«Bare» omgangssyken, eller noe mer langvarig?

MaiMor19

Forelsket i forumet
I går når jeg kom hjem fra jobb var jeg superkvalm og uggen. Hadde først en runde med diaré, før jeg kastet opp fire ganger, og i dag har jeg vært kvalm, uvel og hatt diaré så fort jeg har puttet noe i munn, både vann og saft. Mat har jeg ikke orket tanken på.

Jeg har de siste ukene vært litt småkvalm, og spist mye mindre enn jeg pleier.

Har jeg fått svangerskapskvalme? Eller ligner dette mer på en god gammeldags omgangssyke?

Edit: fjernet noen opplysninger som kan bidra til identifisering. Takk for svar alle sammen :)
 
Last edited:
Sniker fra april.
En kan aldri si aldri men med tanke på at du har hatt diare så tenker jeg du kan håpe på omgangssyke som da også går over.
Jeg har ekstrem svangerskapskvalme og er litt løs i magen innimellom men ikke på det nivået du skriver om.
God bedring ❤
 
Jeg tenker også omgangssyken, med litt svangerskaps kvalme :)
 
Takk for svar, alle tre! I dag føler jeg meg bedre, men har fortsatt litt diaré. Så satser på at dere har rett :)
 
Jeg har også nettopp hatt omgangssyke, og trodde det var svangerskapskvalme helt til 2-åringen begynte å kaste opp i natt.
Det går heldigvis fort over!
 
Kan være omgangssyke eller kan være svangerskapsrelatert. Eg har to svangerskap med hyperemesis gravidium bak meg og i svangerskap nr to som var det værste til nå, kom det begge veier daglig i 7mnd, så kom det bare i form av oppkast. Zofran kan gjøre en forstoppet og når eg begynte med de stoppet diareen og fikk redusert oppkast betraktelig [emoji4]
 
Høres ut som omgangssyke ja. Er virkelig sesongen for det nå desverre ..
 
Jeg satser på at det bare er omgangssyken, og at jeg straks er tilbake til min svært beskjedne svangerskapskvalme :)
 
Jeg hadde omgangssyken for ikke lenge siden. Kvalmen er ganske lik gravidkvalmen, men siden magen også slo seg helt vrang og flere rundt meg ble syke, var jeg ikke i tvil om at det var omgangssyken.
 
Back
Topp