«Pulserende» mage

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Litt usikker på hva jeg skal kalle det....

Opplever dere at magen pulserer/vibrerer?

Jeg kan ha lenger perioder hvor jeg føler at magen vibrerer. Det er ikke hikking. Mye mer jevnt og konstant. Det kan vare ganske lenge av gangen. Spurte legen i dag og hun spurte meg tilbake om det kunne være sammentrekninger i livmoren. Det kan det jo sikkert være..... Not sure... :)
 
Jeg har det men har alltid hatt det. Er hovedpulsåren min som dunker så tydelig[emoji28]. Spessielt om jeg ligger på ryggen
 
Jeg har det men har alltid hatt det. Er hovedpulsåren min som dunker så tydelig[emoji28]. Spessielt om jeg ligger på ryggen

Å ja.... Kanskje det er den som presses på innimellom hos meg nå da.... :) Helt sykt mens det står på :hilarious:
 
Å ja.... Kanskje det er den som presses på innimellom hos meg nå da.... :) Helt sykt mens det står på :hilarious:

Ja[emoji23] husker når jeg skulle få mannen til å se de første sparkene. Han bare «det eneste jeg ser er pulsen din som dunker..»[emoji28]...
 
Sniker fra oktober:)

Jeg har altid klart å se pulsen min godt på magen også når jeg ikke er gravid, men når jeg var gravid så jeg det ekstra godt, og jeg tror selv det kanskje hadde noe med at morkaken min lå på fremre vegg.

Kanskje det er det du opplever også, om du klarer å ligge på rygg og se på magen ser du det ekstra godt at det er pulsen, hold gjerne på pulsen i halsen eller noe samtidig så kjenner du akuratt samme rytme:)
 
Sniker fra oktober:)

Jeg har altid klart å se pulsen min godt på magen også når jeg ikke er gravid, men når jeg var gravid så jeg det ekstra godt, og jeg tror selv det kanskje hadde noe med at morkaken min lå på fremre vegg.

Kanskje det er det du opplever også, om du klarer å ligge på rygg og se på magen ser du det ekstra godt at det er pulsen, hold gjerne på pulsen i halsen eller noe samtidig så kjenner du akuratt samme rytme:)

Det må jeg teste :)
 
Jeg har også sånn noen ganger. Tenkte det var pulsen min, men passet ikke helt med rytmen. Men har en teori om at det kan være babyen som sutter/suger på hånda f.eks. Så nemlig at hun gjorde det på ultralyden og det er ganske lik rytme [emoji28] Men det er bare en teori da [emoji4]
 
Jeg har også sånn noen ganger. Tenkte det var pulsen min, men passet ikke helt med rytmen. Men har en teori om at det kan være babyen som sutter/suger på hånda f.eks. Så nemlig at hun gjorde det på ultralyden og det er ganske lik rytme [emoji28] Men det er bare en teori da [emoji4]

Sjekket istad jeg og i forhold til min puls. Passet ikke med rytmen min heller.
De eneste gangene jeg får det er i sammenheng med maserier ( sammentrekninger ) over en viss periode :) Så her så har det muligens noe med det å gjøre.
 
Sjekket istad jeg og i forhold til min puls. Passet ikke med rytmen min heller.
De eneste gangene jeg får det er i sammenheng med maserier ( sammentrekninger ) over en viss periode :) Så her så har det muligens noe med det å gjøre.

Ja, kanskje det [emoji4]
 
Samme her. Har fundert på om deg er pulsen til baby. Er veldig merkelig. Kjenner at det kommer en plass på magen og det er slags bevegelse med rytmisk takt. Ikke vibrering heller, men en slags pulsering.
 
Samme her. Har fundert på om deg er pulsen til baby. Er veldig merkelig. Kjenner at det kommer en plass på magen og det er slags bevegelse med rytmisk takt. Ikke vibrering heller, men en slags pulsering.


Det er veldig rart....
 
Babyen som tisser eller "leamus" i livmora? Hvis det går an?
 
Babyen som tisser eller "leamus" i livmora? Hvis det går an?

Det varer litt for lenge og er for mye til at det er babyen som tisser :cool: Kanskje «leamus» i livmor ja :hilarious:
 
Last edited:
Er ikke hikke da?? Her pulserer magen i et jevnt tempo når bebis hikker!
 
Ikke lett å vite hva det kan være nei... Men det er nok ikke noe farlig hvertfall. Det er sikkert og visst. Men hadde vært moro å visst da.. :hilarious:
 
Back
Topp