«Feil» termin

Men kan det virkelig ligge inni meg i seks dager før det blir befruktet? Det er lenge! (Eller, seks dager for sperm og fem dager for egget)

Ja, ja. Hun kommer når hun er ferdig, jeg bare synes det var kjedelig å bli flyttet «feil vei» [emoji85]

Nei. Hvis eggløsningen faktisk har skjedd hr egget tilmålt levetid å bli befruktet på. Er det 24 eller 48 timer eller noe sånn, tro?
Så reiser det i 5 dager ca ned til livmor før det fester seg. Men det skjer jo utvikling alle de dagene. Det er ikke sånn at prosessen fryser frem til implantasjon.

Sperm kan vel leve ganske lenge, opp til en 5 dager eller noe? +- såklart.

Men terminbestemmelse er ikke en nøyaktig ting. Det er umulig å forutsi fødselsdatoen til babyen. Og det er kanskje like greit å bli flyttet den vegen også heller bli positivt overrasket hvis den kommer FØR oul termin, for de siste dagene er lange nok fra før [emoji23]
 
Nei. Hvis eggløsningen faktisk har skjedd hr egget tilmålt levetid å bli befruktet på. Er det 24 eller 48 timer eller noe sånn, tro?
Så reiser det i 5 dager ca ned til livmor før det fester seg. Men det skjer jo utvikling alle de dagene. Det er ikke sånn at prosessen fryser frem til implantasjon.

Sperm kan vel leve ganske lenge, opp til en 5 dager eller noe? +- såklart.

Men terminbestemmelse er ikke en nøyaktig ting. Det er umulig å forutsi fødselsdatoen til babyen. Og det er kanskje like greit å bli flyttet den vegen også heller bli positivt overrasket hvis den kommer FØR oul termin, for de siste dagene er lange nok fra før [emoji23]

Jeg vet ikke hvor sikre eggløsningstester er. Men jeg tok i hvert fall minst to om dagen i dagene rundt EL. Testen var positiv, før den ble negativ igjen fem dager før den dagen som skal være befruktningsdagen.

Har hørt at sædceller kan leve opp til fem dager, men det skal visst være de beste sædcellene under optimale forhold, vanligst er nok et par dager.

Ja, ja! Jeg er glad uansett når hun kommer [emoji4][emoji173]️
 
Back
Topp