Åååå...

MTDC

Forumet er livet
VIP
Etter over 3 døgn med fullamming måtte jeg bite i det sure eplet og finne frem pumpa igjen.. Det er så hinsides vondt! Tenkte å gi puppene et døgn med ammepause før jeg prøver på igjen.. Nederlag:-(
 
Sniker, jeg var veldig sår med begge de jeg har fra før, har du prøvd slåike ammeskjold? De hjalp meg masse, je syntes dt var mye vondere å pumpe.. Håper du snart blir bedre:)
 
Sniker, jeg var veldig sår med begge de jeg har fra før, har du prøvd slåike ammeskjold? De hjalp meg masse, je syntes dt var mye vondere å pumpe.. Håper du snart blir bedre:)
Har prøvd, men synes det er like vondt.. Har elektrisk pumpe som jeg bruker på svakeste styrke og da kjenner jeg det ikke nesten:) Skulle bare ønske jeg slapp å pumpe.. Hvor lang tid tok det før du ble bedre? Har store sprekker og sår...
 
Jeg husker ikke, eldste blir fem og minste blir tre:p, men det gikk over, brukte og slike albueskjell, de gjorde underverker:) er kanskje bedre med eletrisk pumpe, jeg hadde manuell og den var VOND:p
 
Du må ikke tenke at det er nederlag, er jo begrenset hvor mye en skal pine seg selv også. Håper det hjelper godt med litt avlastende pumping!! Masse lykke til :)
 
Jeg husker ikke, eldste blir fem og minste blir tre:p, men det gikk over, brukte og slike albueskjell, de gjorde underverker:) er kanskje bedre med eletrisk pumpe, jeg hadde manuell og den var VOND:p
Manuell er grusom! Der er det jo maks styrke hele tiden.. Det synes jeg er verre enn å amme.. Når bare melka begynner å renne skikkelig har hun jo nok med å svelge og da er det nesten ikke vondt.. Men å legge til er alt for grusomt.. Har dobbel elektrisk pumpe, så det er ganske fantastisk;-) Hele jobben er gjort på 10 min:) Albueskjell bestilte jeg mens jeg lå på sykehuset, så jeg regner med de kommer i starten av neste uke:)
 
Du må ikke tenke at det er nederlag, er jo begrenset hvor mye en skal pine seg selv også. Håper det hjelper godt med litt avlastende pumping!! Masse lykke til :)
Det er klart:) Var bare så fornøyd med å få til ammingen siden det ikke gikk sist, og det var så lettvint.. Trengte ikke planlegge så mye som med pumpinga.. Håper dette blir siste døgnet jeg trenger pumpa:)
 
Skjønner at du blir frustrert, mn synes ikke du skal stresse for mye med amminga. Det viktigste er jo at mor og barn har det bra, og MME er et veldig godt alternativ. De fleste av oss fikk nok MME da vi var små, og det ble da folk ut av oss også:)
 
Skjønner at du blir frustrert, mn synes ikke du skal stresse for mye med amminga. Det viktigste er jo at mor og barn har det bra, og MME er et veldig godt alternativ. De fleste av oss fikk nok MME da vi var små, og det ble da folk ut av oss også:)
Ja, storesøster vokste opp fint, hun;-) Men jeg vet jeg ikke vil ha det bra med meg selv denne gangen om jeg gir opp.. Sist hadde jeg jo ikke noe valg, men nå kan jeg greie det.. Må jo bare få såra til å gro og prøve å unngå at vesla glemmer det gode sugetaket i mellomtiden.. Neste måltid skal jeg prøve amming igjen på den minst vonde puppen, men den andre ser helt grusom ut, så den venter jeg med til jeg har fått hjelp på hs..
 
Var så redd for å amme nå at jeg gråt fra hun våknet og gjennom hele stellet.. Da det var tid for å få henne på puppen måtte jeg virkelig ta meg sammen.. Da hun hadde tatt de første takene gråt jeg av glede og lettelse:) Gikk helt fint, så i verste fall kan jeg nok amme på bare en pupp.. Den andre skal få fri til såret er grodd såpass at det ikke gjør vondt hele tiden utenom amming også..

Noen som har erfaring med å amme på bare ene siden hele tiden, eventuelt over en kortere periode? Hvor lang tid tar det eventuelt før man mister melka på den siden man ikke ammer?
 
Back
Topp