jeg har vondt på høyre side, men har tenkt det er en nerve i klem. Blir bare verre og verre. Er litt bedre på morgenen, også er jeg helt invalid til kvelden. Har googla litt, og piriformis syndrom høres ut som passer, men må vel ta det opp med legen etterhvert. :/

Høres ut som området ved IS leddet ja.. så det kan godt være smerter fra bekkenet.. jeg kjenner også smerter i bekkenet etter at jeg har gått tur, men det gir seg som regel til neste dag.. meg jeg provoserer heller ikke..

Jeg ville sett an litt.. tatt det litt med ro, tatt et varmt bad/bevegd meg litt i et varmtvannsbasseng for å løse opp muskulaturen.. hvis det ikke gir seg ville jeg kontaktet lege og fått henvisning til fysioterapi. . Husk at dersom det står bekkenløsning med gangvansker på henvisninga har du krav på fri fysioterapi :-)

Jaaa jeg kjenner igjen det der! :p
Legen min sa at bekkenløsning er en tullediagnose vi har her i Norge for å bruke på sykemelding.
I andre land så finnes det ikke noe bekkenløsning.
Fysioterapi er bortkastet tid og penger.
Ytterst få som må bruke krykker/rullestol har en riktig "sykdom"

Ellers så var det bare - sånn er det og være gravid! Lytt til kroppen! :)

Det svaret likte jeg! suck it up :p

Den legen hadde jeg byttet umiddelbart.. hvis man søker på pelvic pain og pelvic syndrome tror jeg får man opp en mengde utenlandske svar..! Så det finnes ikke bare i norge.. og fysioterapi tidlig kan forebygge plagene.og forebygge forverringer.. er det låsning som er årsak kan en manuellterapeut eller kiropraktor hjelpe deg.. dessuten er det en mengde tips og råd du kan få med deg for å gjøre hverdagen enklere.. noen blir helt bra, andre har liten effekt.. men alvorlig bekkenløsning kan man ikke bare bite i seg, det er det sikkert flere her som er enig i.. men å ha noe smerter fra bekkenet er helt normalt! Min mor gikk på krykker fra 3-4 mnd og ut svangerskapet, og hun ble helt bra kort tid etter fødsel.. da kan det ikke være "andre sykdommer" som er årsaken

Den legen hadde jeg byttet umiddelbart.. hvis man søker på pelvic pain og pelvic syndrome tror jeg får man opp en mengde utenlandske svar..! Så det finnes ikke bare i norge.. og fysioterapi tidlig kan forebygge plagene.og forebygge forverringer.. er det låsning som er årsak kan en manuellterapeut eller kiropraktor hjelpe deg.. dessuten er det en mengde tips og råd du kan få med deg for å gjøre hverdagen enklere.. noen blir helt bra, andre har liten effekt.. men alvorlig bekkenløsning kan man ikke bare bite i seg, det er det sikkert flere her som er enig i.. men å ha noe smerter fra bekkenet er helt normalt! Min mor gikk på krykker fra 3-4 mnd og ut svangerskapet, og hun ble helt bra kort tid etter fødsel.. da kan det ikke være "andre sykdommer" som er årsaken
Jeg er veldig fornøyd med legen min.
Jeg liker at han ikke er så dullete.
Bekkenlåsning er noe helt annet, det vi snakket om var at jeg får vondt i bekkenet når jeg var i aktivitet, også spurte jeg om det var bekkenløsning og om det var behov for fysioterapi. Og da fikk jeg det svaret! :)
Så tror jeg jeg formulerte meg litt feil. Han sa at - ytterst få som må bruke krykker/rullestol har en reell "bekkenløsning (sykdom)"
Ellers er det normalt med vondter her og der, sånn er det og være gravid :)
Alt er ikke nødvendigvis en "sykdom" som f.eks en virkelig bekkenløsning er!

Jeg er veldig fornøyd med legen min.
Jeg liker at han ikke er så dullete.
Bekkenlåsning er noe helt annet, det vi snakket om var at jeg får vondt i bekkenet når jeg var i aktivitet, også spurte jeg om det var bekkenløsning og om det var behov for fysioterapi. Og da fikk jeg det svaret! :)
Så tror jeg jeg formulerte meg litt feil. Han sa at - ytterst få som må bruke krykker/rullestol har en reell "bekkenløsning (sykdom)"
Ellers er det normalt med vondter her og der, sånn er det og være gravid :)
Alt er ikke nødvendigvis en "sykdom" som f.eks en virkelig bekkenløsning er!

Det er jeg fullstendig enig i. Men dersom det vedvarer og man går og halter/må kompensere over flere uker ville jeg gjort no med det. For det er ikke bra for kroppen å få en asymmetrisk belastning..

Det er jeg fullstendig enig i. Men dersom det vedvarer og man går og halter/må kompensere over flere uker ville jeg gjort no med det. For det er ikke bra for kroppen å få en asymmetrisk belastning..
Klart det.
Men jeg syntes det er godt og bli minnet på at alt er ikke nødvendigvis unormalt/skadelig osv. siden vi bekymrer oss jo for alt mulig vi gravide!
Noe er rett og slett bare graviditeten! :)

Og på andre siden så skal man ikke bagatellisere virkelig plager.
Jeg går selv og kjenner på hver minste knirk i kroppen, og da må jeg le litt av hvordan man blir i svangerskapet ;)

Klart det.
Men jeg syntes det er godt og bli minnet på at alt er ikke nødvendigvis unormalt/skadelig osv. siden vi bekymrer oss jo for alt mulig vi gravide!
Noe er rett og slett bare graviditeten! :)

Og på andre siden så skal man ikke bagatellisere virkelig plager.
Jeg går selv og kjenner på hver minste knirk i kroppen, og da må jeg le litt av hvordan man blir i svangerskapet ;)

Hehe.. ja.. jeg er selv en som tar ting veldig med ro.. avblåser alt med at det sikkert er normalt.. så når jeg blir bekymret er det virkelig ille.. og da bør man ta grep, ikke avfeie det.. så man er nok ganske ulike der..

inni rompebenet.. Eller, hva heter d? Se for deg korsryggen, og starten på rumpa(rumpesprekken..) INNI beinet på venstre rumpeball der.. ( hah, håpløs på å forklare! :p ) Sinnsyke smerter som bare blir værre!
Fikk det etter jeg gikk en lengere tur her forleden, tenkte bare d var muskulært.. Men, det blir jo bare værre. Når jeg tråkker ned med venstrefoten oppstår det en slags ilning inni der, og litt nedover..

Blir gal. Går liksom og halter, og det kan ikke gjøre det bedre ift belastningen på den andre siden igjen.. Bah :(

Kan dette være bekkenløsning? DER liksom?
Og så tidlig? ( 11+6 )

Flere som har vært plaget med dette, eller hørt om det?

Æsh altså! Dette blir bare værre og værre. Jeg "glemmer" innimellom at jeg har vondt, før det plutselig slår skikkelig ned i meg, som lyn fra klar himmel! Enkelte ganger fryser jeg til, i hvilken som helst stilling, fordi smerten er så intens, - og slik blir jeg stående til jeg klarer og "rette meg" bort fra smertene...
Merker at det tar seg opp utover dagen, spesielt etter mye gåing og ståing på jobb...

Skal til fastlegen i morgen på første svangerskapskontroll, skal ta det opp med henne da.
Makter ikke dette i lengden kjenner jeg :(

Back
Topp