Fredagskveld var det fult kaos på «Siem Pilot». Det begynnte som en normal kveld da de skulle overføre emigranter og flyktninger fra en tank båt. Men plutselig dukket det opp flytebåter med flyktninger. «Siem Pilot» har 1100 plasser. Den aller siste plassen viste seg å komme midt oppe i kaoset. Da en av flyktningene begynnte å få rier. Alt gikk bra denne kvelden og den nye spiren om moren gikk det bra med.
Men det for meg til å tenke. Å utsette seg selv og et ufødt barn. Så seint i en graviditet. Må jo på en måte fremme hvor redd mennesker er å leve i sitt egent land.
En annen tanke var at denne moren og den nyfødte vil jo ikke være velkommen viss folk flest har en holdning som media presiseres. Det skremmer meg at vi som lever i et land som vi gjør . Kan være så nedlatende mot andre. Det er greit vi har fritids problemer i vesten, og ci går å hakker på naboen.
Men skal vi bruke så mye energi på å "hate " flykninger og immigranter?
Men det for meg til å tenke. Å utsette seg selv og et ufødt barn. Så seint i en graviditet. Må jo på en måte fremme hvor redd mennesker er å leve i sitt egent land.
En annen tanke var at denne moren og den nyfødte vil jo ikke være velkommen viss folk flest har en holdning som media presiseres. Det skremmer meg at vi som lever i et land som vi gjør . Kan være så nedlatende mot andre. Det er greit vi har fritids problemer i vesten, og ci går å hakker på naboen.
Men skal vi bruke så mye energi på å "hate " flykninger og immigranter?