Jeg vil gjerne høre fra dere som ønsket/trengte smertelindring under fødsel:
(da jeg hadde en traumatisk fødsel back in the covid-times..)
Så noe av det jeg har lurt på mye i ettertid er:
1. Hvor lang tid gikk det før du fikk smertelindring? (og hva slags)
2. Hvor langt inn i fødeprosessen måtte du vente før du fikk komme inn på føderom og ha jordmor?
Gjerne nevn noe om hvordan helsepersonellet vurderte det, hvor mange cm du var og hvor mye smerter du hadde?
P.S. Trenger ikke å høre om de som ikke brukte smertelindring (hvis dere ikke ba om det, da vil jeg selvsagt høre)
(da jeg hadde en traumatisk fødsel back in the covid-times..)
Så noe av det jeg har lurt på mye i ettertid er:
1. Hvor lang tid gikk det før du fikk smertelindring? (og hva slags)
2. Hvor langt inn i fødeprosessen måtte du vente før du fikk komme inn på føderom og ha jordmor?
Gjerne nevn noe om hvordan helsepersonellet vurderte det, hvor mange cm du var og hvor mye smerter du hadde?
P.S. Trenger ikke å høre om de som ikke brukte smertelindring (hvis dere ikke ba om det, da vil jeg selvsagt høre)
Som hun over her savnet jeg også virkelig pudendal med nr 2!
Fikk du komme rett inn på fødestuen og ble sjekket da du kom til føden? Og når du sier at du sa ja til epidural, ble du spurt? Og fikk muligheten kort tid etter du kom inn? 
Bra de tok tak med tanke på første opplevelsen din. Jeg klarer ikke stole på de, var i førsamtale på sykehuset før første fødsel pga. helsen min, alt jeg ble lovt på forhånd, pluss fødebrevet ble bare «trampet» på og jeg ble bare glemt bort. Fikk ikke hjelp eller smertestillende på flere døgn. Skikkelig svik egentlig. Så lurer derfor på hva som er «normalt» 
Så bra de «rettet» opp i det de gjorde feil sist og fulgte opp denne gangen, men synd at flere opplever dårlig første fødsel fordi vi mangler erfaring… og ikke da alltid blir tatt seriøst virker det litt som..