«Mensensmerter» etter eggløsning

Åå, det var trist å høre! Håper virkelig ikke det er lav progesteron dette skyldes. Pleier ikke ha det sånn som dette, så krysser fingrene for at det sitter nå for oss begge:)
Hva har du kjent på denne gangen etter eggløsning?
Tror forøvrig tidlig el skyldes redusert stressnivå fordi vi har bestemt oss for ivf fra april/mai :happy: Merket det på både kropp og psyke da vi tok den beslutningen.

Ømme og større brystvorter, «festedipp» i tempskjemaet på 5dpo (skyldes østrogenøkning, ikke faktisk festing- men det er potensielt godt tegn) og noe småmurring 5-6DPO, litt mer nå 7dpo, så frykter mensmurring. Sjuuuuuukt fysen 2-3DPO, ikke før eggløsning som jeg pleier. Mye tidligere el enn vanlig, påcd11. Pleier å ha det cd17-19 uten progesteron og cd14-16 med progesteron. I tillegg mer elslim og mer sexlyst enn vanlig i el-tida. Høyere temp enn de to foregående pp. Luteal line ligger rett over 37, den lå under de to foregående. Da det satt sist i juli/aug lå den også over 37.
Dette høres jo veldig lovende ut da:love7
Kunne du kjenne østrogen økningen 5dpo?

Er så fascinerende og følge med på kroppen igjennom syklusen og lære den og kjenne.

Tenker om jeg ikke skulle blitt gravid nå, så har jeg iallfall lært noe av hvordan kroppen fungerer:)

Dette høres jo veldig lovende ut da:love7
Kunne du kjenne østrogen økningen 5dpo?

Er så fascinerende og følge med på kroppen igjennom syklusen og lære den og kjenne.

Tenker om jeg ikke skulle blitt gravid nå, så har jeg iallfall lært noe av hvordan kroppen fungerer:)
Kunne ikke kjenne den fysisk nei, men så det på tempen. Var kanskje antydning til litt sexlyst, så det kan jo skyldes østrogenet.

Kunne ikke kjenne den fysisk nei, men så det på tempen. Var kanskje antydning til litt sexlyst, så det kan jo skyldes østrogenet.
Interessant :D
Jeg temper ikke og har aldri hørt om festedipp. Leste kort om det, og hvis jeg skal gå utifra eventuelt antydning til sexlyst så virker det lovende:angelic: Merket det 7 og 8dpo.

Tror forøvrig tidlig el skyldes redusert stressnivå fordi vi har bestemt oss for ivf fra april/mai :happy: Merket det på både kropp og psyke da vi tok den beslutningen.
Så bra! Da er nok kroppen mer mottakelig også i denne ventetiden. Blir veldig spennende å se:joyful:

God morgen :love7
Hvordan går det med dere?
Her testet jeg negativt i dag..
Mén er kun 9 dpo, så er enda håp:)

Vedlegg

• 1998DA02-93C6-4867-8DD8-AEFE20E3D2A7.jpeg
    1998DA02-93C6-4867-8DD8-AEFE20E3D2A7.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 105
God morgen :Heartred
Tok rfsu test i dag tidlig, men negativ test desverre. Tror ikke det er noe håp nå som mensen nærmer seg kraftig.. Det var min siste test hjemme, usikker på om det er vits å kjøpe flere nå før mensen er uteblitt:nailbiting:

Har dere testet?

Vedlegg

• A75B2620-7922-4550-B459-3AF0650DEA32.jpeg
    A75B2620-7922-4550-B459-3AF0650DEA32.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 78
  • 1AC97BD4-8DC6-49A7-97CF-C2F360B90C99.jpeg
    1AC97BD4-8DC6-49A7-97CF-C2F360B90C99.jpeg
    540,9 KB · Visninger: 80
God morgen :Heartred
Tok rfsu test i dag tidlig, men negativ test desverre. Tror ikke det er noe håp nå som mensen nærmer seg kraftig.. Det var min siste test hjemme, usikker på om det er vits å kjøpe flere nå før mensen er uteblitt:nailbiting:

Har dere testet?
Åå så kjipt altså:sorry:
Det tenker jeg også er lurt, vent til dagen etter forventet mens om den ikke har kommet:Heartred
Så krysser jeg alt jeg har for at dette går veien:)

Kjenner du noe til tr da?

Åå så kjipt altså:sorry:
Det tenker jeg også er lurt, vent til dagen etter forventet mens om den ikke har kommet:Heartred
Så krysser jeg alt jeg har for at dette går veien:)

Kjenner du noe til tr da?
Ja tror det er det beste for psyken og :p
Nja, føler jeg skal blø hele tiden, men tror det bare er utflod. Har ikke sjekket da e bare er en følelse. Pleier å få brunt utflod dagene før, så viss det kommer iløpet av dagen eller morgendagen så er nok løpet kjørt. Enn du?:nailbiting:

Ja tror det er det beste for psyken og :p
Nja, føler jeg skal blø hele tiden, men tror det bare er utflod. Har ikke sjekket da e bare er en følelse. Pleier å få brunt utflod dagene før, så viss det kommer iløpet av dagen eller morgendagen så er nok løpet kjørt. Enn du?:nailbiting:
Vi må være litt snille med psyken vår :Heartred
Har drømt så mye di to siste nettene om graviditet. Det viktigste for oss nå er å være avslappet og la kroppen få gjøre jobben sin.

Jeg har lest om ganske mange som føler di skal få mensen når som helst, men så kommer den aldri og positiv test kommer noen dager etter. Spotting er også normalt ved festing:)

Jeg merker enda at kroppen ikke er helt som den pleier. Føler meg plutselig veldig overbeskyttende ovenfor magen.
Jeg jobber som instruktør i en CrossFit box, og når jeg skulle vise øvelser i går kveld så føltes det litt ekkelt på en måte:oops:
Fått mer og mer stivhet/ubehag i korsryggen. Det å gå med sportsbh er veldig tungt, strammer og føler det er tungt å puste.
Fikk en rar følelse nederst i magen når jeg la meg i går, akkurat som om noe skjedde.
Der og da følte jeg meg veldig sikker på at her må det være noe uten tvil.

Vi må være litt snille med psyken vår :Heartred
Har drømt så mye di to siste nettene om graviditet. Det viktigste for oss nå er å være avslappet og la kroppen få gjøre jobben sin.

Jeg har lest om ganske mange som føler di skal få mensen når som helst, men så kommer den aldri og positiv test kommer noen dager etter. Spotting er også normalt ved festing:)

Jeg merker enda at kroppen ikke er helt som den pleier. Føler meg plutselig veldig overbeskyttende ovenfor magen.
Jeg jobber som instruktør i en CrossFit box, og når jeg skulle vise øvelser i går kveld så føltes det litt ekkelt på en måte:oops:
Fått mer og mer stivhet/ubehag i korsryggen. Det å gå med sportsbh er veldig tungt, strammer og føler det er tungt å puste.
Fikk en rar følelse nederst i magen når jeg la meg i går, akkurat som om noe skjedde.
Der og da følte jeg meg veldig sikker på at her må det være noe uten tvil.
Får håpe du får positiv test snart, hvertfall om du har ikm i morgen? :nailbiting:
Kanskje det er mors instinkt som kommer da?? Har du spottet iløpet av dpo? Eller pleier du å spotte før mensen?

Jeg har også drømt om graviditet de siste 2 dagene. Og i dag tidlig følte jeg at brystene var stramme. Men murringen er borte om morningen..

Får håpe du får positiv test snart, hvertfall om du har ikm i morgen? :nailbiting:
Kanskje det er mors instinkt som kommer da?? Har du spottet iløpet av dpo? Eller pleier du å spotte før mensen?

Jeg har også drømt om graviditet de siste 2 dagene. Og i dag tidlig følte jeg at brystene var stramme. Men murringen er borte om morningen..
Har ikke spottet noe, sjekker hver gang jeg er på do siden det føles ut som at det skal komme noe. Kunn hvit utflod. Pleier ikke spotte før mensen. Som regel kjenner jeg mensen smertene komme omtrent i det jeg begynner å blø. Kjenner mer mensen murringer nå :oops:

Har ikke spottet noe, sjekker hver gang jeg er på do siden det føles ut som at det skal komme noe. Kunn hvit utflod. Pleier ikke spotte før mensen. Som regel kjenner jeg mensen smertene komme omtrent i det jeg begynner å blø. Kjenner mer mensen murringer nå :oops:
Håper det er noe festesmerter kanskje?:p
Snakk om solen, fikk brunt utflod nå. Tar det seg opp så er nok kjørt for min del..

Håper det er noe festesmerter kanskje?:p
Snakk om solen, fikk brunt utflod nå. Tar det seg opp så er nok kjørt for min del..
Mulig, fikk skikkelig blodtrykksfall rett etter det begynte. Så har vært helt slått ut siden, og murringene har forsvunnet.

:oops: Hold meg gjerne oppdatert da!

Mulig, fikk skikkelig blodtrykksfall rett etter det begynte. Så har vært helt slått ut siden, og murringene har forsvunnet.

:oops: Hold meg gjerne oppdatert da!
Hmm, ikke lett å vite.. Tenker nok at murringen kommer igjen etter hvert? Pleier alltid å komme mer på kveldstid for min del. :nailbiting:

Men om jeg ikke er gravid denne pp, så har jeg hvertfall lært at jeg har begynt å få ømme bryst før mensen. Jeg var helt overbevist før jeg begynte å få brun utflod. Aldri hatt murring før EL som varer helt til nå, ømme bryst og begynt å drømme om graviditet(har alltid håpet på det for å bare kjenne følelsen).:rolleyes:

Men siden du hadde ømme bryst, føler du det bare når du tar på de uten på klærne? For jeg kan ikkje føle det så mye når jeg tar på de helt nakent.

Skal oppdatere helt til jeg får mensen, håper du også vil det:D:D:smiley-angelic001

Ja, her er det mye å lære! Vi må bare ta det med oss videre, uansett utfallet :Heartred

Kan kjenne noe antydning til noe i puppene av og til uten at jeg tar på di.

Nå har jeg ligget på sofaen med halvåpne øyne siden kl 11:yuck: Utrolig trøtt, og kjenner på en sultfølelse hele tiden i magen. Har spist..

Jeg oppdaterer også:happy:

Ja, her er det mye å lære! Vi må bare ta det med oss videre, uansett utfallet :Heartred

Kan kjenne noe antydning til noe i puppene av og til uten at jeg tar på di.

Nå har jeg ligget på sofaen med halvåpne øyne siden kl 11:yuck: Utrolig trøtt, og kjenner på en sultfølelse hele tiden i magen. Har spist..

Jeg oppdaterer også:happy:
Ja, men nå begynner jeg å lure på om hva symptomer man egentlig får når man blir gravid?
Håper det går i boks for deg og du får positiv test. Desverre er det kjørt for meg, var på do nå nettoop. Var helt ferskt blod på papiret :confused: Så nå er det bare å bestille nye tester til neste pp. Men oppdater med hvordan det går med deg uansett:D

Ja, men nå begynner jeg å lure på om hva symptomer man egentlig får når man blir gravid?
Håper det går i boks for deg og du får positiv test. Desverre er det kjørt for meg, var på do nå nettoop. Var helt ferskt blod på papiret :confused: Så nå er det bare å bestille nye tester til neste pp. Men oppdater med hvordan det går med deg uansett:D
Man får, dessverre, stort sett nøyaktig de samme, eller mildere/færre, symptomene når man er gravid som ikke. Hvertfall de aller, aller fleste. Det er progesteronet som gir symptomene, og det har man uansett om egget blir til noe eller ikke.

Man får, dessverre, stort sett nøyaktig de samme, eller mildere/færre, symptomene når man er gravid som ikke. Hvertfall de aller, aller fleste. Det er progesteronet som gir symptomene, og det har man uansett om egget blir til noe eller ikke.
Men når jeg kjenner at det er noe som foregår i magen, så må det jo være noe.. :sorry:

Back
Topp