«Nedsunket mage»?

MIT90

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Vi gravide slipper jo selvfølgelig ikke unna kommentarer på gravidkroppen vår.. det siste nå er at «nei guuu magen din har sunket sååå masse! Du kommer til å føde snart! Du kan hvertfall bare glemme å gå til januar!»

Og så jeg som hadde så lyst at babyen skulle komme i januar.. vil han komme før så er det jo selvfølgelig greit, men stakkars lilleplutt som blir så liten på skolen bare..

Noen som vet om det er noe i dette med nedsunket mage og snart fødsel? Babyen ligger i hodeleie men ikke festet (bevegelig på onsdag i hvertfall).. skal jeg bare pakke fødebagen ferdig med en gang, innstallere bilstol og sitte klar med telefonen for å ringe legevakten og forvente fødsel innen kort tid eller kan jeg ta det med ro?
 
Vet ikke hvor langt du er?
Men ikke hør på andre enn helsepersonell ang din tilstand som gravid og fødende. Magen synker gjerne på slutten når babyen legger seg lenger ned. Betyr ikke at du føder i morgen.
Føler dessuten at folk alltid skal si det vi gravide ikke vil høre, samme hva det gjelder egentlig. Typ om jeg sier at jeg vil prøve å få han til å ta smokk, nei da kan jeg bare glemme det, for da funker ikke amminga, eller den og den babyen tok ikke smokk, så kom ikke her med planer for barnet ditt, for det kommer aaaldri til å gå. Jadda.
Uansett, skader ikke å pakke bagen til sykehuset, om den er ferdigpakket eller ei avgjør ikke når fødselen starter :)
 
Vet ikke hvor langt du er?
Men ikke hør på andre enn helsepersonell ang din tilstand som gravid og fødende. Magen synker gjerne på slutten når babyen legger seg lenger ned. Betyr ikke at du føder i morgen.
Føler dessuten at folk alltid skal si det vi gravide ikke vil høre, samme hva det gjelder egentlig. Typ om jeg sier at jeg vil prøve å få han til å ta smokk, nei da kan jeg bare glemme det, for da funker ikke amminga, eller den og den babyen tok ikke smokk, så kom ikke her med planer for barnet ditt, for det kommer aaaldri til å gå. Jadda.
Uansett, skader ikke å pakke bagen til sykehuset, om den er ferdigpakket eller ei avgjør ikke når fødselen starter :)

Er 35+0 idag (termin 10 januar), og klart det er greit å ha fødebagen klar - kan tenke meg til at det er slitsomt å pakke bagen med rier :rolleyes: så det kommer jeg jo til å gjøre snart, men hvis det ikke er noe i dette fenomenet så er det liitt tidlig å begynne å gå å vente synes jeg :)
 
Er 35+0 idag (termin 10 januar), og klart det er greit å ha fødebagen klar - kan tenke meg til at det er slitsomt å pakke bagen med rier :rolleyes: så det kommer jeg jo til å gjøre snart, men hvis det ikke er noe i dette fenomenet så er det liitt tidlig å begynne å gå å vente synes jeg :)

Det er noe i at magen gjerne synker før fødsel i forbindelse med at hodet fester seg. Men om den synker 1 uke før fødsel eller 1-2 mnd før er individuelt :)
 
Er 35+0 idag (termin 10 januar), og klart det er greit å ha fødebagen klar - kan tenke meg til at det er slitsomt å pakke bagen med rier :rolleyes: så det kommer jeg jo til å gjøre snart, men hvis det ikke er noe i dette fenomenet så er det liitt tidlig å begynne å gå å vente synes jeg :)

Om symfysemålet ditt ikke har droppet radikalt så har heller ikke magen sunket - men kan jo SE slik ut for et utrent øye :finger: min mage varierte etter hvordan leie den hadde i magen. Lav og brei mage når den lå sidelengs og høy bulende mage når den ligger med rumpa opp.

Jeg er på overtid og magen sank for ca rundt 14 dager siden og bagen pakket jeg vel rundt uke 37/38.
 
Har også fått kommentarer om det samme, og jeg har ikke termin før mot slutten av januar. Tar det hele med en klype salt :) Synes kanskje den har sunket litt selv, men mistenker at hodet har festet seg. Viss ikke har nok babyen bare lagt seg på en litt annerledes måte. Tror ikke jeg kommer til å føde med det første og jeg har ingen planer om å pakke fødebagen eller begynne å vaske babyklær før i romjulen :rolleyes: Her i huset er det ennå en del ting som mangler. Vi har ikke kjøpt verken bilstol eller vogn, så her stresser vi ikke!
 
Det er noe i at magen gjerne synker før fødsel i forbindelse med at hodet fester seg. Men om den synker 1 uke før fødsel eller 1-2 mnd før er individuelt :)
Om symfysemålet ditt ikke har droppet radikalt så har heller ikke magen sunket - men kan jo SE slik ut for et utrent øye :finger: min mage varierte etter hvordan leie den hadde i magen. Lav og brei mage når den lå sidelengs og høy bulende mage når den ligger med rumpa opp.

Jeg er på overtid og magen sank for ca rundt 14 dager siden og bagen pakket jeg vel rundt uke 37/38.

Jordmor nevnte ingenting unormalt med symfysemålet værtfall :) synes ikke selv magen har sunket, synes den står rett ut jeg :p
Har også fått kommentarer om det samme, og jeg har ikke termin før mot slutten av januar. Tar det hele med en klype salt :) Synes kanskje den har sunket litt selv, men mistenker at hodet har festet seg. Viss ikke har nok babyen bare lagt seg på en litt annerledes måte. Tror ikke jeg kommer til å føde med det første og jeg har ingen planer om å pakke fødebagen eller begynne å vaske babyklær før i romjulen :rolleyes: Her i huset er det ennå en del ting som mangler. Vi har ikke kjøpt verken bilstol eller vogn, så her stresser vi ikke!

Har alt viktig klart til baby kommer, så sånn sett er vi klare :)
Håper jeg kan ta det med ro, jeg merker ingen forskjell på magen annet enn at den blir større :p kan også kanskje kjenne at hodet har kommet litt ned men..
 
Kan det være sånn "nå er hun så langt på vei, nå passer det/er det tiden for meg å si at magen har sunket" ? Så føler iallefall jeg det. Kommer også an på hvilke klær jeg har og min holdning. Fikk høre magen min hadde sunket i uke 28 liksom..
Merker at det er siste ukene den har sunket, feks ved tannpuss så kan jeg ikke stå like nærme vasken på badet for da er magen i veien, og samme ved kjøkkenbenken. Mer troa på at magen har sunket da.
Men for all del, vi er jo forskjellige, men jordmor ville jo sagt ifra om SF målet ditt var utenom normalen.
 
Tror ikke jeg kommer til å føde med det første og jeg har ingen planer om å pakke fødebagen eller begynne å vaske babyklær før i romjulen :rolleyes: Her i huset er det ennå en del ting som mangler. Vi har ikke kjøpt verken bilstol eller vogn, så her stresser vi ikke!

...kjøpte bilsete forrige uke og babyseng denne uken jeg.. og skal på overtidskontroll om 2 dager :D Så dere har gooood tid!

Hvorfor stresse når man kan slappe av :)
 
Jordmor nevnte ingenting unormalt med symfysemålet værtfall :) synes ikke selv magen har sunket, synes den står rett ut jeg :p


Har alt viktig klart til baby kommer, så sånn sett er vi klare :)
Håper jeg kan ta det med ro, jeg merker ingen forskjell på magen annet enn at den blir større :p kan også kanskje kjenne at hodet har kommet litt ned men..

Slapp av og nyt ukene som kommer - det er alltid noen som skal mene litt om alt - blir dessverre ikke bedre etter baby er født mtp meninger/råd om alt mulig. :shifty:

Som ellers i livet - lytt til DIN magefølelse og din egen fornuft - da kommer man langt :)
 
Kan det være sånn "nå er hun så langt på vei, nå passer det/er det tiden for meg å si at magen har sunket" ? Så føler iallefall jeg det. Kommer også an på hvilke klær jeg har og min holdning. Fikk høre magen min hadde sunket i uke 28 liksom..
Merker at det er siste ukene den har sunket, feks ved tannpuss så kan jeg ikke stå like nærme vasken på badet for da er magen i veien, og samme ved kjøkkenbenken. Mer troa på at magen har sunket da.
Men for all del, vi er jo forskjellige, men jordmor ville jo sagt ifra om SF målet ditt var utenom normalen.

Ja det har du nok rett i, folk kommer med visse kommentarer i en viss rekkefølge virker det som :rolleyes: det begynner kanskje med «er du sikker på at det er noen inni der (liten mage), er du sikker på at det ikke er to der inne (stor mage)» «hvis du tror du må tisse mye nå, bare vent!» og nå nedsunket mage :rolleyes:
Nå er jeg lav av vekst, så jeg har jo hele babyen «på fremsiden» så magen er jo ganske stor, kanskje den ser nedsunket ut tidligere
 
Sist svangerskap fikk jeg kommentarer helga før fødsel at magen var sunket.
men i dette svangerskapet har lillemann bestandig ligget med hode godt ned i bekken, så her har jeg hatt nedsunket mage siden første dag så skal ikke tru og høre på alt slikt :) hvordan magen ser ut kommer ann på leie på barnet og ikke mer enn det :) men om noen kommenterer at magen har sunket vil vell kun si at din mageboer har flyttet seg lengre ned i bekken enn hvordan h*n har lugget tidligere :)
har ikke kommet til å stresset så veldig mye om du ikke føler for å ha det klart selv!
Her reiser mannen ut på sjøen i morgen/overmorgen en siste gang før lillemann kommer, og siden jeg da er alene med storebror føler jeg for å ha baggen pakket så godt som mulig tilfelle det skulle skje noe mens han er ute og jeg er hjemme alene, men kun for å ikke ha ekstra stress over meg om noe skule skje, som er lite sannsynlig siden jeg har sent sent i januar :)
 
Ja det har du nok rett i, folk kommer med visse kommentarer i en viss rekkefølge virker det som :rolleyes: det begynner kanskje med «er du sikker på at det er noen inni der (liten mage), er du sikker på at det ikke er to der inne (stor mage)» «hvis du tror du må tisse mye nå, bare vent!» og nå nedsunket mage :rolleyes:
Nå er jeg lav av vekst, så jeg har jo hele babyen «på fremsiden» så magen er jo ganske stor, kanskje den ser nedsunket ut tidligere
Sant?! Hva med å bare si, så hvordan har du det ?
Hva er galt med det liksom ?? :hilarious:
Jeg sitter ikke og spør folk om hvorfor i alle dager de har hengepupper liksom.. at nå henger de litt mer enn sist jeg så deg. Er like frekt, på en annen måte da men :hilarious::hungover:
 
...kjøpte bilsete forrige uke og babyseng denne uken jeg.. og skal på overtidskontroll om 2 dager :D Så dere har gooood tid!

Hvorfor stresse når man kan slappe av :)
Haha, godt vi ikke er de eneste som tar alt med knusende ro! Vi planlegger å kjøpe bilstol ila de dagene vi er på sykehuset og folk vi forteller det til får bakoversveis :p

Lykke til med fødselen, når den tid kommer :)
 
Jeg tror folk sier sånt for å vise at de vet noe om graviditet. At de syns det passer seg å «briefe» litt når man er høygravid
 
Ikke for å stresse deg altså ;-) men vognverden.no har 40% på barnevogner idag (dersom du vet hvilken du vil ha) ;)
Ganske sikker på at vi havner på en Emmaljunga NXT90, så har ikke noe håp om å finne den på salg noen plass :rolleyes:
 
Jeg har fått kommentater på om magen har sunket helt siden jeg var i uke 28 :p Har lav gravidmage, lett å forveksle tydeligvis :p
Nå har magen sunket, har nesten fått ølmage :bag::hilarious:
 
etter at disse påståelige damene påstod at jeg GARANTERT kom til å få et julebarn/romjulsbarn på grunn av nedsunket mage, så har jeg jo selvfølgelig følt at han har vært på tur ut helt siden da, med en del murringer og vondter og ubehageligheter og vært sikker på at NÅ kommer babyen! Det har roet seg, magen står fremdeles rett ut (ut fra det jeg kan se værtfall, synes ikke den har sunket i det heletatt ...!)
Må spørre jordmor på mandag om det er noe i dette med nedsunken mage og hva man skal kjenne etter ang fødsel, for jeg har ikke peiling :rolleyes::)
 
Back
Topp